Home    |    Daily Lakbima    |    Sunday Lakbima    |   Rajina |    Archive    |    Advertise With Us    |     Careers Email - [email protected] youtube
lakbima.lk

                                                                                        එසැනින් පුවත් | ගොසිප් | විශේෂ පුවත් | සුන්දර ලක්බිම | ව්‍යාපාරික පුවත්     

දෙපයින් නැගී සිටීමට නොහැකි වූවන් සඳහා ගමන් බිමන්යාම පිණිස ඇති ‘රෝද පුටුව’ අද අප කිසිවකුටත් අමුත්තක් නොවේ. නමුත් එලෙස පාද සතරින් ගමන් කළ නොහැකි සුනඛයන් සඳහා ද ලොව පුරා  ඊට සමාන රෝද කරත්ත  (Dog Wheel Cart) භාවිතා කෙරේ.

මේ වන විට අප රටේ ද එවැනි සුනඛ රෝද කරත්ත පිළිබඳ යම් නැඹුරුවක් ඇතිවෙමින් පවතී. හදිසි අනතුරු වලින් පසුපස දෙපා වලට හානි සිදුවූ, සැත්කම් මගින් පසුපස දෙපා ඉවත් කළ සහ ඩිස්ටෙම්පර් (Distemper) රෝගය නිසා පසුපස ගාතය අප්‍රාණික වූ සුනඛයන් සඳහා මෙම රෝද කරත්ත ලබා දීමට හාම්පුත්තු කටයුතු කරති.

විදේශ රටවලින් ආනනය කරනු ලබන මෙම රෝද කරත්තයක මිල රුපියල්  50,000/- ඉක්මවන අතර ඉන් 40% ක පමණ මිලකට එවන් සුනඛ රෝද කරත්ත නිපදවා ඇනවුම් මත අලෙවිකරන තරුණයෙක් අපට හමුවිය.

ඔහු මීගමුව කොළඹ පාරේ අංක 160 හි අමිත් පෙරේරාය.

“මම මගේ පියාගේ ප්ලාස්ටික් නිෂ්පාදන ව්‍යාපාරයට සම්බන්ධවෙලා සිටින අතරේ මීට කලකට පෙර එම්බාක් ආයතනයේ අශානි මහත්මිය අප රටේ මෙවැනි කරත්ත නිපදවිය නොහැකි දැයි මගෙන් විමසා සිටියා. ඉන් පසුව මම ඇමරිකාවේ නිෂ්පාදිත එවැනි සුනඛ කරත්තයක් පරික්ෂාකොට එම ප්‍රමිතියේම කරත්තයක් නිෂ්පාදනය කිරීම පිළිබඳ මූලික සැලසුම දියත් කළා. එහිදී අශානි මහත්මිය මට විවිධාකාරයෙන් උදවු කළා.

ඒ අනුව තමයි මම මුල් වරට මේ කටයුත්තට සම්බන්ධ වුණේ. අද වන විට මම එම්බාර්ක් සහ ඇනිමල් එස්ඕඑස් ආයතන වලින් ලැබෙන ඇනවුම් මත ජාත්‍යන්තර ප්‍රමිතියෙන් යුත් එවැනි සුනඛ කරත්ත වර්ග දෙකක් හඳුන්වාදී තිබෙනවා.”

සුනඛ කරත්තයක් සෑදීමට පෙර මිනුම් කටයුතු සිදුකරන අයුරු

‘සාමාන්‍යයෙන් මේ සුනඛ කරත්තයක මිල කොපමණද?’ අපි ඔහුගෙන් ඇසුවෙමු.

'මේවා සන්නාහය (Harness) සහිත සුනඛ කරත්ත සහ රහිත සුනඛ කරත්ත වශයෙන් මාදිලි දෙකක් තිබෙනවා. සන්නාහය සහිත සුනඛ කරත්තයක් රුපියල් 18,000/- ටත් ඊට වඩා දියුණු කළ සන්නාහය රහිත සුනඛ කරත්තයක් රුපියල් 20,000/- ටත් මිල කළ හැකියි. මේ සුනඛ කරත්ත නිර්මාණය කිරීමේ දී මා සතාගේ ප්‍රමාණයට අනුවයි එය සැලසුම් කරන්නේ. ඒ වගේම මේ සඳහා යොදන අමුද්‍රව්‍ය වල මිල අධික වීම නිසා අවම නිෂ්පාදන වියදමක් යටතේ මේවා ගැනුම් කරුවන් අතට පත් කිරීමට මම කටයුතු කරනවා.'  අමිත් පෙරේරා පැවසීය.

සන්නාහය සහිත සුනඛ කරත්තයක්

සන්නාහය රහිත සුනඛ කරත්තයක්

‘ඕනෑම කෙනෙකුට ඔබ වෙතින් මේවා මිලදී ගන්නට පුළුවන්ද?’ ඉන්පසුව අපි ඔහුගෙන් ඇසුවෙමු.

