Home    |    Daily Lakbima    |    Sunday Lakbima    |   Rajina |    Archive    |    Advertise With Us    |     Careers Email - [email protected] youtube
lakbima.lk

                                                                                        එසැනින් පුවත් | ගොසිප් | විශේෂ පුවත් | සුන්දර ලක්බිම | ව්‍යාපාරික පුවත්     

දඹුල්ල ප්‍රදේශයේ පාසලක අටවන ශ්‍රේණියේ ඉගෙනුම ලබන සිසුවියන් තිදෙනෙකුගේ මුහුණු වලට එම ශ්‍රේණියේම සිසුවෙකු විසින් යම් කිසි දියරයක් ස්ප්‍රේ කිරීම නිසා පසුගිය 17 වෙනිදා දහවල් එම සිසුවියන් තිදෙනා දඹුල්ල මූලික රෝහලට ඇතුලත් කොට තිබේ.

එම සිද්ධියත් සමඟ තමන්ට හුස්ම ගැනීමේ අපහසුව සහ වමනය ඇති වූ බව එම සිසුවියන් ගුරුවරුන්ට  පැමිණිලි කොට ඇත. එවිට ඒ පිළිබඳව විමසීමේ දී එම සිසුවා ප්‍රකාශ කොට ඇත්තේ තමන් එම සිසුවියන් තිදෙනාගේ මුහුණට ස්ප්‍රේ කරන ලද්දේ නිවසින් ගෙනා සුවඳ විලවුන් වර්ගයක් බවය. කෙසේ හෝ ඒ මොහොතේම එම සිසුවියන් රෝහල් ගත කෙරුණු අතර ඒ සමඟම ස්ප්‍රේ කිරීමට යොදා‍ ගත් දියරය සහිත බඳුනද රෝහලට බාර දී ඇත. එම බඳුන පරීක්ෂා කළ රෝහලේ විශේෂඥ ළමා රෝග වෛද්‍යවරිය පවසා ඇත්තේ මෙය ලිංගික උත්තේජනයක් සඳහා යොදා ගන්නා ස්ප්‍රේ වර්ගයක් මිස සුවඳ විලවුන් වර්ගයක් නොවන බවය. කෙසේ හෝ රෝහල් ගත කිරීමෙන් පසු එම දැරියන්ගේ ‍තත්ත්වය සාමාන්‍ය අතට පත් වූ බැවින් ඔවුන් රෝහලෙන් මුදා හැර තිබේ.

මින් අපට පැහැදිළි වනුයේ දරුවන්ගේ අතට අසුවන අන්දමට පවා ලිංගික උත්තේජක වර්ග දැන් ගෘහස්ථ මට්ටමින් පවතින බවය. එමෙන්ම මේවා දැන් වෙළඳපොලේ පහසුවෙන් ලබා ගැනීමට හැකි මට්ටමක් ද තිබේ.

අපි මානසික සෞඛ්‍ය පිළිබඳ ජාතික ආයතනයේ (අං‍ගොඩ) විශේෂඥ මනෝ වෛද්‍ය කපිල රණසිංහගෙන් මෙම ලිංගික උත්තේජන ආලේපන පිළිබඳ විමසා සිටියෙමු.

එවිට ඔහු ඒ පිළිබඳ විස්තර කොට සිටියේ මෙලෙසිනි,

"පිරිමින්ගේ ලිංගික ක්‍රියාකාරීත්වය වැඩි කරවන ඖෂධ වර්ග සහ ආලේපන භාවිතයට වසර දහස් ගණනක ඉතිහාසයක් තිබෙනවා. මෙහිදී එම පුරුෂයන්ගේ ලිංගික ක්‍රියාකාරීත්වය දෙයාකාරයකින් වර්ධනය වෙතැයි බොහෝ දෙනෙක් බලා පොරොත්තු වෙනවා.

ඉන් පළමුවැන්න ලිංගික ප්‍රාණවත් බවයි, දෙවැන්න වැඩිවේලාවක් ලිංගික කාරියේ යෙදීමට ඇති අවකාශයයි.

මේ සඳහා යම් යම් ප්‍රතිඵල ගෙන දෙන බටහිර ඖෂධ තිබෙනවා. ඇතැම් ඖෂධ වල අතුරු ආබාධ වශයෙනුත් මෙම තත්ත්වයන් දකින්නට පුළුවන්. කෙසේ හෝ මෙවැනි ලිංගික උත්තේජනයන් සඳහා ස්ප්‍රේ වර්ග භාවිතයක් පිළිබඳව බටහිර වෛද්‍ය විද්‍යාවේ සඳහන් වන්නේ නැහැ. නමුත් මෙවැනි ආලේපන ලංකාවේ ඕනෑතරම් ඇති අතර ඒ කිසිවක් ඖෂධ ආඥා පනත යටතේ ලියාපදිංචි වූ ඒවා නොවේ. එනිසා මේවායේ ප්‍රමිතිය සහ ගුණාත්මක බව පිළිබඳව  පරීක්ෂා කරන ආයතනයක් නැහැ. යම් පරීක්ෂාවක් සිදුවන්නේ මෙවැනි ද්‍රව්‍යයකින් සිදුවූ කිසියම් හානියක් පිළිබඳව අධිකරණයට වාර්තා වුවහොත් පමණයි. කෙසේ හෝ මේවායේ බොහෝවිට ඇත්තේ ශරීරයේ කොටස් නිර්වින්දනයට යොදා ගන්නා ද්‍රාවණයන් බවයි පෙනී යන්නේ. ඊට අමතරව ඒ අදාල ප්‍රදේශයේ රුධිර නාල විස්තාරණය කිරීමේ ඉතා සුළු හැකියාවකුත් මෙවන් ද්‍රාවණයන් තුළ පවතිනවා. නමුත් මේවායේ මිල, ඇසුරුම, ලබා ගන්නා ස්ථානය, ඒවා භාවිතා කරන සමාජ පැලැන්තිය ආදී කරුණු මැනැසේ ධාරණය වූ කෙනෙකුට මේවා අතිශය ප්‍රබල ඖෂධ යන මානසික ඇනවුම (Suggestion) ලැබෙන්නට පුළුවන්. එවිට ලිංගිකත්වය කෙරෙහි ඇති බිය, පසුබෑම වැනි මානසික සාධක ඉවත් වී මානසික ප්‍රබෝධයක් ලැබීම නිසා එම ලිංගික කාරිය සඳහා අවශ්‍ය කායික ප්‍රබෝධයද අත්විය හැකියි. එවිට ලිංගික ප්‍රාණවත් වීම සහ වැඩි වේලාවක් ලිංගිකත්වයේ යෙදීමට ඇති අවකාශය ස්වභාවිකවම වැඩිවෙනවා.

ඉතා සරලව මෙය හැඳින්වුව හොත් මෙය නම් කළ හැක්කේ තුෂ්ඨක බලය (Plecebo) යනුවෙනුයි. ශරීරයේ කිසියම්  තැනකට විද ගැනීම සඳහා යොදා ගන්නා මෙවැනි දෙයක් මුණට ඉසීමෙන් හුස්ම ගැනීමේ අපහසුව සහ වමනය වැනි ලක්ෂණ අත්විදිය හැකි වුවත් එය බොහෝ විට මානසික බලපෑම නිසා ඇති වන්නක්. ඊට හේතුව මේවායේ ශරීරයට අහිතකර රසායනිකයන් නොමැති වීමයි.

