lakbima.lk
2017-06-15 ඇමෙරිකා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.150.8400 , විකුණුම් මිල රු.154.6400 | බි‍්‍රතාන්‍යය පවුම ගැනුම් මිල රු.191.5800 , විකුණුම් මිල රු.198.1100 | යුරෝ යුරෝපය ගැනුම් මිල රු.168.2300, විකුණුම් මිල රු.174.5900 | ස්වීස් ප‍්‍රෑන්ක් ගැනුම් මිල රු.154.3400 , විකුණුම් මිල රු.160.4500 | කැනඩා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.113.2400 , විකුණුම් මිල රු.117.7200 | ඔස්ට්‍රේලියා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.113.7400 , විකුණුම් මිල රු.118.8200 | සිංගප්පූරු ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.109.0900 , විකුණුම් මිල රු.113.1000 | ජපානය යෙන් ගැනුම් මිල රු.1.3701, විකුණුම් මිල රු.1.4216 |

බුද්ධ ප‍්‍රතිමාවලට සිවුරු පෙරවීම පනතකින් තහනම් නෑ

පොළොන්නරු ගල්විහාර පිළිම වහන්සේට කළ සිවුරු පූජාව පිළිබඳව දිගින් දිගටම අදහස් දැක්වෙන අතර 2017.06.05 වන සදුඳා දින ලක්බිම පුවත් පතෙහි ඒ පිළිබඳව සාවද්‍ය පුවතක් පළ වී තිබිණි.
සිව්දෙසින් පැමිණෙන සැදැහැවතුන්ට වන්දනා කිරීමට සුදුසු පූජනීය පරිසරයක් පොළොන්නරුව තුළ ඇති විය යුතුය. අනුරාධපුරය වැ`දගෙන පොළොන්නරුවට පැමිණෙන සැදැහැවතුන්ට දැක ගැනීමට ලැබෙනුයේ නටඹුන්වලින් පිරි ස්මාරක සමූහයකි. හෙළ කලාකරුවන්ගේ විශ්මිත නිමැවුම් පුදුමයකැයි සංවේගය පළ කර පිටව යන තත්ත්වයට වෙහෙර විහාර පත් කළ යුතුද යන්න පිළිබඳව පුළුල්ව විග‍්‍රහ කර බැලිය යුතුය. රාජ රාජ මහාමාත්‍යාදීන් මහරහතන් වහන්සේලාගේ අනුශාසනා මධ්‍යයේ මේවා ඉදිකර ඇත්තේ මිනිසුන්ගේ වන්දනාමාන කිරීම් සඳහාමය.
වන්දනීය පසුබිමක් තුළ ඉදිවූ මෙම සුවිසල් නිර්මාණ අද නටඹුන් ගණයෙහි ලා පමණක් සැලකීම සංවේගයට හේතුවකි.  පුරාවිද්‍යා ස්මාරක ලෙස පවතිනවාට වඩා කළ යුත්තේ මෙම පුරාවස්තු වන්දනීය පසුබිමක් තුළ ආරක්‍ෂා කිරීමකි.  සැදැහැතියන්ගේ පුණ්‍ය සිතිවිලි ඉස්මතුවන වන්දනීය පසුබිමක පුරාවස්තු ආරක්‍ෂා වීමද විශ්වාසවන්තය.  නමුත් ආගමක් දහමක් නොඅදහන්නන්නට එය විකාරයකි.  බුදුන් වහන්සේට පූජාකළ උතුම් බුද්ධ චීවරය පිළිම වහන්සේට හානිදායක වන්නේ කෙසේද යන්න ප‍්‍රශ්නයකි.  බුදු පිළිමයකට සිවුරක් පෙරවීම තහනම් කොට ඇත්තේ කවර පුරාවිද්‍යා පනතකද? එවන් පනතක් ඇත්නම් වහාම එය අපටද පෙන්වන ලෙස දන්වනු කැමැත්තෙමු. එවැන්නක් හෝ නීතියක් ලෝකයේ කිසි තැනක නැත.  මෙය සාවද්‍ය ප‍්‍රචාරයකි.  බුද්ධගයාවේ පිළිම වහන්සේට සදාකාලිකව සිවුරක් පොරවා ඇත.  වසර 900ක් පැරණි කාම්බෝජයේ අන්ග් කෝ වට් විහාරයේ ශෛලමය පිළිම වහන්සේටද, චීනයේ මෙන්ග් සාන් බුද්ධ ප‍්‍රතිමාවටද මෙලෙසම සිවුරු පොරවා ඇත.  ගල් විහාර පිළිම වහන්සේට සෙත් පිරිත් සඡු්ඣායනය කොට හේවිසි පූජා පවත්වා සාධු නාද මධ්‍යයේ කළ සිවුරු පූජාව ආරක්‍ෂක අංශයෙහි සිටි නිලධාරීන් නොදුටුයේ මන්දැයි ලිපියෙහි අසා තිබුණි.  ඔවුන්ද මෙම උතුම් බුද්ධ පූජාවට සාධූකාර දී සම්බන්ධ වූ අතර පිළිම වහන්සේ මතට හානිදායක හා ගරුසරු නැතිව ගොඩ වූයේ පසුදින බුද්ධ  චීවරය සොරා ගත්තවුන් බව පමණක් කිව යුතුය.