'කලින් කරන ඇනවුම් මත සති දෙකකින් මේවා තනා දීමක් තමයි මා බොහෝ විට සිදුකරන්නේ. මේ සඳහා මා ඊමේල් මගින් යවන ආකෘති අනුව සතාගේ මිමි මා වෙත ඉදිරිපත් කළ යුතුයි.' ඔහු කීය.

‘මේ රෝද කරත්ත නිසා සතුන්ට වේදනාවක් හෝ කායික පීඩාවක් ඇතිවිය නොහැකිද?’ අපි ඔහුගෙන් අසා සිටියෙමු.

'මෙය සතුන්ට මහත් පහසුවක් අස්වැසුමක් විනා කිසිම අයුරකින් වේදනාවක් හෝ කායික පීඩාවක් සිදුවන්නක් නොවේ.

සත්ව  අවිහිංසාව සහ සත්ව හිමිකම්  අයිතිවාසිකම් සුරකින ලෝකයේ දියුණු රටවල භාවිතාකිරීම සඳහා නීත්‍යානු කූල අවසරය ලැබූ ආකෘතීන් මත තමයි මා මේවා නිෂ්පාදනය කරන්නේ.

ආබාධිත වූ සතුන්ට මේ රෝද කරත්ත යෙදීමෙන් පසු මල මුත්‍ර බැහැර කිරීම ඇතුළු ජීවිතයේ සුපුරුදු බොහෝ කටයුතු ඒ අයුරින්ම ඉටු කරගන්නට පුළුවන්.' ඔහු කීය.

අමිත් පෙරේරා තවදුරටත් පවසන්නේ දේශීය වශයෙන් නිෂ්පාදනය වන වෙනත් මෙබඳු රෝද කරත්ත ඇති බවක් තමන් නොදන්නා බවත් මෙය ශ්‍රී ලංකාවට අලුත් හඳුන්වාදීමක් බවත්ය.

ඒ කෙසේ හෝ අසරණ සුනඛයන් දුකින් මුදවාගැනීම පිණිස ඔහුගෙන් ලැබෙන මෙම දායකත්වය සත්ව ලෝලීන් වන අප කාගේත් විශේෂ පැසසුමට ලක් විය යුතුමය.

අමිත් ගේ දුරකතන අංකය - 0773027652






සහන් සංකල්ප සිල්වා

දරු ප්‍රසූතියකට සැරසෙන අතරේ විළි වේදනාවෙන් පීඩිතව දරුවා ප්‍රසූත නොවී මිය යන කතුන් පිළිබඳව අද කලාතුරකින්වත් අසන්නට නොලැබෙන තරම්ය. එහෙත් වෛද්‍ය ‍විද්‍යාව සහ විද්‍යා තාක්ෂණය එතරම් දියුණු නොවූ අතීතයේ එලෙස දරුවා ප්‍රසූත කර ගත නොහැකිව විළි වේදනාවෙන් පීඩිතව මිය ගිය කතුන් පිළිබඳ පුවත් වරින් වර අසන්නට ලැබුණි.

එම ඛේදනීය සිදුවීම් වල පශ්චාත් ඵලයක් වූයේ එම කාන්තාව මරණයෙන් පසු බෝදිලිමා නම් යක්ෂයකු ලෙස රාත්‍රී කාලයට පුරුෂ පක්ෂයට පමණක් ඇසෙන සේ හඬ නැඟීමය. නූතන පරපුර මේ බෝදිලිම් යක්ෂයා පිළිබද ප්‍රමාණවත් කරුණු නොදැන සිටියද මේ යක්ෂයා පිළිබඳ කුමක් හෝ තොරතුරක් නොඇසූ වයස අවුරුදු  පනහ හැට ඉක්මවූ වැඩිහිටියකු සොයා ගත නොහැකි තරම්ය.

අප ජන විශ්වාසයේ පවතින මහසෝනා, රීරියකා ආදී මිනීමරු ‘යක්ෂයන්ට’ සාපේක්ෂව මේ බෝදිලිමා  අහිංසක යක්ෂයෙකි. තමන් විසින් නඟනු ලබන අද්භූත ශබ්දයකින් පිරිමින් බියගන්වනු විනා කිසිදු මනුෂ්‍ය ඝාතනයක් මේ බෝදිලිමා අතින් සිදුවූ බවට කිසිදු වාර්තාවක් නැත. එහෙත් පිරිමින්ට පමණක් ඇසෙන සේ බෝදිලිමා නඟන හඬ සියොළඟ ලොමු දැහැගැන්වෙන තරම් බියකරු යැයි වන්නිහත්පත්තුවට අයත් ඇහැටුවැව, දිවුල්ගනේ පාරම්පරික ගැමියකු වන එච්.එම් ගුණතිලක මහතා මා හා කීය. එහෙත් අනෙකුත් යකුන්ට මෙන් මේ බෝදිලිමා පිළිබඳ නිශ්චිත රූප කායක් නොතිබීමද විශේෂත්වයකි.

