Coss Ear2
lakbima.lk
COSS Ear 1

අප හා සේවය කරන තරුණ වෛද්‍යවරියක් දිනක් වෛද්‍ය විවේකාගාරයේ දී මතක හිටින කතාවක් කීවාය. ‘‘ෆේස්බුක් එකවුන්ට් එකක් තියෙන කාටවත් හිතට එකඟව වැඩ කරන්න බෑ’’ ඒ මොහොතේ ඇය සිටියේ තම ජංගම දුරකතනයෙන් ෆේස්බුක් සමාජ ජාලය හා එක්වෙමිනි. ‘‘ඒ මොකද?’’ එතැන සිටි තවත් වෛද්‍යවරියක් ඇසුවාය. 
 
‘‘කවුරුහරි තමන්ගෙ සෙල්ෆියක් ගහගෙන ෆේස්බුක් එකට දැම්මම ඒ පින්තූරෙ කොච්චර කැත වුණත් ‘‘ලස්සනයි, නයිස්’’ වගේ කමෙන්ට්ස් දාන්න වෙනවනේ. මමත් දැන් මේ කරන්නේ එහෙම වැඩක්’’ ඇය සිනාසුනාය. 
 
මතුපිටින් බලන විට සරල සරදමක් සේ පෙනුණු එම වෛද්‍යවරියගේ කතාව ඊට වඩා මඳක් ගැඹුරින් විමසන විට පැහැදිලි මනෝ විද්‍යාත්මක පදනමක් ඇති කියමනක් සේ මට හැඟේ 
 
සෙල්ෆි කලාව අද වන විට විනෝදාංශය යන සීමාව ඉක්මවා මාරක උපද්‍රව ගෙන දෙන බිහිසුණු කර්තව්‍යයක් බවට පත්ව තිබේ. සෙල්ෆි ඡායාරූපයක් ගැනීමෙන් සහ එය ෆේස්බුක් වැනි සමාජ ජාල වෙබ් අඩවි වෙත එක් කිරීමෙන් යමෙකුට අහිංසක සතුටක් භුක්ති විඳිය හැකි බව ඇත්තකි. නමුත් පමණ ඉක්මවා සෙල්ෆි ඡායාරූප ගැනීම සහ ඒවා සමාජ ජාලවලට එක් කිරීම යමෙකුගේ පෞරුෂ විෂමතාවයන් හුවා දක්වන්නක් බව ඔබ දන්නවා ද? ඒ අනුව යමෙකුගේ ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවියට පිවිසෙන ඔබට ඒ තැනැත්තා ඒ සඳහා සෙල්ෆි ඡායාරූප එක්කොට ඇති ආකාරයෙන් ඔහු තමන් කෙරෙහි දැඩි ඇල්මක් දක්වන හෙවත් ආත්මරාගී (Narcissism) පුද්ගලයෙකු ද යන්න පහසුවෙන් වටහා ගත හැකි වනු ඇත. 
 
ඇමරිකානු මනෝ වෛද්‍ය සම්මේලනය (APA) නිල වශයෙන් නිවේදනය කොට ඇති පමණ ඉක්මවා සෙල්ෆි ගැනීම සහ ඒවා සමාජ ජාලවලට එක් කිරීම මානසික රෝගයකි. ඔවුහු එම රෝගය අදියර තුනක් වශයෙන් විස්තර කරති. Selsitis යනුවෙන් හඳුන්වන එම රෝගයේ අවස්ථා තුන මෙසේ ය. 
 
1 - මායිම් සීමා අවස්ථාව :  
දිනකට සෙල්ෆි ඡායාරූප 3 කට වඩා ගැනීම හා ඒවා සමාජ ජාලවලට එක් නොකිරීම. 
 
2 -  තීව‍්‍ර අවස්ථාව : 
දිනකට සෙල්ෆි ඡායාරූප 3 කට වඩා ගැනීම හා ඒවා සමාජ ජාල හා එක් කිරීම. 
 
3 - නිදන්ගත අවස්ථාව : 
තමන්ට පාලනය කරගත නොහැකි ආකාරයට සෙල්ෆි ඡායාරූප ගැනීම සහ ඒවා දිනකට හය වරකට වඩා සමාජ ජාලා වෙබ් අඩවි වෙත එක් කිරීම. 
 
ඒ කෙසේ හෝ හුදු විනෝදාංශයක් වශයෙන් වුව සෙල්ෆියක් ගන්නා සෑම අවස්ථාවකම ඔබගේ අවධානය එක් නිමේෂයක් තුළ හෝ බාහිර පරිසරයෙන් මුළුමනින්ම අත්මිදෙන බැවින් එය ජීවිත අවදානමකට ද හේතුවන බව විශේෂයෙන් සිහි තබා ගැනීම වැදගත් ය. මක්නිසාද ලෝකයේ විනෝදාංශ මුල් කොට ගත් අකල් මරණ අතරින් සෙල්ෆි මරණ (Selfie Death) ලොව ශීඝ‍්‍රයෙන් ඉහළ තැනකට පත්ව ඇති බැවිනි. 
 
