lakbima.lk

හැම්ප්ටන් කෝට් මන්දිරයේ සිටින අවතාරය කාගේද?

එක්සත් රාජධානියේ ලන්ඩන් නගරයේ තේම්ස් නදියට මුහුණලා අලංකාර මන්දිරයක් පිහිටා තිබේ. එය හැම්ප්ටන් කෝට් මන්දිරය ලෙස නම්කර ඇත. 16වන සියවසේ ඉදිකරන ලද මෙය අවසන්වරට වාසස්ථානය බවට පත්කර ගනු ලැබුවේ දෙවැනි ජොර්ජ් රජතුමා විසිනි. ඔහුගෙන් පසු දිගු කාලයක් පාවිච්චියට නොගත් හැම්ප්ටන් කෝට් මන්දිරය මේ වනවිට සංචාරක ආකර්ෂණය දිනාගත් කෞතුකාගාරයක් බවට පත්ව තිබේ.
මෙම හැම්ප්ටන් කෝට් මන්දිරය පිළිබඳව අතීතයේ සිට අසන්නට ලැබුණු විවිධ කටකතා බොහෝය. ඒවා සියල්ලක්ම පාහේ හොල්මන් සහ අවතාර පිළිබඳවය. නමුත් ඒවා විශ්වාසයට ගත් කෙනෙකු හෝ ඇසින් දුටු කෙනෙකු පිළිබඳව පසුගිය සියවස් තුන පුරාම සොයාගන්නට හැකිවූයේ නැත. නවීන තාක්ෂණ ක‍්‍රමවේදත් සමග හැම්ප්ටන් කෝට් මන්දිරයට සී.සී.ටී.වී. ආරක්ෂක කැමරා පද්ධති සවිකරනු ලැබුවේ 2003 වසරේදීය. නමුත් මෙතෙක් හැම්ප්ටන් කෝට් මන්දිරය වටා තිබූ සියලූම හොල්මන් සහ අවතාර කතා පිළිබඳව මිනිසුන් තුළ අලූත් හැගීමක් ඇතිවෙන්නට පටන් ගනු ලැබුවේ ඉන් අනතුරුවය.
මෙම කැමරා පද්ධතිය සවිකිරීමෙන් පසු දින හතරක් තුළ අවස්ථා හතකදී කැමරා පද්ධති හයකට විවිධ ප‍්‍රහාර එල්ල වුණි. නමුත් ඒවා එල්ල කළ පුද්ගලයෙකු පිළිබඳව එම කැමරාවල පවා කිසිදු ආකාරයකින් සටහන්වී නොතිබීම පුදුමයට කරුණක්ව තිබිණි. දිනක් සවස 7ට පමණ සීසීටීවී ආරක්ෂක කැමරා පද්ධතියේ පාලක පුවරුව අසළ සේවයේ යෙදෙමින් සිටි ආරක්ෂක නිලධාරියෙකුට අමුතුම ආකාරයේ රුවක් දැකගන්නට ලැබිණි. ඒ යම්කිසි කෙසග පුද්ගලයෙකු මන්දිරය පිටුපස දොරටුවෙන් පිටතට පැමිණෙන ආකාරයයයි. සවස හයට කෞතුකාගාරය වසා දමන බැවින් සවස 7ට කිසිදු කෙනෙකුට එහි සිට පිටතට පැමිණිය නොහැකි බව ඒ වනවිටත් මෙම ආරක්ෂක නිලධාරියාට සිහිවී තිබිණි. ඔහු වහාම මන්දිරයේ පිටුපස දොරටුව වෙත ගමන් කරනු ලැබුවේ සොරෙකු ඇතුළුවී ඇතැයි සිතා සිය රිවෝල්වරය ද සූදානම් කර ගනිමිනි. නමුත් ඔහුට කිසිවෙකුත් දකින්නට නොලැබුණු අතර දොරටුව හැර දමා තිබෙන ආකාරය දුටු ඔහු එය වසා දමා නැවතත් පාලක පුවරුව සහිත මැදිරියට ගොස් තිබිණි.
