Coss Ear2
lakbima.lk
COSS Ear 1

“සල් සපු නා” ටෙලි නාට්‍යයේ දැන් රනිල්ව දකින්නට ලැබෙන්නේ නැහැ. ඇයි ඒ ?
මම තාවකාලිකව ‘සල් සපු නා’ නාට්‍යයෙන් සමුගත්තා.
මොකක්ද ඒකට හේතුව?
මගේ ජීවිතේ තිබුණු ලොකුම හීනය තමයි අධ්‍යක්ෂවරයෙකු වීම. මමම පිටපත ලියූ ‘නූරි’ ටෙලි නාට්‍යය අධ්‍යක්ෂණය කරන්න මට අවස්ථාවක් ලැබුණා. ඒ හින්දා තමයි මම තාවකාලිකව ‘සල් සපු නා’ ටෙලි නාට්‍යයෙන් අයින් වෙන්න තීරණය කළේ.
ඔබ ගත්තු තීරණය හින්දා “සල් සපු නා” නිර්මාණයට අසාධාරණයක් වුණා නේද?  එහි නිර්මාණකරුවන් හා ඔබ අතර ඒ හේතුව මත ගැටුම් ඇතිවුණේ නැද්ද?
මම කලින්ම ඒ අයට මගේ තත්ත්වය පැහැදිලි කළා. පසුගිය ෂෙඩුල් එකේම මගේ චරිතය ඉවත් කරගත්තා. ඒකෙන් නාට්‍යයට අසාධාරණයක් වුණා. ඒ ගැන මම නිර්මාණකරුවන්ගෙන් වගේම සල් සපු නා රසික පිරිසගෙනුත් සමාව ඉල්ලනවා. ඒත් දැන් මම ආයේම ‘සල් සපු නා’ සඳහා එක්වී සිටිනවා. ඉදිරියේදී ඒ චරිතයට අසාධාරණයක් වෙන්නේ නැහැ.
ඔබ අධ්‍යක්ෂණය කරන “නූරි” ටෙලි නාට්‍යයේ ප්‍රධාන චරිතයට පණ ‍පොවන්නේ ඔබේ බිරිඳයි. ඇයි ඇයවම ඒ සඳහා තෝරා ගත්තේ. ඒ සඳහා ගැළපෙන වෙනත් නිළියන් නැද්ද?
මේ පිටපත කියවන ඕනෑම කෙනෙක් ඒ චරිතයට තෝරා ගන්නේ මේනකාව. ඇය ඒ චරිතයට ඉතාමත් හොඳින් ගැළපෙනවා. ඒ නිසයි මම ඇයව තෝරා ගන්නේ. ඇය මගේ බිරිඳ නිසා ඇගේ හැකියාවන් ගැනත් මම හොඳින් දන්නවානේ.
 මේනකා, ජගත් මනුවර්ණත් එක්ක රඟපාන ප්‍රේම ජවනිකා අධ්‍යක්ෂණය කිරීම ඔබට මොන වගේ අත්දැකීමක් වුණාද?
ඒක අධ්‍යක්ෂවරයෙකුගේ අත්දැකීමක් විතරයි. එතැනදී කැමරාව ඉදිරියේ ඉන්නේ මගේ බිරිඳ කියන එක මට අදාළ නැහැ. මම කවදාවත් වෘත්තියයි, පෞද්ගලික ජීවිතයයි පටලවාගන්නේ නැහැ.
අධ්‍යක්ෂවරයෙකු වීම ලොකුම හීනය බව රනිල් පැවැසුවා. අධ්‍යක්ෂවරයෙක් විදියට මතුවන විට දවසක අධ්‍යක්ෂණයයි නළුකමයි දෙකින් එකක් තෝරා ගන්න වුණොත් ඔබ මොන වගේ තීරණයක්ද ගන්නේ ?  
එහෙම වුණොත් මම අධ්‍යක්ෂණය විතරක් තෝරා ගනිවී.
ඉදිරියේ දී කරන හැම නිර්මාණයකදීම ප්‍රධාන නිළිය මේනකාම වේවිද ?
නැහැ.. මම මුලිනුත් කිව්වේ මම පෞද්ගලිකත්වයයි රස්සාවයි එකට පටලවා ගන්නේ නැහැ කියලා.