බෝදිලිමා යනුවෙන් කුඩා උරග විශේෂයක් ද අපරටෙහි දක්නට ලැබේ. ඇතැමුන් විශ්වාස කරන අන්දමට එම අද්භූත හඬ නඟනුයේ එම සත්වයාට එසේ මිය ගිය කාන්තාවගේ යක්ෂාත්මය ආරූඩවීමෙනි. ඒ අනුව දිවා කාලයේ මෙම බෝදිලිමුන් දකින කාන්තාවන් ‘නොදෝකින් විතරක් ඕකා තමයි ඔය රෑට මූසල විදිහට ශද්ද කරන්නේ’ යනුවෙන් එම සතා සිටින දිශාවට ‘තුහ්’ කියා කෙලගසන අවස්ථාද දක්නට ලැබේ. එහෙත් ශ්‍රී ලංකාවේ දක්නට ලැබෙන ඉන්දියානු බෝදිලිමා (Indian chameleon – Chameleon zeylannicus) නම් බෝදිලිම් විශේෂය වහා එම චෝදනාවෙන් නිදහස් කළ යුතුයැයි මට සිතේ. ඊට හේතුව සත්ව විද්‍යාඥයන් ඉතා පැහැදිලි ලෙසම තහවුරු කර ඇති පරිදි මෙම බෝදිලිම් විශේෂය කිසිදු හඬක් නැගිය නොහැකි නිහඬ සත්ව කොට්ඨාශයකි.

Indian chameleon – Chameleon zeylannicus

එමෙන්ම මේ සතා රාත්‍රී කාලයට අද්භූත ලෙස හඬනඟතැයි යන්නද මිථ්‍යාවකි. ඒ දහවල පුරා රුක් වඳුළු අතරේ ආහාර සොයා‍ යන මේ සත්වයා සැන්දෑ ඇඳිරිය වැටෙත්ම තම ඉදිරිගාත් දෙක කොට්ටයක් ලෙස තබා ගනිමින් රැය පහන් වනතුරුම බිළිඳකු සේ නිදාගන්නා බැවිනි. මෙම බෝදිලිමා ශ්‍රී ලංකාවේ ශුෂ්ක කලාපයේ පමණක් දක්නට ලැබෙන අතර මේ සත්වයා දක්නට නොලැබෙන සෙසු ප්‍රදේශවලත් ප්‍රදේශ වලත් මෙම බෝදිලිම් යක්ෂයා පිළිබඳ විශ්වාසය පැතිර ඇති අයුරු ඒ සම්බන්ධයෙන් නිරීක්ෂණය කළ මට අනාවරණය කර ගත හැකි විය.

මීට අමතරව කරමල් බෝදිලිමා යනුවෙන් හැදින්වෙන ‍ශ්‍රී ලංකාවට පමණක් ආවේණික කටුසු විශේෂයක්   උඩරට සහ පහතරට තෙත් කලාප වල දැකිය හැක. ඉංග්‍රීසි බසින් Hump – nosed lizard යනුවෙන් හැඳින්වෙන මේ සතාගේ විද්‍යාත්මක නාමය Lyriocephalus scutatus  ලෙස හැඳින්වෙයි. එහෙත් විද්‍යාත්මක වශයෙන් මෙම කටුස්සන් බෝදිලිමුන් ලෙස නොසැලකේ. ඊටහේතුව Lizardයන්න ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙන් කටුස්සා යන්න හැඳින්වෙන බැවිනි.

Lyriocephalus scutatus

මෙහිදී මගේ පෞද්ගලික විශ්වාසයට අනුව බෝදිලිමා යන්න බෝදිරිමා යන්නෙන් බිඳි ආ වදනක් විය යුතුය. බෝදිරිමා යන්න බෝ + දිරි +මා හෙවත් (ප්‍රසූතියේදී)  බොහෝ දිරි ගත් මව’ යන්නෙන් බිදී ආ වදනක් ලෙස අනුමාන කළ හැක.

දරු ප්‍රසූතිය සිදුකරගත නොහැකිව දරුවා කුසෙහි සිටියදීම මිය ගිය කාන්තාව රාත්‍රියට පිරිමින් පමණක් බිය ගැන්වීමට හේතුව ලිංගිකත්වය හා සම්බන්ධ වූවකි. එනිසා ඒ සඳහා වන පිළියමක් වනුයේ බෝදිලිම් හඬ නැගෙන දිශාවට ‘අංකිරි ගොට්ටක්’ තැබීම බවට නුවර කලාවියේ  පැරණි ජන විශ්වාසයක් තිබී ඇත. මෙහි ‘අංකිරි’ යනුවෙන් හැඳින්වෙනුයේ ශුක්‍රානුය. තමන් දරු ප්‍රසූතියේ දී ලත් මාරාන්තික වේදනාකාරී අත්දැකීම මුල්කොට බෝදිලිම් යක්ෂයා ශුක්‍රානු වලට බිය වීම යුක්ති සහගතය.

බෝදිම් යක්ෂයා පසුගන්වන මෙම අපූරු කෙම් ක්‍රමය පිළිබඳව ඔරුක්මාන් කුලමේ චන්දන හිමියන් ලියූ ‘නුවරකලාවියේ නිමිති’ කෘතියේත්,හොරොව්පතානේ පඥානන්ද හිමියන් ලියූ ‘කල්පෙ කෝරලයේ ඇඳහිලි’ කෘතියේත්, කේ.බී මානෑව ලියූ ‘නුවරකලාවියේ ජනවහර’ කෘතියෙත් සඳහන් වෙයි.