ඒ කෙසේ හෝ වැඩිහිටියන් තමන්ගේ ලිංගික ජීවිතය සම්බන්ධයෙන් මීට වඩා දැනුවත් විය යුතු සේම තමන්ගේ පෞද්ගලික පරිහරණ උපකරණ දරුවන් අතට පත් නොවීමට වග බලා ගැනීමද වැදගත් බව අවසාන වශයෙන් කිව යුතුයි."

විශේෂඥ මනෝ වෛද්‍යවරයා කීය.

 

දමයන්ති ගමගේ

ආපදා තත්වයන් යටතේ අවතැන්වන කාන්තාවන් හා ගැහැණු දරුවන්ට අනාරක්ෂිතම ස්ථානයක් වන්නේ සරණාගත කඳවුර බව කරන ලද සමීක්ෂණයක් තුළින් අනාවරණය විනැයි ශ්‍රි ලංකා පවුල් සංවිධාන සංගමයේ අධ්‍යක්ෂ ප්‍රජා වෛද්‍ය විශේෂඥ හරිස්චන්ද්‍ර යකන්දාවල මහතා සඳහන් කරයි.

නමුදු අප සමාජයේ බොහෝ දෙනෙකු අදටත් සිතා සිටිනුයේ ආපදා තත්වයන් නිසා අනාථ වන කාන්තාවන්ට සරණාගත කඳවුර නිවස මෙන්ම ආරක්ෂාව සපයන ස්ථානයක් බවය. නමුත් පවත්නා තත්වය යටතේ හදිසි ආපදා තත්ත්වයකදී කාන්තාවන්ගේ හා ගැහැණු දරුවන්ගේ ආත්මාරාක්ෂාව තහවුරු කරමින් ඔවුන්ගේ මුලික කටයුතු සඳහා අවශ්‍ය යට  සැපයිය යුතු යැයිඔහු ශ්‍රි ලංකා පවුල් සංවිධාන සංගම් කාර්යාලයේදී ඊයේ (17) පැවති මාධ්‍ය වැඩ මුළුවේදී පැවසීය.

හදිසි ආපදා තත්ත්වයකදී සහන සේවා සපයන රජයේආයතන ඇතුළු සේවා සපයන වෙනත් ආයතනයන්ට ඒ සඳහා වන දැනුම වහාම ලබාදිය යුතු බවත්එමඟින් කාන්තාවන්ගේ හා ගැහැණු දරුවන්ගේ ආරක්ෂාව සැලැස්විය හැකි බවත් අධ්‍යක්ෂවරයා පැවසීය.

මෙහිදී වැඩි දුරටත් අදහස් දක්වමින් ඒ මහතා මෙසේද පැවසීය.

 “මේ වන විට රට පුරා විවිධ ප්‍රදේශවල ස්වාභාවික තත්වයන් නිසා ආපදා ඇති වෙමින් තිබෙනවා  ආපදාවන්වලදි වැඩිපුරම කාන්තාවන් කායිකව වගේම මානසිකව පීඩාවට පත් වෙනවා.  ආපදාවක් ඇති වු විට අවදානම් තත්ත්වයන් ඉහළ යනවා. එහිදි ලිංගික හා ප්‍රජනන වශයෙන් සිදු වන  අවදානම් තත්ත්වයන් අවම කිරීමට අප කටයුතු කළ යුතුයි.  ආපදා තත්ත්වයකින් පසුව පුද්ගලයන් කඳවුරුගත වන්නේ පොදු ස්ථානවල. එහිදී සාමාන්‍ය ජන ජීවිතය මුළු මනින්ම අඩාල වෙනවා. එවැනි අවස්ථාවකදි කාන්තාවන් හා ගැහැණු දරුවන් එළියට බැස්සාම කුමක්වේද කියලා දෙසැරයක් නොව කිහිපවතාවක්ම විමසා බැලිය යුතුයිඒ තරමටම ඔවුන්සිදු විය හැකි ආපදාවන් ඉහළ අගයක් ගන්නවා. ආහාර, ජලය, නිවාස, ආරක්ෂාව, වැසිකිලි සහ සනීපාරක්ෂක පහසුකම් මූලිකවම ලබා දිය යුතුයි. කාන්තාවන්ගේ හා ගැහැණු දරුවන්ගේ ගෞරවයට හානි නොවන විදියට මේ පහසුකම් සලසා දිය යුතුයි. ආපදා තත්ත්වයක් ඇතිවූ විට ලිංගික ක්‍රියාකාරකම් ඉහළ අගයක් ගන්නාහේතුව ඔවුන්ට තිබෙන මානසික පීඩනයයි. මෙහිදි වැඩිපුරම අවදානම් තත්ත්වයට  පත්වනුයේ බාරකරුවකු නොමැති ගැහැණු දරුවන්ඔවුන්ට අපි වැඩිපුර ආරක්ෂාවක්  .දිය යුතුයි ඒ නිසා කඳවුරකට එකතු වන පිරිස බෙදා වෙන් කර . බාරකරුවන් නොමැති කාන්තාවන් හා ගැහැණු දරුවන් හඳුනාගෙන ඔවුන්ගේ ආරක්ෂාව උදෙසා පරිවාසයට බාරදෙනවා. ඇතැම් විට කාන්තාවක් වීම නිසාම ඔවුන් විවිධ ලිංගික හිරිහැරවලට ලක් වෙනවා. ජනගහනයෙන් සියයට හතරක් ඕනෑම අවස්ථාවකදී ගර්භනීභාවයට පත් වෙනවා. කඳවුරක් තුළදී අනපේක්ෂිත ගැබ් ගැනීම් වළක්වා ගත යුතුයි. එය මවටත් දරුවාටත් දෙදෙනාටම ආරක්ෂාවක්.

විශේෂයෙන් කඳවුරක් තුළදී ගර්භනීභාවයට පත්වෙන කාන්තාවන් හෝ ගර්භනී වී කඳවුරුවලට ඒමට සිදුවන කාන්තාවන්ට සුරක්ෂිත මව්පදවියක් ලබා දීම සඳහා අවශ්‍ය සියලුම වෛද්‍ය පහසුකම් සැලසීමේ විශේෂ වැඩ පිළිවෙලක් මේ වන විටත් අප සෞඛ්‍ය අමාත්‍යංශය හා එක්ව කරගෙන යනවා. මෙහිදී ගර්භනී මව්වරුන්ට විශේෂයෙන්ම අත්‍යවශ්‍ය දෑ අඩංගු පාර්සලයක් ලබා දීමට කටයුතු කරනවා. ඒ සඳහා ජනගහන අරමුදලින් අනුග්‍රහයක් ලබා දෙනවා.

කඳවුරකට අවශ්‍ය ජලය සැපයීම අත්‍යවශ්‍ය කරුණක් නොඑසේ නම් වතුර ගෙන ඒමට ළඟම තිබෙන ඇළකට හෝ ළිඳකට යා යුතුයි. එවැති අවස්ථාවකදී එළියට යන්නේ කාන්තාවන්. කාන්තාවකට තිබෙන ආරක්ෂාව සම්බන්ධයෙන් එවිටත් ගැටලුවක් පවතිනවා.

මේ සම්බන්ධයෙන් අප කළ විමසුමකට පිළිතුරු දුන් ගාල්ල, කරාපිටිය ශික්ෂණ රෝහලේ විශේෂඥ මනෝ වෛද්‍ය රූමි රූබන් මහතා මෙසේ කීය.