කොහොමද ඔබට අංජනා එහෙමත් නැත්නම් උපාසක අක්කා වෙන්න අවස්ථාව ලැබුණේ?
මාව උපාසක අම්මා කළේ “සිඳූ” ටෙලි නාට්‍යයේ අපේ ‍පොඩි හාමුදුරුවෝ. මොකද මට උපාසක අක්කා කියන්නේ ‍පොඩි සාදුනේ. ඒත් සිඳූ ටෙලි නාට්‍යයේ අංජනාගේ චරිතය මට ලැබෙන්නේ සහය අධ්‍යක්ෂ ප්‍රදීප් මානවඩු අයියා කළ ආරාධනාවකට අනුවයි.
අංජනාගේ චරිතය ඔබට දැනෙන්නේ මොන විදිහටද?
අංජනා කියන්නේ නගරයේ හැදුණු වැඩුණු අභියෝගවලට මුහුණ දෙන්න කැමති ‍පොෂ් කෙල්ලෙක්. ඒ වගේම දිලුම්ට දැන් ඉන්න හොඳම යාළුවා විදිහට දිලුම්ගේ දෙමව්පියන්ට හුඟාක් සමීප වෙන්න හදන යුවතියක්. දිලුම් සහ තෙරණිගේ අතරමැදට ඇවිත් ඉන්න යුවතියක් විදිහට අංජනාට නම් මේ දවස්වල වැඩිපුරම අහන්න වෙන්නෙ බැණුම් තමයි.

එතකොට අංජනාගේ චරිතය වෙනුවෙන් කාවින්ද්‍යාට ප්‍රේක්ෂකයන්ගෙන් අහන්න ලැබෙන්නේ බැණුම් විතරමද?
වැඩිපුරම නම් ඉතින් බැණුම් තමයි අහන්න වෙන්නේ. සමහරු කියනවා අයියෝ මොකද අප්පා දෙන්නෙක්ගේ ආදරේට අකුල් හෙලන්නේ.... පැත්තකට වෙලා ඉන්නකෝ කියලා. ඒත් දිලුම්ම ඉස්සරහට කාට අයිති වෙයිද කියලා මමවත් තවම දන්නේ නැහැ. ඒ වගේම ‍පොඩි හාමුදුරුවෝ මට උපාසක අක්කා කියලා කතා කරන හින්දම, මඟතොටේදී මාව දන්න ‍පොඩි ළමයි “ආ මේ උපාසක අක්කනේ” කියලා ළඟට ඇවිත් කතා කරනවා.
 එතකොට කාවින්ද්‍යා කැමරාවකට මුලින්ම මුහුණ දුන්නෙත් අංජනාගේ චරිතය වෙනුවෙන්ද?
නැහැ. මම කැමරාවක් ඉස්සරහට මුලින්ම ගියේ 2015 ඊව් අවුරුදු කුමාරි තරගයේදී. මම අවුරුදු කුමාරි කිරුළ නම් දිනාගත්තේ නැහැ. ඒත් අවසන් දොළොස් දෙනා අතරට තේරුණා. දැන් මම රංගන ශිල්පිනියක් වෙලා අවුරුදු දෙකකට වැඩි කාලයක් වෙනවා. මේ ක්ෂේත්‍රයේ ඉස්සරහට යන්න මට වාසනාව උදා කරලා දුන්නේත් අවුරුදු කුමාරි තරගාවලිය බව කියන්නම ඕනේ. ගොඩාක් දෙනා හිතන්නේ අංජනා කියන්නේ මගේ පළවෙනිම රඟපෑම කියලයි. ඒත් ඊට කලින් මේඝා, නිසල සඳ ඔබ, මුතුමලී, පැහැසරා කියන ටෙලි නාට්‍යයවලත් මං රඟපාලා තියෙනවා. ඒත් මාව රටම දන්නා රංගන ශිල්පිනියක් කළේ සිඳුහි අංජනාගේ චරිතය කියලා කිව්වාට නම් වරදක් නැහැ.
 අංජනා සැබෑ ජීවිතයේදී කාවින්ද්‍යාට සමාන වෙන අවස්ථා තියෙනවාද?
අංජනා මට සමාන වෙන්නේ කිසිම දෙයක් හිතේ තියාගන්නේ නැතුව එක පාරටම අවශ්‍ය දේ කියලා දාන තැන්වලදී විතරයි. ඒත් අංජනා වගේ කාවින්ද්‍යා නම් දෙන්නෙක්ගේ ආදරයක් මැද්දට කවදාවත් හරස් නොවුණු, ඒ වගේම ඉදිරියේදීත් හරස් වෙන්නේ නැති කෙනෙක් බව නම් කියන්නම ඕනේ.  
 ඔබේ පෞද්ගලික තොරතුරු ගැන දැන ගන්නත් ඔබට ආදරය කරන හැමෝම බලාගෙන ඉන්නවා?
මම තමයි ගෙදර ලොකුම අක්කා, අම්මයි තාත්තයි නංගිලා තුන්දෙනයි ඇතුළුව පවු‍ලේ හය දෙනෙක් ඉන්නවා. මට වයස 21යි. මම කළමනාකරණය පැත්තෙන් අධ්‍යාපන කටයුතු කරගෙන යනවා. මගේ තාත්තා නම් මම මේ ෆීල්ඩ් එකට යනවට ‍පොඩ්ඩක්වත් කැමති වුණේ නැහැ. ඒත් මගේ රඟපෑම් දැකලා හුඟක් අය මා ගැන කතා කරන්න පටන් ගත්ත නිසා තාත්තගේ විරෝධය දැන් නැහැ. දැන් තාත්තා තමයි මගේ රඟපෑම් කටයුතුවලට වැඩිපුරම උදව් කරන්නේ.