වෛද්‍ය සුගත් විජේවර්ධන, සිරිමාවෝ බණ්ඩාරනායක විශේෂිත ළමා රෝහල, පේරාදෙණිය

රුහුණු මහා කතරගම දේවාලයේ කපු තනතුර සම්බන්ධයෙන් තම පරපුරට ඇති පාරම්පරික උරුම මුල් කොට නැවත තමන්ට හට එම තනතුර ලබා දෙන මෙන් අධිකරණ ක්‍රියා මාර්ගයකට පිවිස සිටින පත්මසිරි අධිකාරම් මහතාට එම තනතුර බාර දෙන ලෙස නියෝග කරමින් ගල්කිස්ස දිසා අධිකරණය විසින් ලබා දෙන නියෝගය වත්මන් බස්නායක නිළමේ ඩී. පී. කුමාරගේ මහතා ක්‍රියාවට නොනැගීම මත ඔහුට පිස්කල් මාර්ගයෙන් එම අධිකරණ නියෝගයට අදාළ ලිපිය බාර දීමට කටයුතු යොදා තිබුණි.

එහෙත් එම ලිපිය බස්නායක නිළමේ වරයා වෙත බාර දීමට පිණිස ඉකුත් 10දා පිස්කල් වරයා එහි ගියද  එම නියෝගය ඇතුළත් ලිපිය බස්නායක නිලමේවරයාගේ කාර්යාලයේ කිසිවකු බාර ගෙන නොමැත.

එබැවින් එම අධිකරණ නියෝගය ඇතුළුත් ලිපිය නීත්‍යානු කූල පදනම යටතේ  බස්නායක නිල කාර්යාලයේ බිත්තියේ අලවා තැබිමට පිස්කල් නිලධාරියා පියවර ගත්තේය.

පත්මසිරි අධිකාරම් මහතා පවසන පරිදි කතරගම දේවාලයේ කපු තනතුර සඳහා තම පරපුරට ඇති පාරම්පරික හිමිකම  වර්තමානයේ අහිමි කොට ඇති බැවින් තම පරපුර වෙත කතරගම දේවාලයේ කපු තනතුර ලබා දෙන ලෙස ඉල්ලා මින් වසර 55ක් පමණ  කාලයක් රන්ජිත් අධිකාරම් පරපුරේ අය නඩු කියා තිබේ.

ඒ අනුව රන්ජිත් අධිකාරම් මහතාට නැවත පාරම්පරික කපු තනතුර ලබා දෙන ලෙස කීප විටක්ම අධිකරණ නියෝග ලබාදෙනු ලැබුවත් මීට පෙර සිටි බස්නායක නිලමේවරුන් කීප දෙනකු විසින්ම එම ඉල්ලීම පැහැර හරින ලදී.

පසුගිය 10වැනි දින කතරගම බස්නායක නිලමේ හමුවීමට අධිකරණ නිලධාරීන් පැමිණියද බස්නායක නිලමේ නිල මැදුරේ නොසිටි අතර එහි රැදීසිටිය වුන්ද අධිකරණ නියෝගය බාර ගැනීම ප්‍රතික්ෂේප කර ඇත. අධිකරණ නියෝගය බිත්තියේ අලවා තැබීමට සිදුවූයේ එබැවිනි.

පද්මසිරි අධිකාරම් මහතාගේ පරපුරට කතරගම කපු තනතුර සඳහා ඇති නීත්‍යානූ කූල හිමිකම අධිකරණය මගීන් පවා තහවුරු කොට ඇති පසුබිමක කතරගම බස්නායක නිළමේ වරු කිහිප දෙනෙකුම නීතියට පිටුපා කටයුතු කිරීම පිළිබඳව මේ වන විට බොහෝ දෙනෙකුගේ අවධානයට ලක්වී තිබේ.

පොල්ගසකින් ඇද වැටිම නිසා වම්පාදයේ කලවා ප්‍රදේශය පසාරු කරගෙන ගොස් තිබු අඩි පහක පමණ ගිනිසීඩියා උලක් විස්මිත සැත්කමකින් පසු ඉවත් කිරිමට ගාල්ල කරාපිටිය ශික්ෂණ රෝහලේ නහර හා අවයව බද්ධ කිරිමේ විශේෂඥ ශල්‍ය වෛද්‍ය  රංජුක උබේසිරි මහතා සමත්ව තිබේ.

සිව්දරු පියෙකු වන මෙහු  පොල් ගසකින් පොල් කඩා යළී පොල් ගසින් බැසිමේදී අඩි තිස්පහක් හතලිහක් පමණ උසකින් ඇදවැටි ඒ අසල තිබු ගිනිසීඩියා වැටක් මටත වැටි තිබේ. එහිදි ඔහුගේ වම්පාදයේ කලවා ප්‍රදේශය පසාරුකරගෙන යන සේ ගිනිසිඩියා උලක් ඇණී තිබේ.
ඉකුත් 12 වැනි දින මෙම සිද්ධිය වි ඇති අතර ඔහු ඇඹ්ලිපිටිය රෝහලට ඇතුලත් කිරිමෙන් පසු කලවේ ඇණී තිබූ ලි උලත් සමග  12 වැනි දින පස්වරුවේ කරාපිටිය ශික්ෂණ රෝහලට  මාරුකොට එවා තිබේ.