ස්වභාවික ආපදාවකින් පසු අනාරක්ෂිත බවට පත් වන කාන්තාවන් ලිංගික අනාරක්ෂිත බවට පත් වීම බෙහෝ විට දැකිය හැකි දෙයක්. එය සමාජමය වශයෙන් සහ මනෝ විද්‍යාත්මක වශයෙන් වෙන් කොට දැකිවිය හැකියි. කාන්තාවන් නිරතුරුවම ගෘහස්ථ පරිසරය තුළ ආරක්ෂාවට බදුන් වන පිරිසක්. නමුත් මෙවැති තත්වයක් තුළ ඔවුන්ගේ එම ආරක්ෂාව ගිලිහී යනවා. විශේෂයෙන් එවන් සරණාගත තත්වයට පත්වන කාන්තාවන්ට නිදා ගැනීමේදී සහ ශාරීරික අවශ්‍යතා සපුරා ගැනීමේදී කටයුතු වලදී සුපුරුදු ආරක්ෂාව ලැබෙන්නේ නැහැ. එය ඔවුන් ගොදුරු කර ගැනීමට බලා සිටින කාමුකයන් තමන්ගේ වාසියට යොද  ගන්නවා. විශේෂයෙන් ලිංගික අවවර්තන (Sexual perversion ) වලින් පෙළෙන්නවුන් මෙබදු ස්ථාන වටා රොක්වීම නිරතුරුවම සිදුවෙනවා.

එහිදී කාන්තාවන්ගේ පෞද්ගලික හැසිරීම් දැකීමෙන් සතුටු වන දර්ශාස්වාදයෙන් (Voyeurism ) පෙළෙන්නවුන්  ඒ වගේම ප්‍රදර්ශන කාමුකත්වයෙන් (Exhibitionism ) පෙළෙන්නවුන් සහ කාන්තා ඇඳුම් සොරකම් කරන්නවුන් (fetishism)  ආදී ලිංගිකත්වය මුල් කොට ගත් මානසික අර්බුද සහිත පුද්ගලයන් මෙවන් ස්ථාන තම ගොදුරු බිම් කර ගන්නවා.

ඊට අමතරව මෙවන් ස්වභාවික ආපදාවන්ට ලක් වන ඇතැම් පිරිමින් තුළ ඇතිවන ඉච්ඡා භංගත්වය අනාගතය පිළිබඳ අවිනිශ්ච්චිත භාවය වැනි වේදනාකාරී හැගීම් තාවකාලිකව යටපත් කර ගැනීම් සඳහාත් ලිංගිකත්වයට පෙළඹෙන අවස්ථාවන් ලොව පුරා දකින්නට පුළුවන්.

ස්වභාවික ආපදා මත සරණාගත කඳවුරු සඳහා යොමු කරෙන කාන්තාවන් කෙරෙහි විශේෂ අවධානයක් යොමු කිරීම කාන්තාවන් වෙනුවෙන් පිහිටුවා ඇති රාජ්‍ය සහ රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන වල ප්‍රමඛුතම යුතුකමක් හා වගකීමක්.

ශ්‍රීයානි විජේසිංහ

ඔබට නළුකමට එන්නට පියා ලොකු ආලෝකයක් වුණා
අනිවාර්යයෙන්ම ඔව්. ගෙදර කලා පසුබිමක් ඇති වන්නට මුල් වූයේ අප්පච්චි . ඒ වගේම මම ක්ෂේත්‍රයට ආවෙත් අප්පච්චිගේ මග පෙන්වීම යටතේ. මේ ගමන එන්නට අප්පච්චිගෙන් ලැබුණ ගුරු හරුකම් ගොඩක් තියෙනවා..

මව්පියන් කලාකරුවන් වූ විට දරුවකුට ක්ෂේත්‍රය තුළ නමක් හදාගන්න පුළුවන් කියන එක නේද ඉන් කියැවෙන්නේ..
  මව් පියන් ක්ෂේත්‍රය තුළ ඉඳීම කලාවට එන්නට පහසුවක් වනවා. ඒත් ඒ තුළ රැඳෙන්නට නම් අවශ්‍ය වන්නේ තමන්ගේම කුසලතාවය හා කැපවීම .

ඔබට මෙවර හිමිවුණේ වසරේ නැගී එන නළුවාට හිමි සම්මානය . ඒ ගැන මොනවද හිතෙන්නේ .... ?
ඇත්තටම මට මේ සම්මානය හිමිවීම ගැන ලොකු සතුටක් තියෙනවා. ඒකට හේතු කීපයක් තියෙනවා.

මොනවද ඒ හේතු .. ?
 මම “අබා” චිත්‍රපටයේ රඟපෑවේ ළමා නළුවෙක් විදියට . මම සිනමාවට වගේම වේදිකාවටත් සම්බන්ධවෙලා තියෙනවා. ඒත් මම රඟපෑ ප්‍රථම ටෙලි නාට්‍යය තමයි “බොහිමියානුවා” . මම එහි රඟපෑවේ “කල්ප” කියන චරිතය. පළමු ටෙලි නාට්‍යය රංගනයට හොඳම නැගී එන ටෙලි නාට්‍යය නළුවාට හිමි සම්මානය ලැබිම සතුටක්. “හොඳම නැගී එන නළුවා” විදියට සම්මානය ලැබිම කවදා හෝ “හොඳම නළුවා” සම්මානය ලබාගන්නවා කියන බලා‍පොරොත්තුව හිතේ ඇති කරන්නට හේතුවක් කියලයි මම නම් හිතන්නේ .

සජිත මේ දවස්වල වැඩි කාලයක් වෙන් කරල තියෙන්නේ වේදිකාවට මම විශ්වවිද්‍යාලයේ අවසන් වසරේ විභාගයට සූදානම් වෙනවා. තව මාස 4 යි ඒකට තියෙන්නේ . ඒ හින්දා මේ දවස්වල චිත්‍රපට සහ ටෙලි නාට්‍යය එකක්වත් භාරගත්තේ නැහැ. ඒත් වේදිකා නාට්‍යය 4 කට සම්බන්ධ වෙලා ඉන්නවා. මම හදාරන්නේ “නාට්‍යය හා රංග කලාව“ හින්දා වේදිකා නාට්‍යයවලට එක්වී සිටින එක මගේ අධ්‍යාපනයටත් උපකාරයක් . ඒ නිසයි වේදිකා නාට්‍යය සඳහා එක්වී සිටින්නේ.

දැන් සජිත ගායකයෙක්..
  මගේ පළමු ගීතය “ ස්වර්ණපාලියේ..” එන ගීතය සහ එහි රූප රචනය  දැන් අන්තර්ජාලයේ සැරිසරනවා. මේ වනවිට අති විශාල පිරිසක් එය නරඹලා තියෙනවා. ඒ ගැන ගොඩක් සතුටුයි ..

සජිතගේ පළමු ගීත රූප රචනාවේ රඟපාන්නේ ඔබ සහ ඔබේ පෙම්වතිය.. එය අධ්‍යක්ෂණය කළේ ඔබේ පියා ජැක්සන් ඇන්තනී.. ?
  මගේ  ගීතය අප්පච්චි ලවා කරවන්න ලැබිම මට ලොකු ආලෝකයක් වුණා. එය ඉතා හොඳ ගීත රූප රචනාවක් වී තියෙන්නේ අප්පච්චි එය විශිෂ්ට ලෙස නිර්මාණය කළ හින්දා .. එහි මාත් එක්ක ප්‍රධාන චරිතය රඟපාන්නේ මගේ පෙම්වතිය . හැබැයි අප්පච්චි ඇයව එම චරිතයට යොදාගත්තේ මගේ පෙම්වතිය හින්දා ‍නෙවෙයි. ඒ චරිතයට සුදුසු හින්දා ..