සමන්මලී නැලිගම

ඔහු අගනුවර ප්‍රසිද්ධ සමාගමක විධායක නිලධාරියෙකි. වයස අවුරුදු 40 ඉක්මවූ ඔහුට රූමත් බිරිඳක් සහ සුරතල් සිඟිති දියණිවරු දෙදෙනෙක් සිටිති. පසුගිය සති අන්තයක ඔහු කිසියම් රාජකාරී අවශ්‍යතාවක් සඳහා නගරාන්තර  බසයකින් මහනුවර යාමට පිටත් වුණි. බසයේ ඔහු සමීපයේ වාඩි වී සිටියේ අතිශය රූමත් කාන්තාවකි. බසය පෑලියගොඩ, කිරිබත්ගොඩ, කඩවත පසුකරත්ම කාන්සිය මකාගැනීම සඳහා ඔහු එම කාන්තාව සමඟ කතා බහකට එළඹිණි. එහිදී ඇය ද කිසිදු පැකිලීමකින් තොරව ඔහු හා කතා බහට පිවිසි අතර බසය ඉදිරි‍යට ඇදෙන වේගයෙන්ම ඔවුන්‍ දෙදෙනාගේ සුහදත්වයද වර්ධනය විය.  

තමන් කලක් ඕස්ට්‍රේලියාවේ ජීවත් වී සැමියාගේ නොපනත්කම් දරාගත නොහැකිව ඔහුගෙන් වෙන්වී ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණ සිටින බවත් දැනට පදිංචිය මහනුවර ප්‍රදේශයේ පිහිටි තම මහගෙදර බවත් ඇය ඔහු හා කියා සිටියාය. එහිදී මෙම විධායක නිලධාරියාගේ සිත ඇගේ රූප සොබාව කෙරෙහි කොතරම් ඇදීගියේද යත් උපායශීලීව ඇය තමන් වෙතට නතු කර ගැනීමට ඔහු මාන බැලීය. එහිදී ඔහු ඒ සඳහා යොදාගත්තේ තමන් ද විවාහ වී දරු දෙදෙනෙකු සිටින මුත් බිරිඳගේ අකාරුණික කම මත තම යුග දිවියේ එතරම් තෘප්තියක් නැතැයි යන පට්ටපල් බොරුවය. එමෙන්ම තමන් සහ බිරිඳ අතර කායික සබඳතාද මේ වන විට මුළුමනින් ඇණහිට ඇතැයි ඔහු ඇයට කියා සිටියේ ඇගේ අනුකම්පාව දිනාගනු පිණිසය. බසය මාවනැල්ල, හිඟුල පසුකොට කන්ද උඩරටට සේන්දුවන විට මොවුන් දෙදෙනාගේ හිතවත් කමද කෙමෙන් ඉහළම තැනකට පත්වෙමින් තිබිණ.

"මම වයිෆ් ගෙන් දික්කසාද වෙලා ආවොත් ඔයා මට කැමති වෙනවද?"

බසය මහනුවරට ළංවන අතරේ ඔහු ඇගේ කනට මුව තබා ඇසීය.

"සත්තකින්ම"

ඇය ඔහුගේ අත්ල මත අත්ල තබමින් කීවාය.

කෙසේ හෝ ඇය ඔහුගෙන් මහනුවරදී සමුගත්තේ දින කිහිපයකින් යළි අගනුවර පැමිණ ඔහුට ඇමතුමක් දෙන බවට පොරොන්දු වෙමිනි. එමෙන්ම මහනුවර තම වැඩිහිටියන් සහ පවුලේ සාමාජිකයන් සමඟ වෙසෙන බැවින් ඒ දින කිහිපය තුළ දුරකතනයෙන් නිදහසේ කතා කළ නොහැකි බවද ඇය ඔහුට කියා සිටියාය. කෙසේ හෝ එදින සවස් යාමයේ ඔහු මහනුවර සිට යළි අගනුවර බලා පැමිණි අතර ඊට පසු සෙනසුරාදා ඔහුගේ නිවසේ දී ඔහුගේ බිරිඳ හිටිහැටියේ ඔහු වෙත කඩා පැන්නාය.

"ඔයා කාට හරි ගෑණියෙකුට කිව්වද මාව ඩිවෝස් කරලා ඒ ගෑණිව බඳිනව කියලා."

ඔහුගේ බිරිඳ හැපින්නක් මෙන් ඔහු වෙත කඩා පනිමින් ඇසුවාය.

