lakbima.lk

කුඩා දරුවන් අතර ස්ථුලභාවය වැඩිවීම මේ වන විට මුළු ලෝකය පුරාම ප්‍රධාන සෞඛ්‍ය ගැටලුවක් බවට පත්වී තිබේ. එසේම දිනෙන් දිනම දක්නට ලැබෙන දරුවන් අතර බර වැඩිවීමේ ප්‍රවණතාවය අනාගතයේ නොසිතන ගැටලු රැසකට මුල්වනු ඇත.

ළදරු වියේදීම ශරීරයේ බර වැඩිවීම, ම දරුවා වයසින් වැඩෙත්ම බෝ නොවන රෝග වල ගොදුරක් බවට පත්වීමට ප්‍රධාන හේතුවක් වෙයි. ඉතාම අඩු වයසින් බෝ නොවන රෝගියෙකු වීමෙන් මරණය ඉක්මන් වීම මේ පරම්පරාවේ අයට මුහුණ පාන්නට සිදුවන ප්‍රබලම ගැටලුවක් වනු ඇත. දෙමාපියන් ජීවත්ව සිටියදී දරුවන් මරණයට පත්වීම අනාගතයේ මුහුණ දෙන්නට සිදුවන ඉතාම ඛිෙදනීය තත්ත්වයකි.  එනිසාම මේ මහා ව්‍යසනයෙන් දරුවන් බේරා ගැනිමේ භාරධූර වගකීම දෙමාපිය වැඩිහිටියන්ගේ උර මත වැටී තිබේ.

දරුවන් අනවශ්‍ය ලෙස තරබාරු වීමට බලපාන හේතු විමසා බැලීම වටී. සාමාන්‍යයෙන් දරුවෙකු ලැබෙන්නට සිටින විට මව අධික ලෙස ආහාරපාන ලබාගෙන තරබාරුවීමෙන් උපදින දරුවාද තරබාරු අධි බර දරුවෙකු වීමට මං පාදන්නකි. එසේම අඩු බරින් යුතුව ඉපදෙන දරුවෙකුට පෙරැත්ත කරමින් වැඩිපුර ‍පෝෂණීය ආහාර වර්ග ලබාදීමෙන්ද දරුවාගේ බර වැඩිවිය හැකිය.

දරුවෙකු බලා‍පොරොත්තු වන තරුණ කාන්තාවන් ශරීර බර ප්‍රශස්ථ මට්ටමක පවත්වා ගත යුතුය. එය කළ යුත්තේ තරුණ වයසේ සිටමය. අනවශ්‍ය ලෙස ආහාරපාන ලබා නොගෙන ක්‍රියාශීලී දිවි පවෛතකට හුරුවෙමින් දරුවෙකු ලබන කාලය වන විට නිරෝගී සහ ප්‍රශස්ථ ශරී ස්කන්ධයක් පවත්වා ගැනීම වඩාත් උචිතය. එසේම දරුවෙකු පිළිසිඳගත් පසුවද, අනවශ්‍ය ලෙස ආහාරපාන ලබාගැනීමෙන් වැළකිය යුතුවේ. අපේ සමාජයේ මුල්බැසගෙන තිබෙන මතවලට අනුව දරුවාගේ ‍පෝෂණය සඳහා අධික ලෙස ආහාරපාන ලබාගැනීම මව සේම දරුවාද තරබාරුවීමට හේතුවක් වෙයි.

දරුවාට ප්‍රමාණවත් කාලසීමාවක් නිසි පරිදි මව්කිරි නොදීමද දරුවා තරබාරු වීමට හේතුවෙයි. විශේෂයෙන්ම මුල් මාස හය දරුවාට මව්කිරි පමණක්ම ලබාදීම අතිශයින් වැදගත් කරුණකි. එය දරුවාගේ අනාගත සෞඛ්‍ය ප්‍රවර්ධනයට සේම මවගේ බර මට්ටම ප්‍රශස්ථව පවත්වා ගැනීමටත් විශාල උදව්වකි. එසේම දරුවාට නිතරම ස්වභාවික ආහාරම ලබාදීමද ඒතරමට වැදගත්වෙයි. ඉතා කුඩා වියේ පටන් විවිධ රසකාරක යෙදූ ආහාර වර්ග ලබා දුන් විට සිදුවන්නේ දරුවා එම රසයන්ට කට හුරුකර ගැනීමය. මේවාට යොදන විවිධ රසකාරක වර්ගවලට කාලයත් සමග ඇබ්බැහිවීමක් සිදුවන්නේ ඉබේමය. එවිට දරුවා නිවසේ පිළියෙල කරන ආහාර ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට පෙලඹේ. එම තත්ත්වයට දරුවා පත්කරන්නේද වැඩිහිටියන්මය.