“ස්වර්ණපාලියේ..” ගීත රූප රචනාව “ඇන්තනී පවු‍ලේ “ තවත් නිළියක් ක්ෂේත්‍රයට ආගමනයක්ද .... ?
    ඔය ප්‍රශ්නේ ගොඩක් දෙනෙක් අහන ප්‍රශ්නයක් .. මගේ පෙම්වතිය මේ රූප රචනාවේ රඟපෑවෙත් මගේ අවශ්‍යතාවයට. ඇය මුලින් කැමති වුණේ නැහැ. කොහොමටත් ඇය රඟපාන්න කැමති නැහැ.. ඇය හදාරන්නේ වෙනත් ක්ෂේත්‍රයක් . ඒ හින්ද මගේ පෙම්වතිය රඟපාන්න එන්නේ නම් නැහැ .

දැන් කවදාද විවාහය සිදුවන්නේ .. ?
  තවම අපි දෙන්නගේ අධ්‍යාපන කටයුතු ඉවර නැහැ. ඒ සියලු කටයුතු ඉවර කරල අනාගතය ගැන යම් ස්ථාවරත්වයකට ඇවිල්ල තමයි විවාහයක් ගැන හිතන්නේ..
අනික ඉතින් මම පවු‍ලේ බාලයානේ. අයියයි අක්කයි දෙන්න විවාහ වුණාට පස්සේ තමයි මට මගේ විවාහය ගැන හිතන්න වෙන්නේ ..