"මොන පිස්සුද මම?"

නගරාන්තර බසයේ දී වූ සිදුවීම සැනින් සිහියට ආ මුත් ඔහු ඒ බවක් නොහඟවා බිරිඳගෙන් ප්‍රශ්න කළාය.

"බොරු විතරක් කියන්න එපා තේරුණාද?"

බිරිඳ ආවේශ වූ කළෙක මෙන් කෑ ගැසුවාය.

"මාත් එක්ක එකට ඉගෙන ගත්තු යා‍ළුවෙක් දන්න ගෑණුකෙනෙකුට ඔයා බස් එකකදි කියලා තියෙනවා. මම නපුරුයි, මගෙන් ඔයාට සතුටක් ලැබෙන්නේ නැහැ. ඒ හින්දා ඔයා මාව දික්කසාද කරලා ඒ ගෑණිව බඳිනවා කියලා. ඔයා දන්නවාද ඒ ගැණී ඔයා කියපු ඔක්කොම රෙකෝඩ් කරලා තියෙන බව."

බිරිඳගේ මෙම කතාව ඇසූ සැමියා අන්දුන් කුන්දුන් වූ අතර මේ වන විට මෙම ප්‍රවෘත්තිය බිරිඳගේ පාර්ශවයට සේම සැමියාගේ කාර්යාලයටද සැල වී ඇත. මෙම සිදුවීම පිටුපස කවුරුන් හෝ සැලසුම් කළ කිසියම් රහසිගත වැඩපිළිවෙලක් තිබේදැයි සෙවිය යුතු මුත් සමාජයට මුහුණ නොදී සැඟවෙනු මිස ඒ පිළිබඳව සිතීමටවත් දැන් ඔහුට මානසික නිදහසක් නැත. ඒ අද වන විට බිරිඳ තමන්ට සිදුකළ ලැජ්ජාව සහ අපකීර්තිය මුල්කොට දරු දෙදෙනාද සමඟ සිය මහගෙදර ගොස් ඇති බැවිනි.

දමයන්ති ගමගේ

 

 

පැරණි පෙම්වතියගෙන් අහිමි වූ ආදරය නැවත ඉල්ලා එය නොලැබුණු විට නාරාහේන්පිට ප්‍රදේශයේදී ඇයට ප්‍රසිද්ධියේ බිම පෙරළාගෙන පහර දී රන් මාලයක් කඩා ගත් බව කියන ශ්‍රී ලංකා ගුවන් හමුදාවේ නායක ගුවන් භටයකු පෙරේදා (21) සවස නාරාහේන්පිට ‍පොලීසිය විසින් අත්අඩංගුවට ගෙන තිබේ.

මෙසේ අත්අඩංගුවට පත්ව  ඇත්තේ  මකුල්දෙණිය, උතුරුවෙලගහතැන්න පදිංචි විසි අට හැවිරිදි තරුණයෙකි. මොහු ගුවන් හමුදාවේ බුද්ධි අංශයේ නායක ගුවන් භටයකු ලෙස සේවය කරන අයෙකු බව ‍පොලීසිය පවසයි.

මෙසේපහරකෑමට ලක්ව ඇත්තේ එම ප්‍රදේශයේම පදිංචි විසි එක් හැවිරිදි තරුණියකි. ඇය කොළඹ ප්‍රධාන පෙළේ පෞද්ගලික සමාගමක පෞද්ගලික ‍ලේකම්වරියක් ලෙස කටයුතු කරන තැනැත්තියකි.

මෙම තරුණයා හා තරුණිය වසර හතරක් පුරා පෙම්වතුන්ව සිට පසුව තරුණිය විසින් මීට මාස හතරකට පමණ ඉහතදී  ඇගේ තනි තීරණයක් මත සම්බන්ධතාව නවතා තිබේ. ඒ පිළිබඳ කනස්සල්ලෙන් සිටි තරුණයා නිතරම ඇගෙන් නැවත ආදරය ඉල්ලා කරදර කර ඇති බව ඇය ‍පොලීසියට පවසා ඇත.

පෙරේදා දින ඇය සේවය නිමවා ජයකොන්ත පටුමගේ පැමිණෙන විට මෙම තරුණයා බිමත්ව ඇය ඉදිරියට පැමිණ නැවත යහළු වන ලෙස පවසා තර්ජනය කර ඇත. ඇය ඊට විරුද්ධත්වය ප්‍රකාශ කිරීමත් සමඟ කෝපයට පත් තරුණයා ඇය එම ස්ථානයේදීම බිම පෙරළාගෙන ප්‍රසිද්ධියේ පහර දීමට පටන් ගෙන ඇති අතර අවට සිටි පිරිස් විසින් මේ පිළිබඳ නාරාහේන්පිට ‍පොලීසියට දන්වා ඇත.

