lakbima.lk

අද නම් සීට් එකෙන් නැගිටින්නවත් බැරි තරමට වැඩ තිබුණා. මාර බඩගින්නකින් හිටියෙ ඔන්න දැනුයි කෑම එක ගත්තෙ දවසම වැඩ දැනුයි මතක් වුණේ දවසටම මට වතුර ටිකක් බොන්නවත් බැරි වුණා කියලා දිව ගිලෙන්න වගෙයි පිපාසය
මුළු දවසම හිටියෙ එළියෙ. ටොයිලට් යන්න වුණේ නැහැ. මම කොහේවත් ගිහින් ටොයිලට්වලට යන්නෙ නැහැනෙ. කොහොම හරි තදකරගෙන ඉඳල ගෙදර ආවට පස්සෙ තමයි යන්නෙ
මේ ළමයින්ගෙ වැඩ නිසා ටොයිලට් එකට යන්නවත් වෙලාවක් නැහැ අනේ. අනිත් වැඩත් එක්ක ඒක අමතක වෙලාම යනවා
ඔබත් මෙවැනි ආකාරයේ ශරීර අවශ්‍යතාවයන් තදකරගෙන පාලනය කරගෙන සිටින කෙනෙක්ද? අද සමාජයේ බහුතරයක් කාලයත් සමග ගෙන යන සටනට සමගාමීව මේ ආකාරයේ අපහසුතා අත්විඳින අය බව ඉතාම පැහැදිලි කරුණකි. නමුත් මෙලෙස ශාරීරික අවශ්‍යතා පාලනය කරගෙන සිටීම සෞඛ්‍ය සම්පන්න බවට මොන තරම් නම් හානිදායක වියහැකිදැයි ඔබ නොසිතුවා විය හැකිය. ආයුර්වේදයට අනුව කෙනෙකුට යහපත් සෞඛ්‍ය තත්ත්වයක් පවත්වාගෙන යාම සඳහා පාලනය කර නොගත යුතු වේග ගණනාවක් ගැන සඳහන් වෙයි. ඒවා අතරින් මල වේගය, මුත්‍රා වේගය, ක්ෂුද්‍රවේගය (කුසගින්න) තෘෂ්ණා වේගය (පිපාසය) ආදිය කෙසේවත් පාලනය කර නොගත යුතු වේග ලෙස සඳහන් කර තිබේ.
මේ සියලු වේගයන් යනු ශාරීරික අවශ්‍යතාවයන් නිසා ශරීරයෙන් අනවශ්‍ය දෙයක් බැහැර කිරීම සඳහා හටගන්නා ක්‍රියාවන්ය. මේවා අනවශ්‍ය ලෙස පාලනය කර ගැනීමෙන් සිදුවන්නේ ශාරීරික ක්‍රියාකාරිත්ව සම්පූර්ණයෙන්ම අවුල් ජාලයක් බවට පත්වීමය.
උදාහරණයක් ලෙස මල පිටකිරීමේ අවශ්‍යතාවයක් දැනුණු විට කල්නොයවා අදාළ ක්‍රියාවට සුදුසු පරිසරයක් සකසාගෙන එම අවශ්‍යතාවය ඉටුකරගත යුතුමය. ශරීරයේ අපද්‍රව්‍ය විෂ කොටස් ශරීරයෙන් පිට කිරීම සඳහා යොදා ගන්නා මාර්ගයක් බැවින් ඒවා ශරීරය තුළ සිරකරගෙන සිටීමෙන් හටගන්නා අහිතකර ප්‍රතිඵල ගැනද ආයුර්වේදයේ සඳහන්වේ. මහාබඩවැල ආශ්‍රිත රෝගී තත්ත්වයන් හටගැනීමට සහ වේදනා මතුකිරීමට බඩ පුරවා දැමීමට තදබල හිසරදයට කෙණ්ඩා ප්‍රදේශයේ වේදනාවන්ට මල බද්ධයට මේ ආකාරයට මල වේගය ධාරණය කරගෙන සිටීම හේතුවිය හැකි බව ආයුර්වේදයේ සඳහන්ය. එසේම දිගින් දිගටම මල වේගය පාලනය කරගෙන සිටිමෙන් මීටත් එහා ගිය දරුණු රෝගී තත්ත්වවලට පවා ගොදුරුවීමට ඉඩ තිබේ.
එසේම පිපාසය දරාගෙන සිටීමෙන් උගුර කට වියැළීම අධික ලෙස ශාරීරයට වෙහෙස බවක් දැනීම, කෙඩෙත්තු ගති දැනීම, අධික කම්මැලිකමක් දැනීම, හෘදයේ වේදනා මතුවීම, අප්‍රාණික ගතියක් දැනීම සේම බිහිරි වීමට පවා හේතුවිය හැකි බව ආයුර්වේදයේ සඳහන් වෙයි. ඔබත් හොඳින් ජලය පානය නොකරන, පිපාසය දරාගෙන සිටින කෙනෙක් නම් මේ රෝගී ලක්ෂණ මතුවූයේ ඇයිදැයි හේතු සිතා ගැනීම ඔබට භාරය.