ආරියවංශ කුලතිලක

ඇමෙරිකානුවෙක වූ නීල් ආම්ස්ටේ‍රා්න් සඳ තරණය කළ දා මුළු ලොවම ඒ සඳට ගිය මිනිසා ගැන කතා කරමින් සිටියදී ගම්පහ දිස්ත්‍රික්කයේ ගණේමුල්ල ගමෙන්ද අපූරු සිදුවීමක් අසන්නට ලැබි තිබිණි.
ඒ හිස ආවරණය වන සේ ‍ලේන්සුවක් බැඳ අව් කණ්ණාඩි යුගලක් පැලඳූ කාන්තාවක් එල් බෝඩ් ගහගෙන මෝටර් සයිකලයක් පැදගෙන යාමය.
අන්න ගෑනු කෙනෙක් මෝටර් සයික‍ලේකින් යනවෝ යැයි පාරේ සෙල්ලම් කරමින් සිටි කොලු කුරුට්ටන් කීප දෙනෙක් මහා හයියෙන් කෑ ගසද්දී ඒ හඬ  ඇසුනු ගම්මුන් වහ වහා මහ පාරට දිව ආවේ මේ අපූරු සිදුවීම දැකගන්නටය. මෙසේ දිව ආ එක එක ආකාරයේ කාන්තාවෝ වූහ. කුස්සියේ ‍පොල් මිරිකමින් සිටියදී ‍පොල් කුඩු රැඳුන අත, ඇඳ සිටි චීත්ත ‍පොටින් පිස දමමිනි. තම දරු පැටියාට කිරි ‍පොවමින් සිටි තවත් තරුණ මවක් කිරි දීම පසෙක තබා දරු පැටියාද ඔසවාගෙන දිව ආයේ විවර වූ හැට්ටයෙන් එළියට පෙනෙන පියයුරු අතින් වසා ගනිමිනි.
කොල්ලන්ගේ හඬ ඇසී විනාඩි කිහිපයක් යන්නට මත්තෙන්'පෙරහරක් නරඹන්නට තරම් පාරේ සෙනඟ පිරුණේ මේ අපූරු සිද්ධිය නීල් ආම්ස්ටේ‍රා්න් සඳ තරණය කිරීමටත් වඩා ගණේමුල්ල ගම් වාසීන් පුදුමයට පත් කරවූවක් බැවිනි.
මගෙ අප්පේ මෙන්න බො‍ලේ මගේ ජීවිතේට ඔය දැක්කමයි ගෑනු කෙනෙක් මෝටර් සයිකල් පදිනවා. ඒ අතර සිටි වයස්ගත මවක පැවැසූයේ හරියට අටවෙනි පුදුමය දුටු අයුරිනි.
ගම්පහ වේයන්ගොඩ ඉපිද ගණේමුල්ල ගමේ  ප්‍රාම් දෙල්දෙනිය සමග විවාහ වී ගණේමුල්‍ලේ පදිංචියට ආ ඇය විමලනයනා දෙල්දෙණිය නම් වූවාය. ඇගේ නම එසේ ඉතිහාස ගත වී ඇත්තේ ශ්‍රී ලංකාවෙහි මෝටර් සයිකල් පැදීම සඳහා බලපත්‍රය පළමු වරට ලබා ගත් කාන්තාව හැටියටය.
ලංකාවේ මුල්ම බලපත්ලාභී යතුරු පැදිකාරිනිය වීමේ නිදාන කතාව ඇය දිග හරිනුයේ මෙසේය. පේරාදෙණිය විශ්වවිද්‍යාලයෙන් උපාධිය අරන් රස්සාවක් නැතිව මට අවුරුද්දක් විතර ගෙදර ඉන්න වුණා. විශ්වවිද්‍යාලයෙන් අධ්‍යයනවේදී පශ්චාත් උපාධියක් දෙන්න යනව කියල. හැබැයි අන්ධ ළමුන්ට අධ්‍යාපනය දීම පිළිබඳ හැදෑරීමක් මේ විෂය මාලාවට ඇතුළත් වෙල තිබුණා. කෝකටත් කියා ඊට අයදුම් කළ නයනාව පාඨමාලාව හැදෑරීමට තෝරාගෙන තිබුණි.
පාඨමාලාව සම්පූර්ණ කළ ඇයට 'විශේෂ අධ්‍යාපනයද පිළිබඳ ගුරු පත්වීමක් ලැබුණු අතර ඒ අනුව ඇය රාජකාරියට වාර්තා කළ යුතුව තිබුණේ 1969 ජුනි තුන්වැනිදාය. ඒ වන විට නයනාගේ කුළුඳුල් පුත් රුචිර මාසයක් වයසැති බිළිඳෙකු වුවද ප්‍රසූති නිවාඩු ගැන සිතමින් ළත නොවූ ඕ නියමිත දින සේවයට ර‍පෝර්තු කළාය.
ඒ කා‍ලේ අන්ධ ළමයින්ට සාමාන්‍ය පාසලකට දාලා උගන්වනවා කියන එක විශාල අභියෝගයක්. ඕව නම් කවදාවත් කරන්න පුළුවන් වැඩ නෙවී. ඔහොම හිතපු විදුහල්පතිවරුන්ගේ ආකල්පය වෙනස් කරන එකත් පහසු වුණේ නැහැ.  
මෙවැනි තත්ත්වයක් යටතේ විශේෂ අවශ්‍යතා සහිත දරුවන් සොයා ගෙවල් ගානේ ඇවිද ගොස් ඒ දරුවන් පාසල් යැවීමට දෙමාපියන් කැමති කරවාගැන්ම මහත් අසීරු කාර්යයක් විය. එහෙත් නයනා එම අභියෝගය හමුවේ ද පසු බැස්සේ නැත.
ඇය තම ගුරු ජීවිතයේ විස්මිත අත්දැකීම් ගැන මෙසේ පවසන්නීය.
ගම්පහ මිරිස්වත්තේ කනිෂ්ඨ විද්‍යාලයට සඳමාලා කියලා අන්ධ දැරියක් ඇතුළත් වුණා. පුදුමෙ කියන්නේ පළවෙනි සුමානෙදීම බ්රේල් මුල් ‍පොත කියෙවුවා.
සාමා අමර තමයි ඒ මුල් ‍පොතේ හිටියේ. හරියට අපේ හෝඩි ‍පොතේ වගේ.
මේ සඳමාලා දැරිය පාසල් ගතවී වසරක් පමණ ගතවෙද්දී අධ්‍යාපනික ප්‍රදර්ශනයක් පැවැති අතර එම ප්‍රදර්ශන භූමියේදී සඳමාලා බ්රේල් පාඩම කියවන හැටි බලන්නට සෙනඟ වැල නොකැඩී පැමිණ තිබුණි.  
සඳමාලිගේ ඉදිරිපත් වීම නිසා ඇති වූ දිරිගැන්වීම තමයි මට අදත් තියෙන්නේ. ඇත්තටම විශේෂ අධ්‍යාපනය දිගටම කරගෙන යන්න මා තීරණය කළේ ඇගෙන් ලද පන්නරය නිසයි.
එවකට අධ්‍යාපන ක්‍රමය යටතේ ළමයා ආසන්නම පාසලට ඇතුළත් කළ යුතු වෙද්දී ගුරුවරුන්ගේ වගකීම වූයේ ළමුන් සොයා යාමය. ඒ අනුව එය දිනක් තුළ පාසල් කිහිපයක සිටින විශේෂ දරුවන් කිහිප දෙනෙකුට ඉගැන්වීමට යාමට නයනාට සිදුවූවාය. අද මෙන් 'පෞද්ගලික බස් රථ නොතිබුණ ඒ කාලයේ මෙය පහසු කටයුත්තක් නොවීය. අවසානයේදී ඊට විසඳුම් ලෙස විශේෂ අධ්‍යාපනයේ යෙදුන ගුරුවරුන්ට මෝටර් සයිකල් දීමට රජයට සිදුවිය.
විශේෂ අධ්‍යාපනය භාරව කටයුතු කළ 'ලීසන් හෙල්ද්' කියන නෝනා තමයි අපිට මෝටර් සයිකල් අරගෙන දුන්නේ. 1969 ජූලි මාසෙ ලීසන් නෝනා ඇගේ කිරුළපන තිබුුණ ගෙදරට අපිව එක්ක ඇවිත් ඒ ගේ ඉස්සරහ ‍ලේන් එකේ අපිට මෝටර් සයිකල් පදින්න පුරුදු කළා.
පවු‍ලේ බඩපිස්සිය වූ නයනා කුඩා කල සිටම 'කොලු ගති තිබූ දැරියක වූයෙන් ගස් නගින්නට බයිසිකල් පදින්නට හැකියාව තිබිණි. එහෙයින් ජීවිතයට මෝටර් සයිකලයක් අතින්වත් අල්ලලා නැති ඇයට පැයක් ඇතුළත මෝටර් සයිකලය පදින්නට හැකිවිණි.
මෝටර් සයික‍ලේට ලයිෂන් ගන්න තිබුණ දවසේ මට පදින්න තිබුණේ ඇස් වාට්ටුව පැත්තෙ. මම මෝටර් සයික‍ලේ පැදගෙන ඉස්සරහින් යද්දී පරීක්ෂක මහත්තයා මගෙ පිටිපස්සෙන් කාර් එකේ ආවා. ඔන්න  දැන් ඔක්කොම හරි. ඊළඟට අට ගහන්නය තිබුණේ. (අටේ හැඩේට පදින්න) ඔන්න සෙනඟ වට වුණා මම අට ගහන හැටි බලන්න හරියට ලෝක පුදුමයක් වගේ.  
අටේ විස්කමද හොඳ හැටි පෙන්වූ නයනා සියලු පරීක්ෂණ ජය ගත්තාය. මේ නෝනා තමා ඉස්සෙල්ලාම මෝටර් සයිකල් ලයිෂන් ගත්ත කාන්තාව. ඒ හින්දා නිකම් බැහැ. මේක සමරන්න ඕනෙ. කියලා බලපත්‍ර කන්තොරුවෙ මහත්වරු සංග්‍රහයක් සූදානම් කළා.
කේක් කට්ලට් කිරි තේ සංග්‍රහය භුක්ති විඳ නිලධාරීන්ගේ ශුභාශිංසනය ලැබූ නයනා ආපසු නිවසට පැමිණියේ උතුරා යන සතුටින් යුතුවය.
ඒ කාලෙ බලපත්‍ර ගාස්තුව රුපියල් පහකි. ඒත් නයනාගේ බලපත්‍රයට රජයෙන් මුදල් ගෙවූ නිසා ඇයට ඒ සඳහා වියදමක් නොවිනි.
සතියකට පසු මෝටර් සයිකල් බලපත්‍රය තැපෑලෙන් ඇය වෙත එවා තිබුණු අතර එතැන් සිට මෝටර් සයිකලයේ නැගී උදේ හවා රාජකාරියට යන එන ඇගේ දසුන ප්‍රදේශවාසීන්ට හුරු පුරුදු වූවක් විය.
නයනා මොටර් සයික‍ලේ ගමන් යාම නවත්වා දින කිහිපයක් ගතවෙද්දී අපූරු දෙයක් සිදුවිය. ඇගේ ගමේ රෙදි නැන්දා හඬාගෙන නයනාගේ නිවසට පැමිණ තිබුණි.
මේ මිනිස්සු මොන තරම් නරකද? නෝනා මළා කිව්වනේ. රෙදි නැද්දා නයනාව බදාගෙන හඬන්නට වූවාය.
මම මළා කියලා මුලින්ම මම දැන ගත්තේ රෙදි නැන්දාගෙන්. කවුදෝ ගෑනු කෙනෙක් මෝටර් සයික‍ලේක පිටිපස්සේ ගිහින් ඇක්සිඩන්ට් වෙලා. හැබැයි අන්තිමට ප්‍රචාරය ගියේ මෝටර් සයික‍ලේ යන නෝන මළා කියලයි. නයනා තවත් මුහුණ දුන් අපූරු අත්දැකීම් කිහිපයක් අප හමුවේ තබන්නට වූයේ සිනහ වෙමිනි.
විමලනයනා දෙල්දෙණිය හෙවත් 'මෝටර් සයික‍ලේ යන නෝනා මළ බවට ප්‍රදේශය පුරා පැතිරෙමින් මහා ආන්දෝලනයක් ඇති වෙද්දී සිද්ධිය කන වැකුණු නයනා තම මළ ගමට එන උදවියට සංග්‍රහ කරන්න කේක් හා සිසිල් පැන් සූදානම් කොට තබන්නට යුහුසුළු වූවාය.
මේ අතර ඇතැම් පාසල්වල නයනාගේ මළ ගෙදරට එන්නට බස් කුළියට ගැනීමට එකකුගෙන් ශත දහය බැගින් එකතු කර තිබිණි.
ඇතැමුන් මල් වඩම් රැගෙන සුදු ඇඳුමෙන් සැරසී නයනාගේ නිවසට පැමිණ තිබුණේ ශෝකයෙන් බරිත මුහුණෙන් යුතුවය.
මගේ මිනිය දැක ගන්න ආපු අය මම පණ පිටින් ඉන්නව දැක්කාම අන්ද  මන්ද වුණා. සමහරු හොල්මනක් දැක්කා වගේ බය බිරාන්ත වෙලා බලන් හිටිය. ඒ අයට කේක් බිම අල්ලලා සංග්‍රහ කරලා ආපහු යන්න හදද්දී ඔන්න ඔය මල් වඩමත් කාට හරි අඩු ගානට විකුනලා හරි සල්ලි ගනින් කියලා මම කියනවා.
අවුරුදු ගණනාවක් මෝටර් සයිකලයේ ගමන් බිමන් ගියත් මේ වන තුරුත් තමන් කිසිදු අනතුරකට පත්වී නොතිබිම පිළිබඳ නයනා තුළ දැඩි ඇත්තේ දැඩි ආඩම්බරයකි.
මාර්ග නීතිය කඩ කිරීම පිළිබඳ නිරපරාදේ තමන් අල්ලාගත් ට්‍රැපික් රාලහාමි කෙනෙකු හමුවේ ඇය ඔහුට අභියෝග කර තිබුණි.
දුවයි චූටි පුතයි පුංචි කාලෙ බයිසික‍ලේ නග්ගගෙන යද්දි මාව රාලහාමි කෙනෙක් නවත්තලා මේ.. මේ... තුන්දෙනෙක් යන්න බැහැ නඩු දානවා කිවුවා. මේකෙ කොහෙද තුනක් පේන්නැද්ද එකයි බාගෙ දෙකයි කියලා මම කියද්දි ‍පොඩි ළමයි වුණත් ඒත් ජීවිත... ඒ හින්දා නඩු දාන්න වෙනවා. නීතියෙ හැටියට දෙන්නටයි යන්න පුළුවන්. ඒක තමයි රාලහාමිගෙ
පිළිතුර වුණේ. බැරිම තැන මම කිව්වා හැබැයි ඊළඟට එන දෙන්නෙකුට වඩා යන බයිසිකල් ඔක්කොටම නඩු දාන්න ඕන කියලා.
ඔන්න එතකොට ‍පොඩි ළමයෙක් එක්ක ජෝඩුවක් මෝටර් සයික‍ලේක එනවා.
මම පාරට පැනලා මෝටර් සයික‍ලේ නැවැත්තුවා. දැන් ඉතින් නඩුවක් ලියන්න රලාහාමිට මගේ ළමයි විතරද වටින්නෙ. මේත් ජීවිතයක්නේ..... කියල මමම බල කරද්දී... නැහැ... නැහැ කාටවත් නඩු දාන්නෙ නැහැ කියල රාලහාමි මාව ගෙදර යැවුවා.
මෙසේ ගෙදර ගිය නයනාට මේ සිදුවීම සහමුලින්ම අමතකව තිබියදී දිනක් 'අධික ලෙස මගීන් ප්‍රවාහනය කිරීමේ වරදට නඩු පවරා සිතාසි ලැබි තිබුණි. කුඩා කළ සිටම පෙරළිකාරියක වූ නයනා වහා ‍පොලීසිය වෙත ගොස් ස්ථානාධිපතිවරයාට දොස් තැබුවාය. නයනා ඊළඟට ගියේ නීතිඥ මහතෙකු හමුවන්නටය.
මම ඒක බලා ගන්නම්. නඩුව වෙලාවට කූඩුවට නගින්න. හැබැයි වචනයක්වත් කතා කරන්න එපා. නීතිඥවරයාගෙන් ලද උපදෙස් අකුරටම පිළිපදින්නට සිතූ ඈ ඊළඟ දිනයේ උසාවියේ තම නම හඬ ගසද්දී නිහඬව පෙනී සිටියාය.
ඈ වෙනුවෙන් පෙනී සිටි නීතිඥයාගේ තර්කය වූයේ 'නීතියේ හැටියට අධික ලෙස මගින් ප්‍රවාහනය කිරීම පිළිබඳ බලපත්‍ර බස් රථවලට බවයි. නඩුව එතැනින් 'ඉවත ගිය අතර තම ගාස්තුවවත් නොගත් නීතිඥයාට ස්තූති කර උසාවියෙන් පිටවූ ඇයට ඉන් අනතුරුව ට්‍රැෆික් රාලහාමිගෙන් 'කිසිදු ගැටලුවක් ඇති නොවිනි.
අද ජීවිතයේ සැඳෑ සමයට එළඹ සිටියද තවමත් කාර්ය ශූර ඇය කැලණිය විශ්වවිද්‍යාලයේ සහ ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනයේ බාහිර කථිකාචාර්යවරියක ලෙස මේ වන තුරුම කටයුතු කර ඇත.
ඇගේ සැමියා ප්‍රාම් දෙල්දෙණිය ගත් කතුවරයෙකි.
පන්හිඳට හුරු පුරුදු නයනාගේ අතින් මේ වන විට විශේෂ අධ්‍යාපනයට සම්බන්ධ මොඩියුල රැසක්ම ලියැවී ඇති අතර අඳුරු ලොව තරණය විශේෂ අධ්‍යාපන අවශ්‍යතා ඇති දරුවෝ මෑතකදී ඈ විසින් ලියු ‍පොත් කිහිපයක් අතර වෙයි.
ඇගේ දරුවන් තිදෙනා විවිධ ක්‍ෂේත්‍රවල ඉහළටම ගොස් ඇත. වැඩිමල් පුතු රුචිර හා ඔස්ට්‍රේලියාවේ පදිංචි කනිටු පුත් ප්‍රගති මවගේ අඩි පාරේ යමින් විශේෂ අධ්‍යාපනය පිළිබඳ ඉහළ දැනුමක් ලැබුවාය. 'බඩපිස්සී' වන මධුභාෂිනී ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනයේ විදේශීය භාෂා භාරව කටයුතු කරන්නීය.