මීට අමතරව කන්ද උඩරට වාසීන් විසින් බෝදිලිම් යක්ෂයා පලවා හැරීම පිණිස මීට වඩා ‘ශිෂ්ට’ කෙම් ක්‍රමයක් අනුගමනය කර  ඇත. එනම් බෝදිලිමාගේ හඬ ඇසෙන දිසාවේ ගම්මිරිස් කොලයක් සහ පොල්තෙල් පහනක් තබා ‘ඔය ‍පහනේ තෙල් ගාලා ගම්මිරිස් කොළය රත්කරලා උඹේ බඩ තවාගනින්; එතකොට ඔය රුජාව ඇරිලා යයි.’ යනුවෙන් පැවසීමය. එවිට බෝදිලිම් හඬ මඳින් මඳ අඩුවී නෑසී යන බව පැවසේ.

මෙහිදී ඔවුන් ගම්මිරිස් කොළය වෙනු‍වට බුලත් කොළයක් නොතැබීමට හේතුව එය බෝදිලිමාට අනියමින් කරනු ලබන ඇරයුමක් විය හැකි බැවිනි. මක් නිසාද බුලත් දීම පැරණි සිංහලයන් අතර පැවැති සම්මත ඇරයුම් ක්‍රමයක් වන නිසාය. මීට අමතරව කිසියම් චාරිත්‍ර දාමයකින් පසු බෝදිලිම් හඬ නැගෙන දිශාවට රන් උණ්ඩ යෙදූ තුවක්කුවකින් වෙඩි තැබීමෙන්ද මෙම බෝදිලිම් යක්ෂ උවදුර දුරු කළ හැකි බවට ජන විශ්වාසයක් පැවති බව අප රටේ විසූ ප්‍රමුඛතම මානව ශාස්ත්‍ර විශාරදයකු වූ විභාවි විජය ශ්‍රී වර්ධන මහතා තම පර්යේෂණ නිබන්ධනයකින් ඉදිරිපත් කොට ඇත. එම ජන විශ්වාසයට අනුව එකී කෙම් ක්‍රමය සාර්ථකවූයේ නම් පසුදා උදේ එම වෙඩිල්ල තැබු ස්ථානයේ ප්‍රදේශයේ තිබී බෝදිලිමකුගේ මළ සිරුරක් හමුවිය යුතුය.

අතීතයේ මේ සම්බන්ධයෙන් අප රට පිළිබඳව ප්‍රසස්ථ මානව විද්‍යාත්මක විමසුමක් කළ ආර්. එල් බෝහියර් ලියූ Discovering ceylon කෘතියෙහිද මෙම බෝදිලිම් යක්ෂයා පිළිබඳ වටිනා තොරතුරු රැසක් ඇත.

අතීතයේ මිනී කැපීම යනුවෙන් හඳුන්වන පශ්චාත් මරණ පරීක්ෂණ පිළිබඳ දැඩි නොකැමැත්තක් දැක්වූ ශ්‍රී ලාංකීය ජනතාව මෙලෙස දරුවෙකු කුස හොවාගෙන සිටියදී මියගිය කාන්තාවන්ගේ උදරය පළා දරුවා පිටතට ගෙන දරුවාගේ මළ සිරුර වෙනමත්, එම කාන්තාවගේ මළ සිරුර වෙනමත් භූමදානය කළ බව සඳහන් වේ. ඒ ඇය බෝදිලිමකු වීම වළක්වනු පිණිසය.

එමෙන්ම මෙම බෝදිලිමකුගේ හඬ ඇසුණු සැනින් පිරිමින් ගෙතුළට තල්ලු කොට කාන්තාවන් ගෙමිදුලට පැන පවසන පරුෂ වචන ගොන්න එක් අහිංසක බෝදිලිමෙකු පමණක් නොව යක්ෂ හමුදාවක් වුව  පළවා හැරීමට ප්‍රමාණවත් යැයි ආර්.එල් බෝහියර් ශූරීහු කියති.

කෙසේ හෝ අතීතයේ අප ජන සමාජයේ පැවැති මෙම බෝදිලිමුන් පිළිබඳ විශ්වාස වර්තමානයේ නොමැත්තේ අද වන වන විට දරුවෙකු ප්‍රසූත කිරීමට ගොස් දරුවා කුසේ තබා කාන්තාවකට මිය යාමට ඉඩ නොතබා දරුවා පිටතට ගතහැකි නවීන විද්‍යාත්මක ක්‍රම කොතෙකුත් තිබෙන නිසාදැයි මම හරිහැටි නොදනිමි.