එම අවස්ථාවේ නාරාහේන්පිට ‍පොලිස් ස්ථානාධිපති ප්‍රධාන ‍පොලිස් පරීක්ෂක ගයාන් ප්‍රසන්න මහතා ප්‍රමුඛ නිලධාරීන් කණ්ඩායමක් එම ස්ථානයට ගොස් තරුණයා අත්අඩංගුවට ගෙන තිබේ.  මෙහිදී තරුණිය ප්‍රකාශ කර ඇත්තේ ඇගේ රන් මාලයද ඔහු කඩා ගත් බවය. ඒ අනුව ඔහුව පරීක්ෂා කරන විට ඔහුගේ කලිසම් සාක්කුවේ තිබි එම මාලයද ‍පොලීසියට හමුව තිබේ.

අත්අඩංගුවට පත් තරුණයා කළුබෝවිල රෝහ‍ලේ අධිකරණ වෛද්‍ය නිලධාරීවරයා වෙත ඉදිරිපත් කිරීමෙන් පසු ඔහු බිමතින් සිටි බව තහවුරු වී තිබේ. සැකකාර තරුණයා ඊයේ (22) දින අධිකරණය වෙත ඉදිරිපත් කෙරුණි.

මේ සම්බන්ධයෙන් නාරාහේන්පිට ‍පොලීසිය වැඩිදුර පරීක්ෂණ සිදුකරනු ලබයි.

ශානිකා මාධවී පීරිස්

සනුක වික්‍රමසිංහ ගායනා කරන “සංසාර සිහිනේ” කලක පටන් බොහෝ ගීත දර්ශකවල පෙරමුණ ගෙන තිබෙන ජනප්‍රිය ගීතයකි. සනුකගේ හ¾ඩින් එය කොතෙකුත් රසවිඳ තිබුණද එම ගීතයේ පද රචනය කාගේද යන්න බොහෝ දෙනා නොදන්නා කාරණයකි. එහි පද රචිකාව වන උදාරි අමරතුංග ‘සංසාර සිහිනේ’ ඇය අතින් ලියැවුණු ආකාරය සහ ඇගේ අනෙකුත් ගීපද රචනා ගැන කතාබහ කිරීමට මෙලෙස සංවාදයට එක්වූවාය.

පද රචිකාව විදිහට මේ ගීතය වෙනුවෙන් ඔබටත් හොඳ ප්‍රතිචාර ලැබෙනවා ඇති නේද ?
ඇත්තටම ක්ෂේත්‍රයේ අයගෙන් වුණත් වෙනස් ගීතයක් කියලා හුඟක් හොඳ ප්‍රතිචාර ලැබුණා. බොහෝ දෙනා කිව්වා මේ ගීතය රැල්ලකට යන්නේ නැතුව කරපු නිර්මාණයක් කියලා.  මම සේවය කරන්නේ හොරණ තක්ෂිලා මහා විද්‍යාලයේ උසස් පෙළ තොරතුරු තාක්ෂණය උගන්වන ගුරුවරියක ලෙසයි.  මම උගන්වන දරුවෝ ටිකත් අපේ ටීචර් ලියපු ගීතයක්නේ කියලා බොහොම ආඩම්බරයෙන් ඒ ගැන කතා කරනවා.


සංසාර සිහිනේ ගීතයෙන් ඔබ මොන විදිහේ පණිවුඩයක්ද දෙන්න උත්සාහ කළේ?
අද තියෙන්නේ අද දැක්කා හෙට යාළු වුණා අනිද්දට අතහැරියා වගේ කෙටි ප්‍රේම සම්බන්ධතානේ. නමුත් සංසාර සිහිනෙන් කියවෙන්නේ දිගු කාලයක් තිස්සේ තේරුම් ගැනීම හරහා තමන්ගේ ආත්මයන් හඳුනාගෙන පවත්වාගෙන යන්නට හදන ආදර කතාවක් ගැනයි. ඒ වගේම ලිංගිකත්වයට විතරක් බර වෙන්නේ නැතුව හැම පැත්තෙන්ම විවාහ ජීවිතයකට සුදුසු අයුරින් දීර්ඝකාලීන බැඳීමක් ගෙනයාම ගැනත් සංසාර සිහිනේ ගීතයෙන් කියවෙනවා.

‘සංසාර සිහිනේ’ ගීතයට පාදක වුණේ ඔබේම අත්දැකීමක්ද?
නැහැ. ඒක මගේ මිතුරියකගේ අත්දැකීමක්. විශ්වවිද්‍යාලයේ ඉන්න කා‍ලේ දවසක් බස් එකෙන් ගෙදර එන අතරතුර මම ඒ මිතුරියගේ කතාව මට දැනුන විදිහට ටැබ් එකේ ටයිප් කරමින් ආවා. එදා මගේ හිතට ආපු ඒ වචන ටික තමයි අද ලංකාවේ ජනප්‍රියම ගීතයක් බවට පත්වෙලා තියෙන්නේ.

