Coss Ear2
lakbima.lk
COSS Ear 1

අයවැයෙන් වාහන මිල හරියටම අඩු වැඩි වෙන හැටි

මුදල් අමාත්‍ය මංගල සමරවීර මහතා පසුගියදා (9) පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කළ 2018 වසර සඳහා වන අයවැය රටටම කිරි ඉතිරෙන ආකාරයේ යෝජනාවලින් සැදුම් ලත් එකක් බවට බොහෝ දෙනා විශ්වාසය පළ කළහ. කෙසේ වුවද ඇතැම් ක්ෂේත්‍රයන් අරභයා ගෙනෙන ලද අයවැය යෝජනාවල සැබෑ තත්ත්වය අනාවරණය වීමත් සමග අයවැය පිළිබඳ ජනතාවගේ බලා‍පොරොත්තු දැනටමත් බිඳ වැටෙන්නට පටන්ගෙන තිබේ. ඒ අතරින් ජනතාව වැඩි උනන්දුවක් දැක්වූ ක්ෂේත්‍රයක් ලෙස රථවාහන ක්ෂේත්‍රය හැඳින්විය හැකිය.
2018 වසර සඳහා වන අයවැය යෝජනා අතර හරිත සංකල්පය පෙරදැරි කරගනිමින් ගෙනා යෝජනා රැසක් ඇති බව මුදල් අමාත්‍යවරයා සිය අයවැය කතාවේදී ප්‍රකාශ කළේය. ඒ යටතේ 2040 වසර වන විට ඉන්ධන දහනයෙන් ධාවනය වන වාහන සම්පූර්ණයෙන්ම භාවිතයෙන් ඉවත් කර, පරිසර හිතකාමී වාහන පමණක් ධාවනයට යෙදවීමේ දැක්කම යටතේ ඉලෙක්ට්‍රික් වාහන සඳහා වන බදු ප්‍රතිශතය පහළ දැමීමට මෙවර අයවැයෙන් යෝජනා කර තිබිණ. ඒ බව දැනුම් දෙමින් මුදල් අමාත්‍යවරයා සිය අයවැය කතාවේදී පැවැසුවේ එම තීරණයට අනුව ඉදිරියේදී ඉලෙක්ට්‍රික් මෝටර් රථවල මිල රුපියල් ලක්ෂ දහයකින් පමණ අඩුවනු ඇති බවය. එම අයවැය යෝජනාව වාහනයක් මිලදී ගැනීමට සිහින මවමින් සිටින අයට මෙන්ම දැනට වාහනයකට හිමිකම් කියන අයටද පරිසර හිතකාමී ඉලෙක්ට්‍රික් මෝටර් රථ පිළිබඳ වැඩි ඇල්මක් ඇති කරවන ආකාරයේ එකක් වූ බව අමුතුවෙන් කිවයුතු නොවේ.
කෙසේ වෙතත් මෙම ගජ වාසිය ලාංකේය ජනතාවට කිසිසේත්ම හිමිකර ගත නොහැකි බව මෙරට වාහන ආනයනකරුවන්ගෙන් සැදුම් ලත් ප්‍රධානතම සංගමය වන ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය පසුගියදා (10) විශේෂ මාධ්‍ය හමුවක් පවත්වමින් දැනුම් දුන්නේ රුපියල් ලක්ෂ දහයකින් මිල අඩුවූ ඉලෙක්ට්‍රික් මෝටර් රථයක් තමන් සතු කර ගැනීමට බලා‍පොරොත්තුවෙන් සිටි සැමගේ සිහින බොඳ කරවමිනි. ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය එහිදී ප්‍රකාශ කළේ මුදල් අමාත්‍යවරයා සඳහන් කළ එම බදු සහනය අදාළ වන්නේ ලියාපදිංචි නොකළ අලුත් ඉලෙක්ට්‍රික් රථ සඳහා පමණක් බවත්, එවැනි ඉලෙක්ට්‍රික් රථ මෙරටට ගෙන්වීමක් සිදු නොවන බැවින් ජනතාවට එම සහනය ප්‍රායෝගිකව හිමි නොවන බවත්ය. ඉලෙක්ට්‍රික් වාහන නඩත්තුව සඳහා වන යටිතල පහසුකම් තවමත් අප රටේ දියුණු තත්ත්වයක නොමැති බැවින් එම මෝටර් රථ නිෂ්පාදකයන් මෙරට ඒජන්තවරුන්ට අලුත් රථ අලෙවිය සඳහා ලබා නොදීම ඊට හේතුව බවද එම සංගමය එහිදී පෙන්වා දුන්නේය. ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය පවසන්නේ 2018 වසරේ නවතම නිසාන් ලීෆ් ඉලෙක්ට්‍රික් මෝටර් රථයට පවා මෙම බදු සහනය හිමි නොවන බවය.