තිලක් සේනාසිංහ

'උඹ කරන රස්සාව හැම තිස්සෙම ඔළුවේ තියා ගනින්'

මෙය තවමත් අපේ බොහෝ හාම්පුතුන්ගෙන් සේවකයන්ට නිතර අසන්නට ලැබෙන අවවාදයකි. එහෙත් 'රස්සාව ගෙදර ගෙනියන්න එපා' යනුවෙන් සේවකයන්ට අවවාද දෙන නව නීතියක් දැන් ප්‍රංශයේ ක්‍රියාත්මක වේ. මෙම නීතිය හැඳින්වෙන්නේ විබන්ධනය වීමේ නීතිමය හිමිකම (Right to Disconnect law) යනුවෙනි. ප්‍රංශයේ ක්‍රියාත්මක වන මෙම නව නීතිය අනුව රැකියාවෙන් බැහැරව සිටින විට රැකියාව හා සම්බන්ධ ඊමේල් ඇතුළු විද්යුත් සන්නිවේදන කටයුතු වල යෙදීම තහනම්ය.

මෙය වඩාත් සරළ ලෙසින් කිව හොත් කාර්යාලයේ හෝ සේවා ස්ථානයේ රැකියාව 'ගෙදර ගෙන යාම' මෙම නීතියට අනුව තහනම් වේ.

මෙම නීතිය සම්පාදනය කිරීමේ පුරෝගාමී වී ඇත්තේ කාන්තාවකි. ඇය ප්‍රංශ ජනතාවාදී පක්ෂය නියෝජනය කරමින් කම්කරු ඇමති ධුරය හොබවන 39 හැවිරිදි මීරීයම් එල්. කොම්රි (Miriam el Khomri) ය.  ඇගේ මෙම යෝජනාවට පදනම් වී ඇත්තේ රැකියාව හා පෞද්ගලික ජීවිත 'එකිනෙකට' සම්බන්ධ කර ගැනීමෙන් රැකියා ජීවිතය සේම ගෘහ ජිවිතයද අසාර්ථක වන බවට ඇය විසින් කරන ලද නිරීක්ෂණ මාලාවකි.

මීරීයම් එල්. කොම්රි (Miriam el Khomri)

ඒ නිසා ජාතික ශ්‍රම ඵලදායකත්වයේ පවා පසුබෑමක් ඇතිවිය හැකි බව ඇය අවධාරණය කරයි.

සේවකයන් සේවයෙන් බැහැර අවස්ථා වලදී ඊමේල්, දුරකථන වැනි විද්යුත් සන්නිවේදන ක්‍රම මගින් රැකියාව හා සම්බන්ධ වීම ප්‍රංශය පාර්ලිමේන්තු පනතක් මගින් තහනම් කොට තිබේ.

2016 වසරේ පෙබරවාරි 17දා ඇය විසින් ප්‍රංශ පාර්ලිමේන්තුවට ගෙනා පනත් කෙටුම්පත 2016 අගෝස්තු 8දා පාර්ලිමේන්තුවේ සම්මත කර නීතියක් බවට පත් කර ඇත.

කාර්ය මණ්ඩලයේ පනස් දෙනෙකුට වඩා සේවයේ නියුතු ආයතන වලට බලපාන මෙම නීතිය නිසා ඒවායේ හාම්පුතුන් කාර්යාල වේලාවෙන් බැහැර අවස්ථාවල තම විද්යුත් සන්නිවේදන ජාල අවහිර කොට ඇත.

ඒ එහි සේවකයන්ට පූර්ණ නිදහස ලබා දීම සඳහාය. විද්යුත් සන්නිවේදනය නිසා සේවකයන් මතට පැටවී ඇති අතිරේක රැකියා බර මින් ඉවත් වී තිබේ.

මේ මගින් එම සේවකයන්ට සේවා කාලයෙන් බැහැර අවස්ථාවන්හිදී රැකියා මානසිකත්වයෙන් අත්මිදී තම පවුලේ සාමාජිකයන් සමග හෝ පෙම්වතුන් පෙමිවතියන් සමගින් නිදහස් මනැසකින් කාලය ගත කිරීමට අවකාශ ලැබේ. එය ඔවුන්ගේ රැකියාවේ සාර්ථකත්වයටද හේතු වන බව ප්‍රංශ රජය අද වන විට පිළිගෙන තිබේ.

ශ්‍රී ලංකාවේ පෞද්ගලික අංශයේ සේවකයකු සතියකට පැය 45ක කාලයක් සේවය කරන මුත් ප්‍රංශ සේවකයෙකුගේ සතියක සේවා කාලය වනුයේ පැය 35ක් පමණි.

වැඩියෙන් වැඩ කිරීමෙන් වැඩි ප්‍රතිලාභයක් ලැබිය හැකි යැයි බෙහෝ දෙනා සිතන යුගය තොරතුරු තාක්ෂණය මත පදනම් වූ වර්තමාන රැකියා ක්ෂේත්‍රයට එය එතරම් අදාල නොවන බව නවතම සෙයා ගැනීමකි. එහිදී ඒ සදහා ගතවන කාලයට වඩා එම කටයුත්තේ ඇති විධිමත් බව හා නිවැරදි බව මගීන් වැඩි ශ්‍රම ඵලදායක්වයක් ලැබිය හැකි බව නවීන වෘත්තීන් හා සම්බන්ධ මනෝ විද්‍යාඥයෝ තහවුරු කරති.