වන්දනීයත්වයට සුදුසු ආගමික පරිසරයක් ගල්විහාර පුණ්‍ය භූමියෙහි නිර්මාණය වනවාට අකමැති ඇතැම් පිරිසක් තම බඩ වඩා ගැනීමේ අරමුණෙන් පුරාවිද්‍යා ස්මාරක සේ මේවා පෙන්වීමට උත්සහ දරමින් සිටී. ගල් විහාරය යනු පුරාවිද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුවට හෝ ජාවාරම්කරුවන්ට අයත් භූමියක් නොවේ. බෞද්ධ කටයුතු කොමසාරිස්තුමා යටතේ ඇති ගල් විහාරය අස්ගිරි සංඝ සභාව සතු විහාරයකි.  විහාර දේවාලගම් පනතට අනුව සියලූ බලය පැවරී ඇත්තේ භික්‍ෂූන් වහන්සේලාටය.  විහාරයෙහි සංවර්ධනයට පූජාකළ ඉඩකඩම් අදටද එසේම පවතී.  උදේ, දවල්, හවස තේවාව පවත්වා හේවිසි නාද මධ්‍යයේ බුද්ධ පූජා කටයුතු සිදු කෙරෙනු ඇත. රාජකාරී කටයුතු සඳහා රජයෙන් වැටුප් ලබන හේවිසි කණ්ඩායම් පවා යොදවා ඇත .  එවන් පරිසරයක ගල් විහාරය පුණ්‍ය භූමියක් නොවන්නේ කෙළෙසකද?  මෙහි ආගමික පරිසරය යටපත් කිරීමට උත්සහ දරනුයේ තම ම`ඩිය තර කරගැනීමට වෙහෙසෙන ඇතැමුන්ය. ස`ගසතු දේපළ අයථා ලෙස පරිහරණය කිරීම ඉරහඳ පවතිනතාක්කල් බලූ කපුටන් වී ඉපදීමට හේතුවන කරුණු බව රජ කාලයේදී පවා සැලැකූ බව සෙල්ලිපි අදටද සාක්‍ෂි දරනු ඇත. වරක් පිළිම වහන්සේ දෝවනය කළ අවස්ථාවේ පිළිමය මතට කාන්තාවක් ගොඩ වූවායැයි අසත්‍ය ප‍්‍රචාර ගෙන ගිය මේ කණ්ඩායම කිරිවෙහෙර වහන්සේගේ සුදු හුණු ආලේප කිරීමට විරුද්ධව හ`ඩ නැගූහ.  නමුත් අද කිරිවෙහෙර වහන්සේ සාදු කාර මධ්‍යයේ වන්දනීයත්වයට පත්ව ඇත. එයම එහි ආරක්‍ෂාවටද හේතු වී ඇත. බාරහාර ඔප්පු කිරීමට මුදල් ලබා ගෙන කරන කි‍්‍රයාවක් සේ මෙය පෙන්වා දීම අමූලික බොරුවකි. බෞද්ධයා නාලිකාවෙන් කළ පිංකමේදී සිවුරක් පූජා කරන ලද්දේ මෛතී‍්‍රපාල සිරිසේන ජනාධිපතිතුමාගේ මූලිකත්වයෙනි. එදිනද මේ සියලූදෙනා පැමිණ සිටියහ.  එක් දිනකට පමණක් නොව තුන්සිය හැටපස් දවසේම මෙවන් පිංකම් සිදු කොට ලබා දිය යුත්තේ මෙම භූමියට වන්දනීය පරිසරයකි. පිං පෙට්ටියට සැදැහැතියන් දමන මුදල හොරා කන බෞද්ධ පිංකම් හෙලාදකින පූජනීයත්වය කෙලෙසීමට කටයුතු කරන අයට තම කි‍්‍රයාවේ බරපතළකම නොතේරෙනු ඇත.
දෙදහස් වසරක ප්‍රෞඩ ඉතිහාසයකට උරුමකම් කියන අභිමානවත් ජාතියක් ලෙස අපට ලෝකය  හමුවේ නොබියව පෙනී සිටිය හැක.  ඒ බෞද්ධ පරිසරයක ගොඩනැ`ගුණු පූජනීය නිර්මාණ තුළය.  බෞද්ධ සංස්කෘතියට අයත් නොවන එක`දු පුරාවස්තුවක් අප රට තුළ පෙන්විය නෙැහැකි තරම්ය.  මෙම බෞද්ධ උරුමය නැති කිරීමට අර අදින අයගේ පළමු පියවර එහි පූජනීයත්වය හා වන්දනීයත්වය කෙලෙසා දැමීමයි. අද කප්රුක් පූජාව රෙදි කච්චියක් සේ දකින මොවුන්ට උතුම් බුද්ධ චීවරය සිල්ක් රෙද්දක් වී හමාරය. ඉන් නොනවතින මොවුන් හෙට දිනයේදී අසනු ඇත්තේ ගමේ මිනිසුන් දානය මිල මුදල් දී පන්සල් හැදුවාට පන්සලෙන් ගමට ලැබෙන්නේ මොනවාද යන්නය.  අනතුරුව මිහිඳු  මා හිමියන්  අපට දුන්නේ මොනවාදැයි අසනු ඇත.  බුදුහාමුදුරුවන් අපට දුන්නේ මොනවාදැයි ඇසීමට පෙර මොවුන් නිහඩ කළයුතු නොවේද?