මෙවර අයවැයෙන් පහර වැදුණු තවත් වාහන කාණ්ඩයක් තිබේ. එනම් එන්ජින් ධාරිතාව 1300cc සහ 1500cc අතර වන හයිබ්‍රිඩ් මෝටර් රථය. එම කාණ්ඩයේ මෝටර් රථ සඳහා වන ඒකක බද්ද රුපියල් 500 කින් ඉහළ නංවා ඇති බැවින්, මෙරට ඉතා ජනප්‍රිය හයිබ්‍රිඩ් මෝටර් රථ මාදිලි වන ටොයෝටා ඇක්වා, ඇක්සියෝ, හොණ්ඩා ග්‍රේස්, වෙසල් වැනි වාහනවල මිල ඉදිරියේදී රුපියල් ලක්ෂ හතහමාරකින් පමණ ඉහළ යන බව ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය පවසයි. ඛනිජමය ඉන්ධන මගින් ධාවනය වන අති සුඛෝපභෝගී වාහනද රුපියල් ලක්ෂ 25 කින් පමණ ඉහළ යයි.
ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය මෙවර අයවැය සඳහා සිය යෝජනා රජයට ලබාදුන්නද සිය සංගමයට ඒ පිළිබඳ කිසිදු සාකච්ඡාවක් අයවැයට පෙර ලබා නොදුන් බව එම සංගමයේ සභාපති කීර්ති ගුණවර්ධන මහතා පැවැසීය.
එමෙන්ම මෙරට භාවිත කරන ලද ත්‍රිරෝද රථ බංග්ලාදේශයට අපනයනය කිරීම වැනි යෝජනාද කෙතරම් ප්‍රායෝගික වේද යන්න ගැටලු සහගත බවද ඒ මහතා සඳහන් කළේය.
කෙසේ වෙතත් ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය පවසන්නේ මෙවර අයවැය යෝජනා අතර රථවාහන කර්මාන්තයට සුබවාදී ලෙස බලපාන යෝජනාද කිහිපයක් තිබෙන බවය. මතෛක් පැවැති වටිනාකම් මත බදු ගණනය කිරීමේ ක්‍රමවේදය අහෝසි කර වාහන සඳහා වන බදු ගණනය සරල කිරීම මෙන්ම මගී ආරක්ෂාව තහවුරු නොකෙරෙන ආකාරයේ වාහන ගෙන්වීම 2018 ජනවාරි මස 1 වැනිදා සිට තහනම් කිරීම එවැනි සාධනීය යෝජනා බව ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමයේ සභාපති ඉන්දික සම්පත් මෙරෙංචිගේ මහතා පවසයි. මෙවර අයවැයෙන් කරනු ලබන සංශෝධන වසර 3 ක් යනතුරු සංශෝධනය නොකිරීමට රජය ‍පොරොන්දු වී තිබිමද අගය කළ යුතු ආකාරයේ තීරණයක්  බවද ඔහු සඳහන් කරයි. කෙසේ වෙතත්, සභාපතිවරයා වැඩිදුරටත් කියා සිටියේ ලියාපදිංචි කළ ඉලෙක්ට්‍රික් වාහන සඳහාද බදු සහනයක් ලබාගැනීම වැනි යෝජනා සහ අනෙකුත් ගැටලුකාරී තත්ත්වයන් ගැන සාකච්ඡා කිරීමට මුදල් අමාත්‍යවරයා ඉක්මනින්ම සිය සංගමයට අවස්ථාවක් ලබාදෙනු ඇතැයි බලා‍පොරොත්තු වන බවයි.
කිෂාන් කනංකෙ

Add comment

ප්‍රතිචාර දැක්වීමේ කොන්දේසි : -
ප්‍රතිචාර දැක්වීමේදී පරුෂ වචන අපහාස කිරීම් ලිපියට අදාල නොවන ප්‍රතිචාර පල කිරීමෙන් වලකින ලෙස කරුණාවෙන් දන්වා සිටිමු.


Security code
Refresh

 

Lakbima Online

Download Lakbima Mobile App

 
 

 

Get In Touch With Us

E-Papers

Please publish modules in offcanvas position.