ඒ අනුව 'රැකියාව ගෙදර ගෙන යාම' හෝ 'නැහීගෙන' වැඩ කිරීම එතරම් ප්‍රයේජනවත් නොවන බව මේ වන විට ප්‍රංශය ඇතුළු නවීන ලෝකයේ පොදු පිළිගැනීම වී තිබේ.

ඒ.ජී.රේණුකා

70 දශකයේදී මෙරට සංගීත ක්ෂේත්‍රයට පෑයූ තරුවක් වන නෙරංජලා සරෝජිනීගේ ගීත බොහොමයක් අදටත් ගීත ලෝලීන් අතරේ ජනප්‍රියයි. ඇය තනිව ගායනා කළ ගීත පමණක් නොවෙයි සැමියා වන ප්‍රවීණ සංගීතවේදී අබේවර්ධන බාලසූරිය සමග ඇය ගායනා කළ බොහෝ ගීත වලට එකල උණුසුම් ප්‍රතිචාර හිමි වුණා. නමුත්, සැමියාගේ අභාවයෙන් පසුව නෙරංජලා කලා ක්ෂේත්‍රයේ තරමක් නිහඬ පිළිවෙතකුයි අනුගමනය කරන්නේ. ඊට හේතුව විමසද්දී ඇය අපට කීවේ මෙබඳු කතාවක්. 
 
ඔබේ ගීත ප්‍රිය කරන අයට ඔබව අමතක වෙලා නැහැ. ඒත්, අද ඔබ ඔවුන්ව අමතක කරලා ඇයි ඒ?
රසික රසිකාවියන් නිතරම මගෙන් අහනවා සින්දු කියන්න බැරි අයත් ක්ෂේත්‍රයට ඇවිත් සිටින කාලයක ඇයි මම නිහඬව ඉන්නේ කියලා. මම ගීත ගායනයෙන් ඈත්ව සිටීමෙන් මගේ රසික රසිකාවියන්ට සමහර විට අසාධාරණයක් වෙනවා ඇති. නමුත් මගේ පැත්තෙන් ගත්තොත් මට හිතෙනවා මම මේ අරගෙන තිබෙන තීරණය සාධාරණයි කියලා. 
 
ඒ කියන්නේ ගීත ගායනය ගැන අවසන් තීරණයක් ඔබ දැන් අරගෙනද තියෙන්නේ? 
ඔව්. 2008 වසරෙදි ස්නායු ආබාධයක් නිසා අබේට කතා කරන්න බැරුව ගියා. ඒ ගැන ඔහු හුඟක් දුක් වුණා. ඒ කාලයේදීම මම අධිෂ්ඨාන කරගත්තා අබේ නැති දවසක මමත් ගීත ගායනයෙන් ඉවත් වෙනවා කියලා.
 
සැමියා මියගිහින් මේ වන විට කලක් ගතවෙලා මේ කාලය තුළ ඔබ ඔබේ පැරණි ගීතයක්වත් ගායනා කළ අවස්ථා තිබුණේ නැද්ද? 
මේ වෙද්දී අබේ මෙලොවින් සමුගෙන වසර 7කට වැඩි කාලයක් ගතවී තිබෙනවා. ඒ ගතවුණු කාලය තුළ මම කවදාවත් එකදු ගීතයක්වත් ගායනා කරලා නැහැ. 
 
ඉදිරි කාලයේදීත් ඔබේ ස්ථාවරය වෙනස් නොවේවිද? 
අබේ අසනීපයෙන් සිටි කාලය මම ඔහු වෙනුවෙන් මට කළ හැකි හැමදෙයක්ම කළා. මම හිතනවා මේ කැපකිරීමත් ඔහු වෙනුවෙන් මා කළ යුතුම දෙයක් කියලා. ඒ නිසා කවදා හෝ මං මියයනතුරුම මම ගීත ගායනා කරන එකක් නැහැ.
 
ඔබ ප්‍රවීණ ගායිකාවක්. ඒ වගේම රටේ ප්‍රකට කලා පවුලක සාමාජිකාවක්. එසේ තිබියදී එබඳු දැඩි ස්ථාවරයක සිටීම ඔබට පහසුවෙන එකක් නැහැ? 
ගීත ගයන්න කියලා ආරාධනා නම් හුඟක් ලැබෙනවා. නමුත් කථනයෙන් පමණක් දායක විය හැකි අවස්ථාවන්ට පමණයි මම දැන් සහභාගි වන්නේ. 
 
මගහැරිය නොහැකි ආරාධනයක් ලැබුණොත්? 
එවැනි අවස්ථාවලදී මගේ අක්කලා දෙදෙනාගේ දියණියන් තමයි මා වෙනුවෙන් මගේ ගීත ගායනා කරන්නේ. 
 
ඔවුන් ඔබේ ගීත ගායනා කරන ආකාරය ගැන ඔබට සතුටු වෙන්න පුළුවන්ද? 
ඔව්. සනත් මල්කාන්ති සහ විජේරත්න නිර්මලා කියන්නේ සංගීත ක්ෂේත්‍රයේ දැවැන්ත චරිත. ඒ අයගේ ආභාසය දියණියන් දෙදෙනාටත් ලැබිලා තිබෙනවා.
 