එසේම මුත්‍රා බරක් දැනුණු විට එය පාලනය කරගෙන සිටීමෙන්, මුත්‍රාශය සහ ඒසම්බන්ධ අවයවවල වේදනා මුත්‍රා දැවිල්ල, තදබල හිසරදය, මුත්‍රා පිටකිරීමේදී වේදනා මතුවීම මුත්‍රාශයේ ගල් හටගැනීම සේම උණ තත්ත්වයට පවා හේතුවිය හැකිය. එසේම කුසගින්න දැනුණු විට ආහාර නොගෙන පාලනය කරගෙන සිටීමෙන් ශරීරය කෘෂෂ වීම, දුර්වල වීම, ආහාර අරුචිය, ක්ලාන්තය සේම, සමේ දුර්වර්ණවීම්, සුදුමැලි වී පැහැයේ වෙනස්කම්, සමේ ප්‍රභාව නැතිවීම ආදී අහිතකර ප්‍රතිඵල අත්විඳීමට සිදුවෙයි. නමුත් ආහාර ගැනීම ගැන තවත් කතා කළ යුතුවන්නේ යහපත් ආහාර, ශරීරයට විෂ සහිත නොවන ගුණවත් ආහාර ලබා ගැනීම කළ යුතු බවය. අහිතකර තෙල් මිරිස්, කෘත්‍රිම රස කාරක, වර්ණ කාරක අඩංගු ආහාර ගැනීම නිසාද කලින් රෝග ලක්ෂණ වලටත් වඩා වැඩි අහිතකර ප්‍රතිඵල ලද හැකි බව සිහි තබා ගැනීමද යහපත් වෙයි.
මේ ආකාරයේ දරා නොගෙන සිටිය යුතු වේග අතර, අධෝවායු වේගයද සඳහන්ය. එවැනි අවශ්‍යතාවයක් දැනුණු විට ඊට අවශ්‍ය සුදුසු පරිසරයක් ඉක්මනින් සකසාගෙන අදාළ කාර්ය කළ යුතුය. මන්ද අධෝවායුව පිට නොකර තදකරගෙන සිටීමෙන්ද මුත්‍රාබාධ මල හා සම්බන්ධ ආබාධ, උදරවේදනා, බඩපුරවා දැමීම වැනි ගැටලු මතුවිය හැකි බැවිනි. එසේම වමනය, කිවිසුම්, ආහාර උගුරට ඒම (උද්හාර වේගය) ඈනුම් පිටවීම, ඇස්වලට කඳුළු ඒම වැනි වේගයන්ද දරාගෙන නොසිටිය යුතු බව ආයුර්වේදයේ සඳහන්ය. මේවා දරාගෙන සිටීමෙන් ඔබ නොසිතන ආකාරයේ රෝගාබාධ රැසකට ගොදුරුවීමට සිදුවෙයි. එසේම ශුක්‍ර වේගය, වෙහෙසවීම නිසා ඇතිවන හති ගතියෙන් මතුවන තදින් හුස්ම ගැනීමේ වේගයද යටපත් නොකළ යුතු එකකි. නිද්‍රා වේගයද එසේමය. තමන්ට නිදිමතක් දැනුණු විට එය යටපත් කර සිටීමෙන් නොසිතන ආකාරයේ සෞඛ්‍ය ගැටලු පැන නැගීමට බොහෝ ඉඩකඩ තිබේ. හිසේ, ඇස්වල බරගති, ක්ලාන්ත ගති, කෘෂවීම්, ‍ලේ විෂවීම් වැනි දේ නින්ද පාලනය නිසා හටගත හැකිය. එසේම ශරීරය තරබාරු අය දහවල් කාලයේ නිදා ගැනීමෙන් තව තවත් තරබාරු වන බව ආයුර්වේදයේ සඳහන්වෙයි. නමුත් අධික ලෙස කෘෂ අය දහව‍ලේ නිදාගැනීමෙන් ශරීරය යම් තරමක් පුෂ්ටිමත් කර ගැනීමට උදව්වන බවද ආයුර්වේද ග්‍රන්ථවල සඳහන්වෙයි.

සාකච්ඡා කළා නිර්මලා
කුමාරි සේනාරත්න             
උපදෙස් වලපනේ නීල්දණ්ඩාහීන්න ග්‍රාමීය ආයුර්වේද රෝහ‍ලේ ආයුර්වේද වෛද්‍ය
තරංග  සඳකැලුම් වීරතුංග

Lakbima Online

Download Lakbima Mobile App

 
 

 

Get In Touch With Us

Please publish modules in offcanvas position.