නීල් ආම්ස්ටේ‍රා්න් හඳට ගිය දවසේ මම අම්මා බලන්න මෝටර් සයිකලෙන් ගමට ගියා
ඒ කා‍ලේ ලයිසන් එක ගන්න මට ගියේ රුපියල් පහයි
මගේ මළගමට ආ අයට මමම සංග්‍රහ කළා
වයස හැත්තෑ පහයි. මම තවමත් මෝටර් සයිකල් පදිනවා

නිලංකා ජයසූරිය

හිමාලි සයුරංගි කියන ඔබ “සතුට” හා “දුක” කියන අත්දැකීම් දෙකට මුහුණ දෙන්නේ මොන විදියටද? 
මට ඕන දෙයක් දරා ගැනීමේ හැකියාව තියෙනවා. ඒ  හින්දා සැහැල්ලුවෙන් ජීවත් වෙනවා. 
 
ඔබ දුක් වූ අවස්ථා ඇත්තෙම නැද්ද? 
අ‍පොයි තියෙනවා. විවිධ වයස් කාණ්ඩවලදී විවිධාකාර විදියට දුක විඳලා තියෙනවා. හැබැයි ඒ හැම දේටම ඒ ඒ අවස්ථා අනුව මුහුණ දුන්නා. 
 
ඒ අවස්ථා අතුරින් දුක දරාගන්නට බැරිවූ අවස්ථා තියෙනවාද? 
ඔව්. ඔය කියන අත්දැකීමේදී “දුක” විතරක් ‍නෙවෙයි. ලොකු බයකුත් ඇති වුණා. 
 
ඒ දුක්බර අත්දැකීම කියන්න කැමතිද? 
කියන්නම්. එතකොට මගේ දුව ඉපදිලා දවස් 20යි. කිරි දෙනකොට දුවට කිරි හිර වුණා. එයා  හුස්ම ගන්නේ නැතුව ගියා. මහත්තයත් ගෙදර හිටියේ නැහැ. අම්මයි මමයි විතරයි හිටියේ. මට දුව වඩාගෙන වාහනේ පදවන්නත් බැහැනේ. මම නයිටිය පිටින්ම දුවවත් වඩාගෙන මහ පාර දිගේ දිව්වා. ඉස්පිරිතාලෙට යනතුරුම දුව හිටියේ සිහි නැතුව. එයා පියවි සිහියට එනතුරුම මම හිටියේ පියවි සිහියෙන් ‍නෙවෙයි. 
 