ඔබ නිහඬව සිටීම නිසා වෙනත් අය ඔබේ ගීත ගායනා කළොත්? 
සෙව්වන්දි සහ අනුරාධා පවා  මගේ අවසරය ඇතිවයි මගේ ගීත ගායනා කරන්නේ. මාව කලින් දැනුවත් කරලා ආධුනිකයන් මගේ ගීත ගායනා කළාට කමක් නැහැ. නමුත්, මගේ ගීත අනිසි දේවල්වලට යොදා ගන්නවාට නම් මම විරුද්ධයි.
 
සැමියා නැතිව ඔබ කොහොමද අද තනිවම ජීවිතයට මුහුණ දෙන්නේ? 
ඔහු සමුගෙන වසර හතක් ගතවී තිබුණත් අදටත් අබේ මගේ පිටුපසින්ම ඉන්නවා වගෙයි මට දැනෙන්නේ. අබේගේ පවු‍ලේ අයත් මගේ සහෝදර සහෝදරයනුත් මා ගැන සොයා බලනවා. ඒත් අබේ නැති අඩුව පුරවන්න ඒ කාටවත් බැහැ.
 
අබේවර්ධන බාලසූරිය මහතා අද ජීවතුන් අතර නැහැ. ඔබත් ගායනයෙන් ඈත්වෙලා කොහොමද ඔබ දෙදෙනාගේ ගීත අනාගත පරපුර වෙනුවෙන් සංරක්ෂණය වෙන්නෙ? 
මායි අබේයි ගීත 400-500ක් පමණ ගායනා කරලා තිබෙනවා. අබේ ජීවත්ව සිටින කා‍ලේ අපි පෞද්ගලිකවම මැදිහත් වෙලා ඒවා ‘අබේ නිරංජලා විශිෂ්ට ගී’ නමින් සංයුක්ත තැටි 13කට පිටපත් කළා. මොකද අබේ කැමති වුණේ නැහැ. ඒවා කූට වෙළෙන්දන් අතට පත් වෙනවාට. අදටත් අපේ රසික රසිකාවියන් ගෙදරටම ඇවිත් මගෙන් ඒ ගී තැටි ඉල්ලගෙන ගිහින් රස විඳිනවා.
 
සැමියා සමග ගායනා කළ යුග ගීත අතරින් ඔබට වඩාත්ම විශේෂිත ගීතය මොකක්ද කියලා ඇහුවොත්?
අපි දෙදෙනා ගායනා කළ “ඉසුරු දෙවිඳු” ගීතය චිත්‍රපට ක්ෂේත්‍රයේ සලකුණක් තැබූ ගීතයක් විදිහට හඳුන්වන්නට පුළුවන්. නමුත් අපි දෙදෙනා ගායනා කළ ගීිත සිය ගණන අතරින් අපි ගැයූ මුල්ම ගීතය වන ‘කවුද ආවේ කියන  ගීතයටයි’ මම වැඩිපුරම ඇළුම් කරන්නේ. 1974 වසරේදීයි මම ගුවන් විදුලියේ සරල ගී පරීක්ෂණයෙන් සමත් වුණේ ඒත්, ඊට වසර දෙකකට කලින් අබේ විශේෂ අවසරයක් අරගෙන මා සමග එම ගීිතය ගායනා කරපු හැටි මට අද වගේ මතකයි. 
 
කිෂාන් කනංකේ

ඉස්ලාම් ආගම ලෝකයේ බොහෝ වාද විවාද වලට ලක්වන්නකි. ඒ එහි දැක්වෙන දේශපාලනික, ආර්ථික සහ සංස්කෘතික කරුණු පදනම් කර ගනිමිනි. ලොව පුරා ආගමික ව්‍යාප්තවාදය, අන්තවාදය සහ මූලධර්ම වාදය ඉස්ලාම් දහම සමඟ සෘජුව බැඳී ඇතැයි ලොව බොහෝ දෙනෙක් සිතති. එහි එක්තරා ප්‍රායෝගික සත්‍යයක් තිබේ. එහෙත් එහි ඉස්ලාමීය ආගම හා සම්බන්ධ කිසිදු දාර්ශනික වැදගත් කමක් නැත.

ඉස්ලාම් දහමෙහි එන ඇතැම් ඉගැන්වීම් වලට ලබා දී ඇති පසුකාලීන අර්ථ නිරූපන මුල්කොට එසේ ඉස්ලාම් ව්‍යාප්තවාදය, මූලධර්මවාදය ලොව පුරා පැතිර යන බව මැදහත් නිරීක්ෂකයන්ගේ මෙන්ම මධ්‍යස්ථ ඉස්ලාම් භක්තිකයන්ගේ ද පොදු පිළිගැනීමය.

එහෙත් ලොව බොහෝ ආගම් අතර  ඇතැම් කරුණු යථාර්තවාදී ලෙසින් ප්‍රකාශ වීම අතින් ඉස්ලාම් දහමට විශේෂ තැනක් හිමිවන බව අප අවිවාදයෙන් පිළිගත යුතුය.