එදින පැය දෙකහමාරක පමණ විස්මිත සැත්කමකින් පසු මෙම ලී කොටය ඉවත් කිරිමට විශේෂඥ ශල්‍ය වෛද්‍ය රංජුක උබේසිරි මහතා ඇතුළු වෛද්‍ය කණ්ඩායම සමත්ව ඇත. මෙම සැත්කම නිසා මෙම පුද්ගලයාගේ ජිවිතය බේරාගැනිමට හැකිවි තිබේ. මෙම අනතුරට මුහුණ පෑවේ  එදිරිගේ පියසිරි  (55) නමැති  අගුණුකොඵපැලැස්ස උස්වැව ප්‍රදේශයේ පදිංචි කරුවෙකි.

මෙකි විස්මිත සැත්කම පිළිබද අදහස් දක්වමින් විශේෂඥ ශල්‍ය වෛද්‍ය රංජුක උබේසිරි මහතා මේසේ කිවේය.

මෙම රෝගියා  මෙම අනතුරට ලක්වුණාට පසු මුලින්ම ඇඹ්ලිපිටිය රෝහලට තමයි ඇතුලත් කරලා තිබුණේ ඒ රෝහලේ වෛද්‍යවරයකු මට කථා කරලා කිවා මෙම රෝගියා කරාපිටිය ශික්ෂණ රෝහලට මාරුකොට එවනවා කියා සැත්කම කිරිමට. නහර වලට අනතුරක් වි ඇති බව කිවා.  ඒ නිසා ලි කොටයත් සමග තමයි එව්වේ. පසුව ශල්‍යාගාරයට මෙම රෝගියා අරගෙන සැත්කමකින් එම ලි කොටය ඉවත් කළා.  මුලින්ම පාදයේ රුධිර වහනය නතර කළා. උඩින් තිබු නහරවල ලේ සැපයම නතර කරලා  තුවාලය සම්පුර්ණයෙන් හෝදලා නහර පිළිසකර කරලා තමයි සැත්කමකින් ලි කොටය අයින් කළේ. නමුත් මොහුගේ ප්‍රධාන නහරය බේරිලා තිබුණේ. සැත්කමින් පසු මෙම රෝගයාගේ පාදවල ඇති නහරවල හොදින් රුධිරය ගමන් කරනවා. සුසුම්නාවට හානි වේලාද කියලා බලන්න දැන් එම්.ආර්.අයි පරික්ෂණයක් කරණවා. රෝගියා හොද සෞඛ්‍ය තත්වයෙන් ඉන්නවා.

 මේ වගේ උලක් ඇණුනු අවස්ථාවක එක ගලවන්නේ නැතිව රෝහලට රැගෙන එන්න ඕන. ගලවන්න ගියහොත් රුධිර වහනය වෙලා ජිවිතය පවා නැති වෙන්න පුළුවන්. යැයිද විශේෂඥ ශල්‍ය වෛද්‍යවරයා කීවේ.

මෙම අනතුරට පත්වූ එදිරිගේ පියසිරි  (55) මෙසේ  කිවේය.

මුදලාලි කෙනෙකුගේ පොල් කැඩුවා එක වත්තක පොල් ගස් 17ක විතර පොල් කැඩුවා. අනෙක් වත්තේ  14ක විතර පොල් කැඩුවා. ඊට පස්සේ   තවත් පොල්ගහකට ගිහින් බහින්න හදන කොට  එක් පොල්පිත්තක් අල්ලා ගත්තා ඒ පොල්පිත්ත ගැලවුණා. මට අනික් පොල්පිත්ත අල්ලා ගන්න බැරිවුණා. මාව ගහෙන් බිමට වැටුණා. වැටේ තිබුනා ගිනිසීඩියා ගහක් ඒක තමයි කකුලේ ඇනිලා තිබුණේ. ගහෙන් ලී කැබැල්ල කපලා වෙන් කරලා  තමයි මාව රෝහලට ගෙනාවේ. පියසිරි කිවේය.

ගාල්ල කමල් විජේහේවා / ජිනේෂ් නානායක්කාර

‘ගැලනිගම’ යන නම මෑතක සිට අතිශය ප්‍රසිද්ධියට පත් ව ඇත්තේ දක්ෂිණ අධිවේගී මාර්ගයේ හුවමාරු ස්ථානයක් මුල් කර ගනිමිනි. එහෙත් ගැලනිගම මුල් කොටගත් විශිෂ්ට ඵෙතිහාසික සහ පුරා විද්‍යාත්මක උරුමයක් ඒ ආසන්නයේම ඇති බව ඔබ දන්නවාද?