ඔබ ජීවිතයේ වැඩියෙන්ම සතුටු වූ අවස්ථාව මතකද? 
මගේ දුව ඉපදිලා මගේ තුරුලට ගෙනැත් දීපු මොහොත. ඒක මම කාලාන්තරයක් තිස්සේ තිබුණු බලා‍පොරොත්තුවක් ඉටු වූ මොහොතක්. 
 
ඒ කියන්නේ හිමාලි දරුවෙක් ගැන දීර්ඝ කාලයක ඉඳන් සිහින මවලා තියෙනවා. 
ඇත්තම කිව්වොත් ඔව්. මම පුංචි කා‍ලේ ඉඳන් පුංචි බබාලාට හරිම ආදරෙයි. කවදා හරි මගේම දරුවෙක් මගේ තුරුලට අරගෙන හුරතල් කරන හැටි මම හීන මැවුවේ වයස 14-15 කා‍ලේ ඉඳන්. 
 
දරුවන් ලැබුණාම රූපය වෙනස් වෙනවා කියලා දුකට පත්වන අයත් ඉන්නවා නේද? 
එහෙම හිතන කාන්තාවන්ට මම කියන්න කැමතියි සැලෝන්වලට ගිහින් නිය‍පොතු ලස්සන කරගෙන, ලබන සතුටට වඩා වැඩිය දහස් ගුණයක සතුටක් තමන්ගේ දරුවකු දකිනකොට දැනෙනවා කියලා. අනික දරුවෙක් ලැබුණාම කැත වෙනවා කියන්නේ වැරදි මතයක්. එහෙම වෙන්නේ නැහැ.
 
එදා ටෙලි නාට්‍ය ක්‍ෂේත්‍රයේ පෙම්වතිය වූ ඔබ අද පුංචි තිරයේ පෙම් කරන වයසේ පුතෙකුගේ මවක් බවට පත් වෙලා. ඒක ඔබට සතුටක්ද දුකක්ද? 
හා හා පුරා දෙවැනි ඉනිම ෂුටිං ගිය දවසේ රවීන් දැක්කම මම “බුදු අම්මෝ” කියලා ඔළුවේ අත ගහගත්තා. 
 
ඒ සතුටටද දුකටද? 
ටෙලි නාට්‍යයේ මගේ පුතා ඩී්‍රම් ස්ටාර් එකෙන් ආපු රවීන් කිව්වාම මට රවීන් ගැන මතකයක් තිබුණේ නැහැ. මම හිතුවේ අවුරුදු 14-15 ළමයෙක් කියලා. රවින් දැක්කම මට හිතුනා මට මෙච්චර ලොකු පුතෙකුගේ අම්මෙක් වෙන්නද තියෙන්නේ කියලා. ඒත් ඉතින් මම ඒ අභියෝගය බාර ගත්තා. මොකද ඒක චරිතයක්නේ. මම මට ලැබුණු හැම චරිතයක්ම උපරිමයෙන් කරන්න වෙහෙසෙනවා. මේ චරිතයත් ඒ වගේ. අද මට ඒ චරිතය රඟපාන එක බොහොම සතුටක්. 
 
චරිතයක් සාර්ථක වුණාම ඒ විදියටම චරිත තුළට නළු නිළියන් කොටු කරනවා. හිමාලිව දිගටම තරුණ නළු නිළියන්ගේ අම්මගේ චරිතය ලැබුණොත් නම් හිතට ‍පොඩි දුකක් ඇතිවෙයි නේද? 
එහෙම වෙන්නේ නැහැ. ඒ විදියට දිගටම තරුණ නළු නිළියන්ගේ අම්මගෙ චරිත ලැබුණොත් මම භාරගන්නේ නැහැ.
 
හිමාලි ආදරය වැඩිපුරම විඳලා තියෙන්නේ සතුටක්ද දුකක්ද? 
ආදරේ කරලා ඔය අත්දැකීම් දෙකම මම විඳලා තියෙනවා. හැබැයි ආදරේ දුක්බර අත්දැකීමක් නම් මම එතැන රැඳෙන්නේ නැහැ. එතැනින් මිදිලා වෙනත් කටයුත්තක යෙදෙනවා. 
 
ඔබ හිතන විදියට වැඩිපුරම සතුට තියෙන්නේ තනිකඩ ජීවිතය තුළද විවාහ ජීවිතය තුළද? 
තනිකඩ ජීවිතයේ සතුට රැඳෙන්නේ සැහැල්ලුව ඒ තුළ තියෙන හින්දා. විවාහ ජීවිතයේ වගකීම් තියෙනවා. ඒත් දරුවෝ ඉන්නකොට ආදරය කරන්න දුක සැප බෙදාගන්න තියෙනවා. එහෙම බලද්දී මට නම් හිතෙන්නේ ඔය දෙකෙන් වැඩියෙන්ම සතුට රැඳිලා තියෙන්නේ විවාහ ජීවිතය තුළ කියලා. 
 