මිනිසුන් වන අප තුළ ලුණු රසට, පැණි රසට ජානමය ඇබ්බැහියාවක් පවතී. ඒ නිසාම වැඩිපුර ලුණු රස, පැණි රසින් යුතු ආහාරවලට ගිජුවීම දැකිය හැක. මේ නිසාම දරුවාට සීමාවක් ඇතිව මේ රස වර්ග ලබාදීමට වැඩිහිටියන් දැනුවත් විය යුතුය. අප ලබා ගන්නා ආහාරවල අතිරික්තයන් මේද ලෙස පටකවල තැන්පත්වන්නේ  ආහාර නොමැතිව ජීවත්වීමට සිදුවූ අවස්ථාවකදී ජීවිතය ආරක්ෂා කරදීමටය. එබැවින් දරුවාට අවශ්‍ය පමණට පමණක් ආහාර ලබාදීම කුඩා කාලයේ සිටම ක්‍රියාශීලී ජීවිතයකට දරුවා හුරු කිරීම, ක්‍රීඩාවට යොමුකිරීම අනවශ්‍ය ලෙස ස්ථුල වීම වැළැක්වීමට හේතු වෙයි. දරුවා ‍පොත පතට පමණක් සීමා වූ ජීවිතයකට කොටුකිරීමෙන් සිදුවන්නේ අනාගතයේ උගත් ලෙඩෙකු නිර්මාණයට දායක වීම පමණි.

ඔබ ඔබේ දරුවාට ආදරය බව සැබෑය. එසේම දරුවාට අධික ‍පෝෂණයෙන් යුතු මිල අධික ආහාර වර්ග ලබාදීමේ ආර්ථික හැකියාවක්ද ඔබ සතුවිය හැකිය. ඉස්තරම්ම දේ දරුවාට ලබාදීමේ අරමුණ ඇතිව අධික ‍පෝෂණ වර්ග අඩංගු ආහාර වර්ග ලබාදෙමින් දරුවා අනාගත රෝගියෙකු කිරීමට දායකවන්නේද ඔබම බව අමතක කළ යුතු නැත. දරුවන්ට හොඳම දේවල් නම් අපේ රටේ අපේ පරිසරයේ ඇති ස්වභාවික ආහාර වර්ගයන්ය. යහමින් එළවළු පලතුරු, ධාන්‍ය වර්ග, වියළි ආහාර කිරි, බිත්තර, මාළු වැනි යහපත් ආහාර දරුවාට ලබා දෙන්න.

කෘත්‍රිම රසකාරක අඩංගු බුබුළු දමන බිම වර්ග (ඛිචපඡචදචබඥඤ ටපභඪබ ණභඪජඥ) වලින් දරුවා ඈත්කර තබන්න. විවිධ බිස්කට් වර්ග, කෙටි කෑම වර්ග, තෙල් අධික මස් වර්ග වලින් සැකසූ ආහාර වර්ග ලබාදීමෙන් වළකින්න. දරුවාගේ උදේ ආහාරය හැම නිතරම ‍පෝෂණය සහිත ස්වභාවික ආහාර වර්ග වලින් සමන්විතදැයි පරීක්ෂාකාරී වන්න. ඔබගේ ලෙහෙසියට පහසුවට දරුවාගේ කෑම පෙට්ටිය, බනිස්, කට්ලට්, පැටිස්, රෝල්ස් වැනි කඩ කෑම වලින් පිරවීමෙන් වළකින්න. තැම්බූ අල වර්ගයක්, කව්පි කඩල වැනි දෙයක්, එළවළු වර්ග මාළු වර්ග යොදා සැකසූ පිට්ටුවක්, රොටියක් වැනි දෙයක් දරුවාට ලබා දෙන්න.