දක්ෂිණ අධිවේගී මාර්ගය ඔස්සේ ගොස් ‘ගැලනිගම’ හුවමාරුවෙන් පිටතට පැමිණි විට අවතීර්ණ වන්නේ පානදුර - රත්නපුර මහාමාර්ග‍යටයි. එතැන සිට පානදුර නගරයට ඇත්තේ කිලෝමීටර් හතකි. එදවස ‘රයිගම’ පුරය වූයේ මෙම ‘ගැලනිගම’ මංසන්ධිය අවට ප්‍රදේශයයි. ‘නිකාය සංග්‍රහය’ට අනුව එය එදවස ‘රාජග්‍රාම’ (රජුගේ ගම) ලෙසද හැඳින්විණි. ගැලනිගම මංසන්ධියෙන් රත්නපුර දෙසට මඳක් ගොස් අතුරු මාර්ගයක් ඔස්සේ හැරුණුවිට පතහවත්තේ ‘පුෂ්කරාරාමය’ හමුවේ.

මෑතදී තැනූ මෙම ‘පුෂ්කරාරාම’ විහාර භූමියෙහි අද දවස ද ඉපැරණි රජ මාලිගාවක නටබුන් තිබේ. මෙම රජ මාලිගාවේ නටබුන් පිළිබඳව ඇති පුරාවිද්‍යා සටහනෙහි සඳහන් වන්නේ එය ‘රයිගම් බණ්ඩාර’ රජු වාසය කළ රජ මාලිගාව බවය.

වීදාගම රජමහා විහාරයේ ඉදිරිපිට ඇති වීදාගම මෛත්‍රී හිමියන්ගේ ප්‍රතිමාව

එසේ නමුත් ‘රයිගම’ පුරයෙහි මෙම ස්ථානයෙහි ප්‍රභූ රාජයන් රැසක් වාසය කළ බව අප්‍රකට කරුණකි. ‘රයිගම’ රාජධානිය කොට විසූ ප්‍රභූ රාජයන් අයිතිවන්නේ ‘අලගක්කෝනාර’ පරපුරටය. දැනට පතහවත්ත ‘පුෂ්කරාරාම’ භූමියේ ඉතිරිව ඇති රජ මාලිගාවේ ප්‍රාකාරය අඩි නවයක් පළලින් යුක්තය. එය අක්කර හතරක ඉඩමක් වටා විහිදී ඇත. මෙම ස්ථානයෙහි දැනටත් ඉපැරණි මුරගල්, කැසිකිලි ගල්, කළුගලෙන් තනන ලද වැහි පීළි සහ වෙනත් නටබුන් සමූහයක් දක්නට ඇත.

‘රයිගම’ නගරය වැදගත් වූයේ එම නගරය මගින් පාලනය කෙරුණු විදේශීය වෙළෙඳාම නිසාය. රජරට ශිෂ්ටාචාරය බිඳවැටීමත් සමඟ නිරිතදිගට සංක්‍රමණය වූ සිංහල ජන ප්‍රධානීන්ගේ ප්‍රධානතම ආදායම් මාර්ගය බවට පත්වූයේ විදේශ රටවල් සමඟ කරන ලද වෙළෙඳාම යි. ලංකාවෙන් අපනයනය කරන ලද ද්‍රව්‍යයන් අතර ප්‍රධාන ස්ථානයක් ගත්තේ මුතු, මැණික්, ඇත් දත්, කුළුබඩු ආදියයි. ‘රයිගම’ නගරය පිහිටා ඇති ස්ථානය හරහා විහිදෙන පානදුර - රත්නපුර මාර්ගය ඔස්සේ ‘රයිගම’ නගරය හරහා නිරිතදිග වෙරළෙහි තිබූ පානදුර, බේරුවල වැනි වරාය හා  ‘සබරගමුව’  සම්බන්ධ කෙරින. මෙම තොටුපොළවල් හා වරායයන් පාලනය කළ රජවරු එම හේතුව නිසා ද ධනවත් වූහ. ඔවුහු එම නගරයන් අවට වෙහෙර විහාරද කරවූහ.

වීදාගම ශ්‍රී ඝනානන්‍ද පිරිවෙනේ ඇති පැරණි සඳකඩපහණක්

‘රයිගම’ නගරය අසල තිබූ ප්‍රධානතම විහාරය ‘වීදාගම සිරි ඝනානන්‍ද පිරිවෙන’ ය. මෙම ‘වීදාගම ශ්‍රී ඝනානන්‍ද පිරිවෙන’ මූලික කොට වාසය කළේ වීදාගම සංඝ පරම්පරාව යි. වීදාගම සංඝ පරම්පරාවේ සුප්‍රසිද්ධම භික්ෂූන් වහන්සේ  ලෝවැඩ සඟරාව, බුදුගුණාලංකාරය රචනා කළ ‘වීදාගම මහා මෛත්‍රීය’ ස්වාමින් වහන්සේ ය. 