ආරියවංශ කුලතිලක

දසුන් නිශාන්ගේ හදිසි අභාවයත් එක්ක කරළියට ආපු දසුන්-ශලනි පෙම් කතාව අද කාටත් රහසක් නමෛයි. ශලනි තාරකාගේ පෑන් තුඩින් ලියැවුණු ගීතයක් පහුගියදා රූප රචනාවක් විදියට එළියට ආවම ඒ ගීතය දසුන්-ශලනි ආදර කතාව ගැන ලියවුණු ගීතයක් කියලා තවත් කතාවක් පැතිරිලා ගියා. ශලනි විසින් ලියලා කේශාන් පෙරේරා සංගීතවත් කරලා නිරෝෂා විරාජිනී ගැයූපෙති පුරා සුවඳ විහිදුණු නමැති ගීතය මීට මාස කිහිපයකට කලිනුයි රූපගත කර තිබෙන්නේ. 'චල රූ ක්‍රියේෂන්' වෙනුවෙන් මෙවන් ලියනගේ අධ්‍යක්ෂණය කළ ගීතයේ රූප රචනාව රූ ගත කර තිබෙන්නේ සැප්තැම්බර් 5 වැනිදා. සැප්තැම්බර් 25 වැනිදා දසුන් නිශාන් ජීවිතයේ සමු ගැනීමත් සමග රටේම පුවත් මැවෙද්දී පසුගිය සතියේ ගීතයේ රූප රචනය ජනගත කෙරුණා.
ගොඩාක් ආදරේ කරන යුවළක් එක් වන්නට බැරිව හමුවන්න කරන ප්‍රාර්ථනාවක් තමයි මින් කියැවෙන්නේ. මේ ගීතය මගේ විතරක් නමෛයි එක් වන්නට බැරිව සිටින සැබෑ පෙම්වතුන්ගේ ප්‍රාර්ථනයයි. ගීතය මගේ අතින් ලියැවුණු නිසා මගේම අත්දැකීමක් ‍නෙවෙයි කියන්නත් බෑනේ. මොකද අපි යමක් ලියන්නේ කියන්නේ අපිට තියෙන අත්දැකීමුත් එක්කනේ...
අගෝස්තු 6 වැනිදා 'රිද්ම' කතා බහට එක්වූ ශලනි පෙති පුරා ගීතය ගැන අදහස් දැක්වූයේ ඒ විදියටයි.  ලියූ ගී පදවැල ගැන කියන්න ඇය නිරෝෂා විරාජිනීට කතා කරලා තියෙන්නේ මහ රෑ. ගීතය විතරක් නමෛයි එහි රූප රචනය කරන්නත් ශලනි තුළ තිබිලා තියෙන්නේ පුදුමාකාර උනන්දුවක්. සාමාන්‍යයෙන් ගීතයක රූප රචනයක් නිර්මාණය කරන්නේ අධ්‍යක්ෂවරයා සහ නිෂ්පාදන ආයතනයයි. ඒත් මේ ගීතයේ කතා සංකල්පයත් ශලනිගෙන්මයි. 
යුවතියක් කෙනෙකුට ආදරය කරනවා. ඔහුත් ඒ වගේමයි. ඒත් මේ පුද්ගලයාගේ විවාහය ලියාපදිංචි වී ඇති බව තරුණිය දැනගන්නවා. ඉන්පසු ඇය ඔහුව ඔහුගේ නීත්‍යානුකූල බිරිඳට භාරදීලා සමුගන්නවා. ඔන්න ඔය කතාව තමයි රූප රචනාවට ඇතුළත් වන්නේ. 
ශලනි මගේ හොඳ යාළුවෙක්. ගීතය අහද්දී වගේම, රූප රචනාවට ඇය දැක්වූ උනන්දුව අනුව මේක ශලනිගේ අත්දැකීමක් බව මට තේරුණා. 'මේක ඔයාගේ අත්දැකීමක්ද?'  කියලා මම ඇහුවා. 'හරි හරි පස්සේ කියන්නම්. දැන් අපි වීඩියෝව කරමුකෝ' කියලා ශලනි හිනා වුණා.
මෙවන් ලියනගේ කියන්නේ එහෙම කතාවක්. රූප රචනයට ඇතුළත් කතාවේ ප්‍රධාන චරිතයේ නම දහම්. ඒ චරිතයට මයුරවත් ඔහුගේ පෙම්වතියට සඳනිවත් බිරිඳගේ චරිතයට අනුරාධාවත් යෝජනා කරලා තියෙන්නේ ශලනි. මේ විදිහට නළු නිළියන් යෝජනා කරන අවස්ථාවේ ශලනි දසුන්ගේ නම නම් යෝජනා කරලා නැහැ. හැබැයි ප්‍රධාන කාන්තා චරිතය ශලනිට රඟපාන්න කියලා අධ්‍යක්ෂවරයා යෝජනා කරලා තියෙනවා. ශලනි ඊට තදින්ම විරුද්ධ වුණාලු.
ශලනිගේ පෞද්ගලික අත්දැකීමක් මේ නිර්මාණයට තේමා වූ බව දැනගෙන හිටියට ඒකට සම්බන්ධ පුද්ගලයා නළුවෙක් කියලා නම් මම හිතුවේ නැහැ. ඇත්තම කියනවා නම් දසුන්ගේ මරණයෙන් පස්සේ අන්තර්ජාල පුවත් දැක්කමයි දසුන් හා ශලනි අතර ප්‍රේම සම්බන්ධයක් තිබුණා කියලා මමත් දැන ගත්තේ. අපි ගීත කීපයක වීඩියෝ ෂූට් කරලා එකටම තමයි එඩිට් කරන්නේ. පස්වැනිදා ෂූට් කළ ගීතය එඩිට් කරන්න කල් ගියේ ඒ හින්දා. වීඩියෝ එක සම්පූර්ණ කරද්දී දසුන් මිය ගිහින්. 'පෙති පුරා' ගීතයේ Audio එකේ අයිතිය ඇත්තේ ශලනිට. video එකේ අයිතිය අපිට. මේ වෙලාවේ video එක දැම්මොත් අපි දසුන්ගේ මරණය විකුණනවා කියන චෝදනාව එයි කියලා හිතලා අපි ඪඤඥධ එක නොදා ඉන්නයි හිටියේ. ඒත් පස්සේ ඒක දාන්න හිතුවා. මම පෞද්ගලිකව ශලනි අඳුනන්නේ කාලයක ඉඳන්. ඇය කාට හෝ ආදරය කරන්න ඇති. ඒ ප්‍රේමවන්තයා විවාහකයෙක් බව පසුව දැන ගන්න ඇති. ඔහුව ඔහුගේම බිරිඳට බාරදීලා නිදහස් වෙන්නයි ශලනිට ඕනෑ වුණේ. ඒ බවයි ඇය මේ video  එක තුළින් කියන්න උත්සාහ කළේ. සිදුවීමේ සැබෑව නොදැන ශලනිට දිගට හරහට මඩ ගහන පිරිස හින්දා අද ඇයත් තදින්ම මානසිකව වැටිලා ඉන්න බව මම දන්නවා. මේ වගේ දේවල් ගැන අදහස් දක්වද්දී මීට වඩා විවෘතව දකින්න කියලා මම අන්තර්ජාල වබේ අඩවිවල ඉඳන් චරිත ඝාතනය කරන අයගෙන් බොහොම බැගෑපත්ව ඉල්ලා සිටිනවා. 
මෙවන් තමන්ගේ අදහස් ප්‍රකාශ කළේ දැඩි සංවේගයෙන් යුතුවයි.
ආරියවංශ කුලතිලක
IMAGE

සැමියාගේ බිමත්කම සහ නොගැළපීම නිසයි විවාහය බිඳ වැටුණේ

IMAGE 2017 Nov 23 13:33
තිලකා රණසිංහගේ ජීවිතයේ වඩාත්ම සතුටු වූ අවස්ථාව හා වැඩියෙන්ම දුක් වූ අවස්ථාව සිහිපත් කරන්න...
Views - 3969

ලංකාව හැර ගිය නතාෂා ආපහු ඇවිත් කියපු කතාව

IMAGE 2017 Nov 23 08:03
නතාෂා පෙරේරා පහුගිය කාලයේ වැඩිපුර දකින්නට ලැබුණේ නැහැ. ඒ ඇය තමන්ගේ ආදරණීය සැමියා ප්‍රිහාන්...
Views - 3713

55 වියැති බැංකු ලොක්කා 29 කන්තෝරු නෝනා සමඟ 'හනිමූන්' ගිහින්

IMAGE 2017 Nov 22 12:50
බැංකුවක උසස් නිලයක් දරන පනස්පස් හැවිරිදි සිය සැමියා වසර ගණනාවක් තිස්සේ විසිනව හැවිරිදි රජයේ...
Views - 6785

අහසේ සිට බිමට පනින එස්.ටී.එෆ්. යුවතියෝ

IMAGE 2017 Nov 22 10:55
අම්පාර උහන ගුවන් ධාවන පථයෙන් අහසට නැඟගත්, එම්. අයි. 17 වර්ගයේ හෙලිකොප්ටරය  නිලඹර දෙපළු කරමින්...
Views - 4192

මිහිදුම සහ වැස්ස ගැන 'කාලගුණ විද්‍යාවෙන්' බොරු කී‍වේ ඇයි?

IMAGE 2017 Nov 22 10:43
මේ දිනවල අළුයම් කාලයේ අගනුවර ඇතුළු ප්‍රදේශ රැසක දැඩි මිහිදුම් තත්ත්වයක් දක්නට ලැබුණු බව...
Views - 2615

මුගාබේගේ බිරිඳ ද පක්ෂයෙන් නෙරපයි

IMAGE 2017 Nov 21 09:37
වසර 37  ක කාලයක් සිම්බාබ්වේ දේශය පාලනය කළ රොබට් මුගාබේ නිවාස අඩස්සියට ගනිමින් හමුදාව එරට...
Views - 3421

Please publish modules in offcanvas position.

Web Analytics