එසේම කුඩා දරුවන් නව තාක්ෂණික මෙවලම් වල වහලුන් බවට පත්වීමද වැළැක්විය යුතුය. ඔබේ කුඩා දරුවාත් රූපවාහිනිය ඉදිරිපිට පරිගණකය ඉදිරිපිට කල් ගෙවන කම්මැලියකු වී ඇත්දැයි විමසිලිමත් වන්න. දැන් දරුවන් සෙල්ලම් කරන්නේද රූපවාහිනි තිර මත මිස සෙල්ලම් පිටි වල නොවේ. එබැවින් නිතරම දරුවා පරිසරය හා ගැටෙන දහදිය පිටවනසේ සෙල්ලමේ යෙදෙන ක්‍රියාකාරී දරුවෙකු කිරීමේ වගකීම ඇත්තේ වැඩිහිටියන් වන ඔබ අත බව අමතක කරන්න එපා.

මොනයම් හෝ හේතුවක් නිසා දරුවාගේ බර වැඩිවන බව දැනුණහොත් වහ වහා දරුවාගේ බර ප්‍රශස්ථ මට්ටමකට රැගෙන ඒමට කටයුතු කරන්න. ඒ සඳහා වෛද්‍ය උපදෙස් ලබා ගන්න අමතක නොකළ යුතුය. දරුවාට වැලඳෙන රෝග වලට වඩා අධිබර සහිත වීම භයානක බව සිහියේ තබාගෙන කටයුතු කරන්න. මේ වන විට රජයේ සෞඛ්‍ය අමාත්‍යාංශයේ මැදිහත්වීමෙන්ද, අධිබර පාසල් දරුවන් හඳුනාගෙන ඒ අයගේ සෞඛ්‍ය තත්ත්වය ආරක්ෂා කර දීමේ වැඩපිළිවෙළක් ක්‍රියාත්මක වෙයි. දෙමාපියන් ලෙස ඒ සම්බන්ධයෙන්ද අවදියෙන් සිටින්න. ඔබගේ ජීවිත කාලය තුළ ඔබගේම දරුවාගේ මළගමට යෑම හෝ නොයෑම තීරණය කළ යුත්තේ ඔබම මිස වෙන කිසිවෙකු නොවන බව අවධාරණය කරවමු.  

උපදෙස් කුලියාපිටිය මහ රෝහ‍ලේ ළමා රෝග විශේෂඥ වෛද්‍ය චින්තක රාජපක්ෂ

සාකච්ඡා කළා - නිර්මලා කුමාරි සේනාරත්න

  1. තරබාරු බව මට්ටු කළ හැකි එකම සහ ප්‍රධානම ක්‍රමවේදය
  2. ඔසප් වේදනාව සමනය කරන ව්‍යායාම
  3. අධික තරබාරුව මැඩලන සැත්කම් දැන් නොමිලේ
  4. අඩු වයසින් මල්වර වූ දැරියක් නිසි සැලකිල්ලකින් රැක බලා ගත යුතුයි
  5. ශල්‍යකර්මයට පෙර පැය හයක උපවාසයෙන් ඇති සැනසුම
  6. ස්වාභාවික ඖෂධ මගින් සුව කළ හැකි රෝගයකි ‘‘අර්ශස්’’
  7. දිවා කාලයේ ඇති වන නිදිමත රෝගයක්ද?
  8. ඉබේ සුව වන රෝගවලට ඖෂධ ගැනීම සෞඛ්‍යයට ප්‍රබල තර්ජනයක් විය හැකියි
  9. සමහර කාන්තාවන්ට ඔසප් දිනවලට අධික ලෙස තරහ යන්නේ ඇයි?
  10. උදෑසන තණ බිස්සක ඇවිදීම බොහෝ රෝගවලට සහනයක්
  11. ඔබත් නිහඬ මාරයා සමග දවස ගෙවන අයෙක්ද?
  12. ජීවන රටාවම අවුල් කරවන ගැස්ට්‍රයිටිස් රෝගයට ප්‍රතිකාර තිබෙනවා
  13. සීනි සහ පිෂ්ඨය සහිත ආහාර ගැනීමත් පිළිකා අවදානමක්
  14. ඇතුවත් බැරි නැතුවත් බැරි ෆ්ලෝරයිඞ්
  15. නොදැන කරන ආහාර භාවිතයෙන් අපි රෝගීන් වන අන්දම

Lakbima Online

Download Lakbima Mobile App

 
 

 

Get In Touch With Us

Please publish modules in offcanvas position.