එසේ නමුත් කුරුණෑගල යුගයේ සිට පැවතෙන ඉතිහාසයක් ‘වීදාගම සිරි ඝනානන්‍ද පිරිවෙන’ ට ඇත. ක්‍රි.ව 1302 දී කුරුණෑගල රජ බවට පත්වූ ‘සතරවෙනි පරාක්‍රමබාහු’ රජු ‘රත්ගම්පුර’ (රයිගම) සමීපයෙහි ‘විද්දුම ගාම’ යේ (වීදාගම) ශ්‍රී ඝනානන්ද නමින් පිරිවෙනක් හා වෙහෙරක් කරවා, තම ආචාර්ය වූ සොලී රටින් වැඩි මහතෙරුන්ට පූජා කළ බව මහාවංශයෙහි සඳහන් වේ. අතීතයේ අප රටට එල්ල වූ සොලී ආක්‍රමණ සඳහා ඉතිහාසයේ ලැබී ඇති තැන මෙවන් ශාසනික සබඳතා වෙනුවෙන් ලැබී නොමැති වීම කණගාටු දායකය.

මෙම පිරිවෙනින් මහ නා හිමිවරුන් රැසක් බිහි වූ අතර, ක්‍රි.ව 1405 දී මෙහි ආධිපත්‍යය දරන්නට ඇත්තේ ‘මහා මෛත්‍රී හිමි’ ගේ ගුරුදේවයාණන් වූ ‘වීදාගම නා හිමි’ ය.

ඔබත් ඉතිහාසය පිළිබඳව උනන්දුවන්නෙකු නම් පානදුර - රත්නපුර මාර්ගය ට මුහුණලා ‘ගැලනිගම’ මන්සංදිය අසල දී මෙම ‘වීදාගම සිරි ඝනානන්‍ද පිරිවෙන’ නැරඹිය හැක. ‘රයිගම’ රජමාලිගාවේ සිට ‘වීදාගම’ පිරිවෙනට ඇත්තේ කිලෝමීටර් තුනක් පමණි. පෘතුගීසි පාලන යුගයේ දී ඔවුන් විසින් මෙම පිරිවෙන මුළුමනින්ම විනාශ කරන ලදී. නමුත් දැනට ඇති නව පිරිවෙන් භූමියෙහි  ඉපැරණි පිරිවෙනෙහි නටබුන් අදටත් දැකගත හැකි ය.

මෙම වීදාගම පිරිවෙන ‘රයිගම’ නගරයේ ප්‍රධානතම භික්ෂු මධ්‍යස්ථානයකි. රාජ්‍ය පාලනය හැසිරවීමට තරම් බලයක් මෙම පිරිවෙනට තිබෙන්නට ඇත. මේ අයුරින් ප්‍රතිරාජයකුත්, යුවරජකුත්,  බිහි කළ හා විශාල නිවෙස්, මංමාවත් සහ වෙහෙර විහාරවලින් පරිපූර්ණ වූ ‘රයිගම’ එදවස අංග සම්පූර්ණ නගරයක් විය.

එහෙත් අද වන විට ඒ පැරණි නගරය අභාවයට ගොසිනි. කෙසේ හෝ දක්ෂිණ අධිවේගී මාර්ගයේ ගමන් කරන ඔබට ගැළණිගම පිවිසුමෙන් මඳක් ‘හිස පොවා’ බැලිය හැකි නම් තවමත් ශේෂ වී ඇති එම අතීත ශ්‍රී විභූතියේ නෂ්ඨාවශේෂ ඔබේ දෙනෙත් හමුවේ මැවී පෙනෙනු ඇත.




පුෂ්කරාරාම විහාර භූමියේ ඇති පැරණි රජමාලිගයේ නටබුන්



පැරණි මාලිගය වටා ඇති කොටු බැම්ම

 

විශේෂඥ වෛද්‍ය අජිත් අමරසිංහ{jcomments on}

සඳනි තාරුකා වන්නිආරච්චි කියන්නේ අලි කතාව තුළින් මේ දිනවල ජනතාවගේ පැසසුමට ලක්ව සිටින තරුණ රංගන ශිල්පිනියක්. දෙවන වරටත් අලි කතාව හරහා තාරුකා රජ බිසවක් වූ නිසා අපිට ඇයගෙන් අහන්නත් ප්‍රශ්න කිහිපයක් තිබුණා. 
 
අලි කතාව නිසා තාරුකාට ආයෙමත් සිනමාවේදී රජ බිසවක් වෙන්න ලැබිලා නේද?
ඔව්. මාව අලි කතාව සඳහා තෝරා ගත්තේ එහි අධ්‍යක්ෂ මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්න මහතා. ඇත්තටම සුනිල් සර් ඔහුගේ චිත්‍රපටයකට මාව තෝරාගත්තා කිව්වම මට හිතාගන්නත් බැරි වුණා. ඒ වෙලාවේ තමයි මට දැනුණේ රංගන ශිල්පිනියක් විදිහට මම සාර්ථක වෙලා කියලා. සුනිල් සර් මහාචාර්යවරයෙක් වුණාට හරියට ‍පොඩි ළමයෙක් වගේ. ඒ දැවැන්ත සුන්දර මිනිසා තමයි දෙවැනි වරටත් මාව රජ බිසවක් කළේ.
 