මෙම සිදුවීමෙන් දින කීපයකට පසු ආරක්ෂක සේවයේ යෙදී සිටි තවත් නිලධාරියෙකුද මෙසේ යම් කෙස`ග පුද්ගලයෙකු මන්දිරයේ පිටුපස දොරටුවෙන් පිටවී යන ආකාරය කැමරා පද්ධතිය ඔස්සේ දැක තිබිණි. ඔහු සිය ප‍්‍රධානියාට මේ බව දැනුම් දී සී.සී.ටී.වී. ආරක්ෂක කැමරා පද්ධතිය රිවයින් කොට මෙම දර්ශනය නැවත නැවතත් නැරඹීම සඳහා අවස්ථාව උදාකරගෙන තිබිණි. පුදුමයකට මෙන් එම දර්ශනයේ රූප රාමු ඉතා පැහැදිලි ලෙස කැමරා පද්ධතියේ සටහන්ව ඇත. ඉන්පසු පළමු නිලධාරියා මෙම අද්භූත පුද්ගලයාව දුටු දිනයද පරීක්ෂා කරබැලීමේදී එදිනද එවැන්නෙකු දොරටුවෙන් පිටතට යන ආකාරය පැහැදිලිව සටහන්වී තිබිණි. නමුත් මෙම පුද්ගලයා කවුද යන්න පිළිබඳව කිසිවෙකුත් දැන සිටියේ නැත. නමුත් පැහැදිලිව දැකගත හැකිවූ කාරණය වූයේ අද්භූත පුද්ගලයා මනුෂ්‍යයෙකු නොවන බවත් මිනිස් ඇට සැකිල්ලක් පමණක් වන බවත්ය.
මෙම අද්භූත පුද්ගලයා මන්දිරය තුළ කුමන ස්ථානයක සිට මතුවන්නේද යන්න පිළිබඳව කැමරාවල සටහන්ව ඇති දර්ශන පරීක්ෂා කිරීමෙන් සොයාගැනීම භාරවූයේ සවුතැම්ප්ටන් විශ්වවිද්‍යාලයේ පරිගණක අංශයටය. එහිදී ඔවුන්ට සොයාගත හැකිවූයේ පුදුමාකාර කාරණයකි. එනම් මෙම අද්භූත ඇටසැකිල්ල මතුවන්නේ 17 වන සියවස අග භාගයේ පාලකයා වූ තුන්වන විලියම් රජතුමාගේ ආලේඛ්‍ය ඡුායාරූපය මතින් බවය. තුන්වන විලියම් රජතුමා මාස තුනක් පමණ නිව්මෝනියා රෝගයෙන් පීඩා විඳිමින් සිට මිය යන ලද්දේ 1702 වසරේදීය. ඔහු ඇවිදගන්නට පවා නොහැකිව ඇඳ මතටවී ගත කළ කාලයේ මාලිගයෙන් පිටතට යන්නට අවශ්‍ය බව පවසමින් සේවක සේවිකාවන්ට බැණ වැදුණු ආකාරය පිළිබඳවත්, රෝගී තත්ත්වය නිසා මියයනතුරුම ඔහුගේ ආශාව ඉටුකර ගැනීමට ඔහුට නොහැකි වූ ආකාරය පිළිබඳවත් අතීත කටකතාවල අද පවා අසන්නට ලැබේ.
ඔහු මියයාමෙන් පසුව මාලිගයෙන් පිටතට යන්නට තිබූ ආශාව ඉටුකර ගන්නා ආකාරය මෙය වන්නට ඇති බව කෞතුකාගාරයේ සේවයේ නියුතු ආරක්ෂක භටයන්ගේ අදහසයි. නමුත් කෞතුකාගාර පාලකයන් පවසන්නේ මෙය කැමරාවේ කාචයට වැටුණු ආලෝකය පරාවර්තනය වීම නිසා කෞතුකාගාරය තුළ ඇති විවිධ භාණ්ඩවල පිළිරූ මිනිස් ඇටසැකිල්ලක හැඩය ගෙන පෙනෙන්නට ඇති බව පමණි.
 
දුලාංජලී මුතුවාඩියෙග්

Add comment

ප්‍රතිචාර දැක්වීමේ කොන්දේසි : -
ප්‍රතිචාර දැක්වීමේදී පරුෂ වචන අපහාස කිරීම් ලිපියට අදාල නොවන ප්‍රතිචාර පල කිරීමෙන් වලකින ලෙස කරුණාවෙන් දන්වා සිටිමු.


Security code
Refresh

Lakbima Online

Download Lakbima Mobile App

 
 

 

Get In Touch With Us

Please publish modules in offcanvas position.