සංසාර සිහිනේට පෙරත් ඔබ අතින් ගීත ලියැවී තිබෙනවා නේද?
ඔව්. මම ගීත හුඟක් ලියලා තියෙනවා. ඒත් තවම ඒවා ගීත විදිහට එළිදැක්වුණේ සනුකගේ හ¾ඩින් විතරයි. මගේ පළවෙනි ගීත රචනය වන “ඔබ දකින්න බැහැ” කියන ගීතයත් ජනතාව අතරට ගෙනිච්ච්ෙ සනුක. ඒ වගේම විශේෂයෙන් කියන්න ඕනේ ‘සංසාර සිහිනය’ කියන ගීතය තේමා කරගෙන ලියන නවකතාවක පරිච්ජේද කිහිපයක්ම මම මේ වනවිටත් අවසන් කරලා තියෙනවා. මේ කතාව සම්පූර්ණ කරලා මගේ ප්‍රථම නවකතාව විදිහට එළිදක්වන්නත් මම බලා‍පොරොත්තුවෙන් ඉන්නවා.

ඔබේ ගීතවල සාර්ථකත්වය ගැන කියන්න ඔබට විශේෂ කාරණයකුත් තිබෙනවා?
ඔව්. හුඟක් අය කියනවා අද කා‍ලේ ගීතයක් ජනප්‍රිය කර ගන්න විෂුවල් ඕනෑමයි කියලා. ඒත් මම කියලා සනුකගේ හඬින් ගැයුණු ගීත දෙකටම විෂුවල් නැහැ. ඒත් ඒ ගීත දෙකම ගීත ලෝලීන් හුඟක් ආදරයෙන් වැලඳ ගත්තා. මම නම් හිතන්නේ ගීතයකට මුලින්ම විෂුවල් එකක් නිර්මාණය කරලා මේකයි විෂුවල් එක කියලා එළියට දාන්නේ නැතුව යම් ගීතයක් ජනප්‍රිය වෙනවා නම් ඒක තමයි මම දකින විදිහට සාර්ථකම ගීත රචනාව.

නමුත් අද කා‍ලේ හැටියට මියුසික් වීඩියෝවක් නැතුව ගීතයක් ජනප්‍රිය කර ගැනීම තරමක් දුරට අභියෝගයක් නේද ?
අද මිනිස්සු ගොඩාක් කාර්යබහුල නිසා බොහෝ දෙනා ක්ෂණික දේවල්වලට තමයි හුරු වෙලා ඉන්නේ. මිනිස්සු යාන්ත්‍රික වෙලා නිසා ඔවුන් ඉක්මනට විෂුවල් වලට ඇදිලා යනවා. සමහර විට ගීතයෙන් කියවෙන්නේ මොනවගේ අර්ථයක්ද, විෂුවල් එක ගීතයේ පද රචනයට ගැළපෙනවද කියලා වත් දන්නේ නැහැ. නමුත් ඇත්තටම සංසාර සිහිනේ ජනප්‍රිය වෙන්නේත් ඒකට විෂුවල් එකක් නැති හින්දමයි. මොකද රසිකයෝ මේ ගීතයෙන් කියවෙන්නේ මොකක්ද කියලා පුළුල්ව හිතන්න පටන් ගත්තා.

භාෂාව පිළිබඳ කිසිදු හැදෑරීමක් නොමැතිව ගීත ලියනවා කියන චෝදනාව නව පරපුරේ බොහෝ ගී පද රචක රචිකාවන්ට එල්ලවෙනවා. ඒ චෝදනාව ඔබ දකින්නේ මොන විදිහටද?
මම නම් හිතන්නේ හොද ගීත ලියන්න නම් හොඳට කියවලා තියෙන්නත් ඕනෑ කියලයි. මගේ භාෂා භාවිතයට මට ලැබුණ හොඳම ශක්තිය තමයි ‍පොත් කියවීම. අපිට හොඳ ගීතයක් රචනා කරන්නට නම් භාෂාව ගැන වෙනමම හැදෑරීමක් කිරීම අවශ්‍ය නැහැ. නමුත් භාෂාව ගැන යම් පරාසයක අවබෝධයක් තිබිම හරිම වටිනවා.


සමන්මලී නැලිගම

වේදිකාව, පුංචිතිරය සහ සිනමාව යන මාධ්‍ය ත්‍රිත්වයෙහිම සිය ප්‍රතිභාව ප්‍රකට කළ කලාකරුවකුවන රොඩ්නි වර්ණකුල සිය 'සාරංගා නැවෙන් ඇවිත්'  නමැති වේදිකා නාට්‍යය නව නිෂ්පාදනයක් ලෙස  නැවතත්  නාට්‍යලෝලීන් වෙත තිළිණ කිරීමට සූදානම් වෙයි. මෙහි දැක්වෙන්නේ එම වේදිකා නාට්‍යය සහ ඔහුගේ අනෙකුත් කලා කටයුතු මෙන්ම ‍පොදුවේ නාට්‍ය කලාව පිළිබඳ රොඩ්නි සමග කළ සංවාදයකි.