තාරුකා අලි කතාවේ රජ බිසවගේ චරිතය ප්‍රතිනිර්මාණය කළේ කොහොමද?
මම නිරූපණය කරන්නේ සුරංගනා කතාවක රජ බිසවගේ චරිතයයි. ඇය දරුවන් නැති අම්මා කෙනෙක්. ඇයගේ නොවන දරුවන්ටත් ඇය ආදරය කරන්නේ උතුරායන මව් සෙනහසකින්. අනිත් ළමයි තමන්ගේ නොවන ගානට සලකන සමාජයක අලි කතාව හැමෝටම හොඳ ආදර්ශයක්. මම හිතන්නේ හොඳම කා‍ලේදි තමා අලි කතාව එළියට ඇවිත් තියෙන්නේ.
 
අලි කතාව රූගත කරද්දී තාරුකාට අනතුරකටත් මුහුණ දෙන්න සිදුවුණාලු නේද?
ඒ ගැන මතක් වෙනකොටත් තවමත් බය හිතෙනවා. තායිලන්තයේ වැවක රූගත කළ දර්ශනයක් තිබුණා මට, පුංචි පුතාව එකපාරටම දැකලා එයාගේ පසුපස යන. එයාගේ පස්සෙන් යනකොට වතුරට පැනලා ගහක් බදාගෙන මට අඬන්නයි තිබුණේ. ඒ වෙලාවේ මම පහළට බහිනකොටම මාව ලිස්සලා ගියා. මගේ හොඳ වෙලාවට කිසිම කරදරයක් වුණේ නැහැ. මේ දර්ශනය ඒ විදිහටම චිත්‍රපටයට ඇතුළත් කරලා තිබෙනවා. ඒක දකිනකොට තමයි මම ලිස්සා ගිය තැනේ භයානකකම මට හොඳටම තේරුණේ.
 
චිත්‍රපටයේ රඟපානකොට තාරුකාට විශේෂ කෙනෙක් ගැන ආදරයක් ඇති වුණා කියන්නේ ඇත්තද?
අනේ ඔව්. ඒ තමයි අලි කතාවේ පුංචි අලි පැටියා. මම එයාට හරිම ආදරෙයි. ෂූටින් ඉවර වුණාට පස්සෙත් මට මවුලි කියන ඒ අලි පැටියා දාලා එන්න හිතුනේ නැහැ.
 
සිනමාවේ රජ බිසවගේ චරිතය තාරුකාට රඟපාන එක දැන් හොඳට හුරුපුරුදුයි නේද?
මහරජ ගැමුණු චිත්‍රපටයෙන් පස්සේ අලි කතාව තමයි මාව රජ බිසවක් කළේ. සිනමාවේ මේ වගේ දැවැන්ත චරිත සඳහා තේරී පත් වෙන්න නවක අයට ගොඩාක් අමාරුයි.
 
ඒ කියන්නේ තාරුකා වැඩිපුරම කැමැති රජ බිසවක්, මවක් වගේ චරිතවලටද?
මගේ නම් අකමැත්තක් නැහැ. ඒකෙන් අදහස් වෙන්නේ පෙම්වතියක් වෙන්න බැහැ කියන එක ‍නෙවෙයි. මම ආච්චි කෙනෙක්ට වුණත් රඟපාන්න කැමැතියි. මොකද පෙම්වතියකටත් වඩා අම්මා කෙනෙක්ට, ආච්චි කෙනෙක්ට රංගනයේදී වැඩිපුර යමක් කරන්න පුළුවන්.
 
නර්තන දක්ෂතා පෙන්වන්න බැරි වුණ නිසා තාරුකාට සමහර නිර්මාණ අහිමි වුණා කියන්නේ ඇත්තද?
ඔව්. මට හොඳට නටන්න පුළුවන්. නමුත් ඒ සඳහා මුලින් අවස්ථාවක් ලැබුණේ නැහැ. ඒ නිසා නර්තනය සම්බන්ධ චිත්‍රපට ටෙලිනාට්‍යවලට මට ආරාධනා ලැබුණෙත් නැහැ. ඉතින් ‍පොඩි දුකකුත් තිබුණා. නමුත් පසුගියදා නිමාවුණු රූපවාහිනී රියැලිටි වැඩසටහනක් නිසා මගේ නර්තන හැකියාව රටම හඳුනාගත්තා. ඒ නිසාම නර්තනය සම්බන්ධ නිර්මාණවලට සහ ප්‍රසංගවලට දැන් මට ගොඩක් ආරාධනා ලැබෙනවා.
 