කන්දකැටියේ අත්‍ථදස්සි හිමි
ගල්විහාරය - පොළොන්නරුව

Add comment

ප්‍රතිචාර දැක්වීමේ කොන්දේසි : -
ප්‍රතිචාර දැක්වීමේදී පරුෂ වචන අපහාස කිරීම් ලිපියට අදාල නොවන ප්‍රතිචාර පල කිරීමෙන් වලකින ලෙස කරුණාවෙන් දන්වා සිටිමු.


Security code
Refresh

 
IMAGE

ජීවිතයේ මුල්වරට කෝච්චියේ අධිවේගයේ ගිය කෙවිලියාමඩුවේ...

IMAGE 2017 Jun 25 11:18
කෙවිලියාමඩුව ගමේ දරුවෝ හරියට “හෝ ගාන ‍පොකුණ” චිත්‍රපටයේ හුන් දරුවන් මෙන් යැයි මට සිතුණේ...
Views - 60

මළවුන්ට පණ දීමට තරම් බලගතු කතරගම තුන්නූරු

IMAGE 2017 Jun 23 10:33
කතරගම වාර්ෂික ඇසල මංගල්‍යය පසුගිය ජූනි 10 වෙනිදා කප්සිටුවීමෙන් ආරම්භ කෙරිණ. මෙම ජූලි 23 වෙනිදා...
Views - 1097

සමහරු මට මඩ ගහන්න වචනයක් වරදිනතුරු බලා ඉන්නවා

IMAGE 2017 Jun 22 09:57
“දෙරණ” නාලිකාවෙන් රටම හඳුනාගත් සහන් අබේසේකර දැන් අප හමුවට එන්නේ “සියත” රූපවාහිනී...
Views - 2629

මීළඟ ස්වභාවික අපදාවකදී ළඟ තිබිය යුතු ආපදා කට්ටල

IMAGE 2017 Jun 21 10:19
හෙට අනිද්දා හා ඉන්අනිද්දා දිවයිනේ ඇතැම් ප්‍රදේශ වලට අධික වර්ෂා තත්වයක් ඇතිවන බව කාලගුණ...
Views - 1823

ක්ෂේත්‍රයේ ඉන්න කුහකයෝ පිරිසක් මගේ ගමනට බාධා කරනවා

IMAGE 2017 Jun 20 20:48
ග්‍රේෂන් ආනන්ද කියන්නේ ලංකාවේ ගීත කලාව තුළ කැපී පෙනෙන භූමිකාවකට පණ පෙවූ සංගීතඥයෙක්....
Views - 2773

උකස්කරන්නවත් තව කිසි දෙයක් ඉතිරිවෙලා නැහැ

IMAGE 2017 Jun 20 20:36
90 දශකයේදී සංගීත ක්ෂේත්‍රයට පිවිස ගීතලෝලීන්ගේ සිහින කුමාරයකු බවට පත් වු ප්‍රින්ස් උදය...
Views - 3804

Please publish modules in offcanvas position.