සාරංගා නැවෙන් ඇවිත් නම් වූ ඔබේ වේදිකා නාට්‍යය නව නිෂ්පාදනයක් ලෙස නැවතත් වේදිකාවට රැගෙන ඒමට මේ දිනවල ඔබ සූදානම් වෙනවා. ඇයි  ඔබ එම වේදිකා නාට්‍යය නැවතත් ප්‍රේක්ෂකයන්ට තිළිණ කිරීමට තීරණය කළේ?


 'සාරංගා නැවෙන් ඇවිත්' කියන්නේ කාලයක් ඉතා සාර්ථක ලෙස වේදිකා ගත වූ වේදිකා නාට්‍යයක්. එහි රඟපෑ ඇන්ටන් ජූඩ්ගේ වියෝවත් එක්ක මීට වසර අටකට කලින් එය රඟ දැක්වීම නතර කරන්න සිද්ධ වුණා. ඒ වනවිට එහි දර්ශන 200ක් වේදිකා ගත කරලා තිබුණා. 'සාරංගා නැවෙන් ඇවිත්' කියන්නේ නැටුම් සහ ගැයුම් ඇතුළත් ප්‍රසාංගික නාට්‍යයක්.  පිරිහීගෙන යන රසවින්දනය ගැනයි ඒ වේදිකා නාට්‍යයෙන් කතා බහ කෙරෙන්නේ. ඉතින් මට හිතුණා එහි තිබෙන  ප්‍රසාංගික බව සහ තේමාවේ තිබෙන කාලීන බව නිසා අදටත් ඊට හොඳ ප්‍රතිචාර ලැබේවි කියලා.


නව නිෂ්පාදනය අලුත් රංගන ශිල්පීන් සහ ශිල්පිනියන් එක්කාසු කරගෙන වේදිකාවට ගේන්නද ඔබ බලා‍පොරොත්තුවෙන් ඉන්නේ?

මිහිර සිරිතිලක මේ වේදිකා නාට්‍යයට අලුතෙන් එකතුවෙනවා. ඒ හැරණාම  පැරණි නළු නිළි පිරිසම තමයි මෙය රංගනයේ යෙදෙන්නේ.


ඒ වගේම ඔබ මේ දිනවල තවත් භාරදුර කටයුත්තකට සූදානම් වන බව ආරංචියි?
ඔව්. ඒ තමයි මගේ කලාදිවියට වසර 37ක් සපිරිම  නිමිති කරගෙන පැවැත්වීමට සූදානම්වන '3 ෆේස්' නමැති සංගීත ප්‍රසංගය  මැයි 18 වැනිදා කොළඹ බණ්ඩාරනායක ජාත්‍යන්තර සම්මන්ත්‍රණ ශාලාවේදී එය පැවැත්වෙන්නේ. කුමාර තිරිමාදුර සහ සමන් ලෙනින් එදාට මා සමග ගීත ගයනවා. මේ දිනවල මගේ වැඩි කාලයක් ගත වෙන්නේ ඒ ප්‍රසංගයේ පුහුණුවීම් කටයුතුවලට තමයි.


 ඒ සමග ඔබ තවත් වේදිකා නාට්‍ය කිහිපයකටත් දායක වෙනවා?
ඔව් දයානන්ද ගුණවර්ධනගේ 'මධුර ජවනිකා' සහ  'නරි බෑනා' වේදිකා නාට්‍යවලටත්, ආනන්ද අතුකෝරලගේ 'හොරු හොඳයි' සහ 'ජයලාල් රෝහණගේ 'ගොන්ඩෝලා' කියන නාට්‍යවලටත් සුපුරුදු පරිදි රංගනයෙන් දායකවෙනවා.
ත හාස්‍ය නාට්‍ය රැල්ලක් ඇවිත් අද වෙද්දි වේදිකාව ගිලගෙන තිබෙන බව ඇතැමුන් පවසනවා?
හුඟාක් අය අද අහන්නේ අපට නරඹලා හිනාවෙන්න පුළුවන් වේදිකා නාට්‍යය  මොනවාද තියෙන්නේ කියලයි. මේ නිසා ඒ ඉල්ලීම  සපුරන්න අද කා‍ලේ බොහොම ළඳ බොළඳ බාල මට්ටමේ වේදිකා නාට්‍ය  බිහිවෙනවා. ඇත්තටම  සිනහව සහ හාස්‍යය කියන්නේ දෙකක්. හාසේ‍යාත්පාදක  නිර්මාණයකින් ගැඹුරින් යථාර්ථය නිරූපනය කරන්න පුළුවන්. ඒත් අද බිහිවෙලා තියෙන බොළඳ   සිනහ නාට්‍ය රැල්ලෙන් නම් නාට්‍ය කලාවට යහපතක් වෙන්නේ නැහැ.