තාරුකාට “දුටුගැමුණු චිත්‍රපටයට ආරාධනා ලැබුණේ කුසුම් රේණු නිසාලු නේද?
සමහරු කියනවා මම කුසුම් රේණු තරුණ කා‍ලේ වගේමයි කියලා. ඒ වගේ නිසා තමයි දුටුගැමුණු චිත්‍රපටයේ විහාරමහා දේවියගේ තරුණ කා‍ලේට මාව තෝරාගත්තේ.
 
තාරුකාගේ පෞද්ගලික ජීවිතය ගැන කතා කළොත්?
මට වයස 25යි. අම්මා, තාත්තා සහ අක්කා තමයි මගේ ජීවිතේ. ඒ වගේ අද තාරුකාව රටම හඳුනා ගත්තෙත් එයාලා නිසා. එයාලා තමයි මගේ පළමු ප්‍රේක්ෂකයෝ. මේකත් කියන්නම ඕනේ. තාරුකා පෙම්වතියක් නම් නොවේ. මගේ ආදරය තමයි මගේ පවුල. 
 
සමන්මලී නැලිගම{jcomments on}

අහන් ඉන්න...
අහගෙන ඉන්න...
මගෙ හිත මොනවද
මුමුනනවා...
 
කාලයක් ඒ ගීතය මේ රටේ ජනප්‍රියතම ගීතයක් බවට පත්ව තිබුණා. මේ ගීතය ගායනා කළේ දෑස් අඳ යුවතියක්. ඇය මේඛලා ගමගේ. 'අහන් ඉන්න' ගීතයත් එක්කම මේඛලාත් එක රැයින් තරුවක් බවට පත්වුණා. ඒත් අද වෙද්දී මේඛලා ගැන ආරංචියක් නැහැ. ඇයට මොකද වුණේ කියලා හොයල බලන්න අපි හිතුවේ අමතක වී සිටි මේඛලා ආයෙමත් මතු කරගන්න නොවෙයි. තවමත් ඇයව අපට මතක හින්දා.
 
මේඛලා දැන් කෝ... කොහෙද ඉන්නේ... මොකද කරන්නේ ?
මම දැන් මිද්දෙණිය තලාවේ. මගේ ගමට වෙලා ඉන්නවා. ජාතික තරුණ සේවා සභාවේ එරමිණියාය මධ්‍යස්ථානයේ සෞන්දර්ය නිකේතනයේ සංගීත උපදේශිකාවක් විදියට කටයුතු කරනවා.
 
කොළඹින් දුරස් වීම ගායන ජීවිතයට බලපෑවා නේද?
ඇත්තටම සිදුවුණෙත් ඒකම තමයි. මුලින්ම මට රැකියාව ලැබුණේ තරුණ සේවා සභාවේ මහරගම තරුණ මධ්‍යස්ථානයට. එහෙම ගියා නම් සමහර විට දිගටම මාධ්‍යයට සම්බන්ධ වෙලා සංගීත කටයුතුවලට යෙදිල ඉන්න තිබුණා. ඒත් මම වගේ දෘෂ්‍යාබාධිත කෙනෙකුට පහසු ගෙදරට ආසන්නයේ රැකියාව කරන එක. එරමිණියට ගෙදර ඉඳන් වැඩි දුරක් නැහැ.
 
අහන් ඉන්න ගීතයෙන් පසුව ගීතයන්ට දායක වුණේම නැද්ද..?
සංසාර මායා ටෙලි නාට්‍යයට කරුණාරත්න දිවුල්ගනේ සමග යුග ගීයක් ගායනා කළා. ඒ ටෙලි නාට්‍යය අතර මග නතර වුණා. මගේ ගීත 16ක් විතර මේ වන විට පටිගත කරලා තියෙනවා. එයින් ගීත 3ක රූප රචනා කළා. ඒ සියලු ගීත මගේ ළඟ තියාගෙන බලාගෙන ඉන්නවා.
 
ඇයි ඒ..?
අද වෙද්දී ගීතයක් මාධ්‍යය තුළ ප්‍රචාරය කරවීම සුළුපටු දෙයක් ‍නෙවෙයි. මට ඒ දේ කරගන්න බැහැ.
 
මොනවද ඒ අපහසුතා...
අහන් ඉන්න ගීතය මාධ්‍යය හරහා ප්‍රචාරය කරවන්න මහන්සි වුණේ මලින්ද සර්... මම ඒ දවස්වල රැකියාවක් කළේ නැති හින්දා මමත් සර් එක්ක මාධ්‍ය ආයතන ගානේ ගියා. අද වෙද්දී සර් ගොඩක් කාර්යබහුලයි. මමත් රැකියාව කරනවා. මට නිවාඩු ගන්න අපහසුයි. ගීතය අරගෙන මාධ්‍ය ආයතන ගානේ යන්න අමාරුයි. මම එහෙම යනවා නම් මගේ තනියට කෙනෙක් යන්නත් ඕනේ. ගායිකාවක් වුණාට මට ලොකු ආර්ථික ශක්තියක් නැහැ. තවම මම ගමන් බිමන් යන්නේ බස් එකේ. ගීත ටික අරගෙන කොළඹ යනවා නම් කුලී වාහනයක යන්න වෙනවා. සමහර විට දෙතුන් වතාවක් යන්න වෙයි. එයට ලොකු වියදමක් දරන්නට බැහැ. 
 
එතකොට රසික පිරිසට මේඛලාගේ අලුත් ගීතයන් අහන්න ලැබෙන්නේ නැතිවෙයිද?
කවුරු හෝ මගේ ගීතයන් කරලා රූප රචනාවක් කළොත් මට ගායනයෙන් දායක වන්න පුළුවන්. ඒත් ඉතින් අද යන රැල්ලට යන්න නම් මට බැහැ. හොඳ නිර්මාණයක් නම් මම සම්බන්ධ වෙනවා.
 
මේඛලා සංගීතයටම කැපවෙලා තනිවම දිවි ගෙවන්නද කල්පනාව...
අම්මලත් නිතරම විවාහ වෙන්න කියල කියනවා. ඒත් ප්‍රශ්නේ සුදුසු කෙනෙකු තෝරා ගැනීමයි. මම වගේම දෘෂ්‍යාබාධිත කෙනෙක් එක්ක ජීවිතය ගෙන යෑමේදී මගේ කටයුතු කරගන්න අපහසුයි. දෑස් පෙනෙන කෙනෙක් තෝරා ගත්තොත් ඒ විවාහය කොහොම වෙයිද කියලා හිතෙනවා. මම ජනප්‍රියත්වයේ ඉහළ තැනක ඉන්න කා‍ලේ දෑස් පෙනෙන අයගෙන් විවාහ යෝජනා ආවා. ඒත් මම දන්නවා ආදරය කරද්දී ඇස්වලින් කරන කතාබහත් පිරිමි බලා‍පොරොත්තු වෙන බව. මට ඒක දෙන්න බැහැ. මට ලැබෙන කෙනා දවසක පසුතැවුණොත් අපරාදේ මම මෙයාව තෝරා ගත්තේ කියලා ඒ විවාහ ජීවිතය සතුටක් වෙන එකක් නැහැ. ඒ හින්දයි මෙහෙම ඉන්නේ. අහඹු සිදුවීමක් විදියට ගැළපෙන කෙනෙක් හමුවුණොත් මම විවාහ වෙනවා. 
 
ආරියවංශ කුලතිලක{jcomments on}

IMAGE

අහිමි පෙම ඉල්ලා පෙම්වතියට ප්‍රසිද්ධියේ ගුටි ඇනලා

IMAGE 2018 Feb 23 10:42
පැරණි පෙම්වතියගෙන් අහිමි වූ ආදරය නැවත ඉල්ලා එය නොලැබුණු විට නාරාහේන්පිට ප්‍රදේශයේදී ඇයට...
Views - 143

සංසාර සිහිනයේ ගී සංකල්පනය මම 'ටැබ් එකේ ටයිප් කරපු' එකක්

IMAGE 2018 Feb 21 12:00
සනුක වික්‍රමසිංහ ගායනා කරන “සංසාර සිහිනේ” කලක පටන් බොහෝ ගීත දර්ශකවල පෙරමුණ ගෙන තිබෙන...
Views - 2522

මම නාට්‍ය කලාවෙ ඉන්නේ ඒ ගැන තියන 'උණ' නිසයි

IMAGE 2018 Feb 21 11:53
වේදිකාව, පුංචිතිරය සහ සිනමාව යන මාධ්‍ය ත්‍රිත්වයෙහිම සිය ප්‍රතිභාව ප්‍රකට කළ කලාකරුවකුවන...
Views - 1428

බිරිඳ රැකියාවක් නොකිරීම මගේ සාර්ථකවයට හේතුවක්

IMAGE 2018 Feb 20 14:38
“සිරස ජූනියර් සුපර් ස්ටාර්..” තරගය ගැන මුලින්ම අප ඔබගෙන් විමසන්න කැමතියි.. ඇත්තෙන්ම “සිරස...
Views - 5788

බිරිඳට පින් තකා සුනඛයන්ට දිනපතා සහල් කිලෝ 08ක දනක්

IMAGE 2018 Feb 20 14:23
මිනිසා තිරිසනුන් වන අවස්ථාත් තිරිසනා මිනිසුන් වන අවස්ථාත් අපට බොහෝ විට දක්නට ලැබුණද...
Views - 3368

ලංකාවේ අන්තිම රජු සැඟවූ නිධානය කෝ?

IMAGE 2018 Feb 19 11:34
මහනුවර රජ කළ රාජාධිරාජසිංහ රජුට බිසෝවරුන් කිහිප දෙනෙක්ම සිටියහ. ඔවුන් අතර අලමේලු අම්මා,...
Views - 5504

Please publish modules in offcanvas position.