නාට්‍ය කලාවේ උන්නතියට ලැබෙන අනුග්‍රහය අදවන විට යහපත් මට්ටමකද තිබෙන්නේ?
නාට්‍ය කලාවට විතරක් ‍නෙවෙයි සාහිත්‍යය, චිත්‍ර, මූර්ති ආදී කිසිදු කලාවකට  දේශපාලනඥයන්ගෙන් විශේෂ සැලකිල්ලක් ලැබෙන්නේ නැහැ.  ඉතින් ඒ කාගේවත් හව්හරණක් නැතිවයි අද නාට්‍ය කරුවනුත් නාට්‍ය කලාවේ නිරත වෙලා ඉන්නේ. නාට්‍ය කලාව වෙනුවෙන් තිබෙන  උණ නිසා තමයි අපි පෞද්ගලිකව ඉතා සුළු පිරිසකගෙන් ලැබෙන සහයෝගය මත තවමත් නාට්‍ය කලාවේ  නියැළී සිටින්නේ.

ඔය අතරේ නාට්‍ය කලාවට සෘජුවම සම්බන්ධ පිරිසක් වන නාට්‍ය සංවිධායකවරු ගැනත් විවිධ විවේචන එල්ල වෙනවා නේද?
 ඔව්. නාට්‍ය සංවිධායකවරු ඉතා හොඳින් තමන්ගේ කටයුතු කරගෙන  ගිය කාලයක් තිබුණා.  නමුත් අද වෙද්දී ඒ සමහරු තමන්ගේ නමින් එක දිගටම රංගශාලා වෙන්කරවා ගැනීම වැනි අසාධාරණ කටයුතුවල යෙදෙනවා. ඇත්තටම අද නාට්‍ය සංවිධායකවරු මුදල් පස්සේ යන කළු කඩ මුදලාලිලා බවට පත්වෙලා කියලා කීවොත් වඩාත් නිවැරදියි.

IMAGE

මේ හැම දෙයක්ම පෙර පිනක් නිසා ලැබුණු දේවල් වෙන්න ඇති

IMAGE 2018 Apr 22 16:52
උදා වූ අලුත් අවුරුද්දේ  ඔබට අපි අලුත් ආරංචි කීපයක්ම රැගෙන එනවා. ‘මලී’ ටෙලි නාට්‍ය හරහා...
Views - 1244

ඕන කස්තිරමක් අල්ලන්න පුළුවන්. ඒත් රතු ලූනු එක්ක නම් බැහැ

IMAGE 2018 Apr 22 13:26
කොයි කවුරුත් ආසා කරන කෑම ජාති වගේම, අප්‍රිය කරන ආහාර වර්ගත් තියෙනවානේ. “කාටත් නොකී රහසක්’...
Views - 1074

මේ විශේෂ කෙනා එක්ක විවාහ වෙන්න ලැබුණොත් ඒක ලොකු සතුටක්

IMAGE 2018 Apr 22 11:55
ජනප්‍රිය සිනමා නිළි සෙනාලි ෆොන්සේකා මේ දවස්වල හරි හරියට ලංකාව වටා රවුම් ගහනවලු. ඒ නිසාම මග...
Views - 1691

සියළු වත්කම් සසුනට පුදා මුළු පවුලම පැවිදි බිමට

IMAGE 2018 Apr 20 11:18
දරුවන් සිව්දෙනාත්, බිරිඳත් සසුන්ගත කර තමන්ද පැවිදිව ගිහිකල තමන් සතුව තිබූ ස්ථිර නිවස හා ගොඩ...
Views - 3202

අලුත් අවුරුද්දේ ගායකයෙකු 'නැහැවූ' රූපලාවන්‍යවේදිනිය

IMAGE 2018 Apr 19 15:05
ඔහු මෑතක දී ජනප්‍රියත්වයට පත් තරුණ ගායකයෙකි. සංගීත සන්දර්ශනාදියේද ඔහුට සැලකිය යුතු තැනක්...
Views - 4044

දමයන්ති ජයසූරිය සංගීත දිවියට සමුදී සිත නිවන මඟකට?

IMAGE 2018 Apr 19 10:26
ඔබ මැදි වයස් පසුකරමින් සිටින කෙනෙකු නම් ගුවන්විදුලිය ඔස්සේ කුඩා කල ඔබේ සිඟිති දෙසවන් පිනවූ...
Views - 4179

Please publish modules in offcanvas position.