යක්ෂයන්, ප්‍රේතයන්, ‍භූතයන්, පිසාචයන්, කුම්භාණ්ඩයන්, කුම්බරයන් ආදී වශයෙන් හඳුන්වන අමනුෂ්‍ය කොටස් පිළිබඳ විශ්වාසය මූලික ඉස්ලාම් දහමින් ඉඳුරාම ප්‍රතික්ෂේප වන බව බොහෝ දෙනෙක් නොදනිති.

ඒ අනුව ලෝක ජනගහනයෙන් වැඩි කොටසක් විශ්වාස කරන හොල්මන් අවතාර පිළිබඳව විශ්වාස කිරීමට ඉස්ලාම් භක්තිකයන්ට කිසිදු ආගමික අවසරයක් නැත.

මරණයට පත් වන විටත් නින්දට යන විටත් එම ප්‍රාණයන් අල්ලාහ් විසින් අත්කරගනු ලබන බව කුරානයේ (39:42) පැහැදිළිවම සඳහන් වෙයි. ඒ අනුව අල්ලාහ් ගේ එම පරම අයිතිය පිළිගන්නා සෑම ඉස්ලාම් ආගමිකයෙකුම නින්දට යාමට පෙර මෙසේ දෙවියන් යැදිය යුතුය.

“මාගේ ස්වාමීනි ඔබගේ පරිශුද්ධ වූ නාමයෙන් මම නැවත පිබිදෙමි. එහෙත්  නින්දේ දී ඔබ මගේ ප්‍රාණය අත්පත් කර ගන්නේ නම් එයට කරුණාව දක්වනු මැනවි. ඔබ එය ආපසු භාර දෙන්නේ නම් ඔබගේ යහපත් වහලුන් මෙන් මගේ ප්‍රාණය ද ආරක්ෂා කර දෙනු මැනවි.”

ඉහත සඳහන් යැදුම අනුව සෑම මුස්ලිම්වරයකුම මරණයෙන් පසු නියත වශයෙන්ම දෙවියන්ගේ භාරයට පත්වේ. ඒ අනුව ජීවිතය සහ මරණය වෙන් කරන දිව්‍යමය තිරයක් ඔවුන් ඉදිරියේ නිර්මාණය වේ. ඉස්ලාම් දහමෙහි එම තිරය හැඳින්වෙන්නේ “බර්සක්” යනුවෙනි. කුරානයෙහි (55:19-20) ජීවත්වන්නවුන් සහ මළවුන් අතර ඇති මෙම දිව්‍යමය තිරය පිළිබඳව සඳහන් වෙයි.

මරණයත් සමඟම දෙවියන් විසින් මෙම තිරයෙන් වෙන් කරනු ලබන කිසිවෙකුටත් කවර ආකාරයකින් හෝ යළි කිසිදු අයුරකින් ජීවත්වන්නවුන්ගේ ලෝකයට පැමිණිය නොහැක.

ඒ පිළිබඳව ඉස්ලාමීය ආගමික ග්‍රන්ථවල සඳහන් වන රසවත් පුවතක් මෙලෙසිනි.

“මරණයෙන් පසු භූමදාන වන තැනැත්තා වෙත කළු සහ නිල් පැහැති දෙනෙත් වලින් යුත් දේව දූතයෝ දෙදෙනෙක් පැමිණෙති. ඉන් එක් අයෙක් ‘මුන්කර්’ නමින්ද අනෙකා ‘නකීර්’ නමින්ද හැඳින්වෙති. මේ දෙදෙනා මියගිය තැනැත්තාගෙන්  දේව විශ්වාසය (ඊමාන්) පිළිබඳව විමසීමක් කරති. එහිදී දේව විශ්වාසය සේම ඒ තැනැත්තා ගත කළ සදාචාරාත්මක ජීවිතය පිළිබඳවද විමසීමක් කරනු ලැබේ. එහිදී මියගිය තැනැත්තාගෙන් සාර්ථක ලෙස පිළිතුරු ලද හොත් ඔහුගේ සොහොන (පරලොව ජීවිතය) එම දේවදූතයෝ ආලෝකමත් කරති. ඉන් සතුටට පත්වන  මියගිය තැනැත්තා මෙම තොරතුරු මගේ පවුලේ අයට කියා නැවත එන්නදැයි එම දේවදූතයන්ගෙන් ප්‍රශ්න කරයි. ඉන්පසු ඔවුන් මියගිය තැනැත්තාට දැනුම් දෙනුයේ මිය ගිය කිසිවෙකුත් අවසාන විනිශ්චය හෙවත් ‘කියාමත් දිනය’ වන තුරු නැඟිටීමට අල්ලාගෙන් කිසිදු අවසරයක් නොමැති බවය. එබැවින් ‘කියාමත් දිනයේ’ අල්ලා පැමිණ නැඟිටුවන තෙක් අලුත් මනමාලයෙක් මෙන් එම සොහොනේ නිදා ගන්නැයි මිය ගිය තැනැත්තාට දන්වන ඔවුහු ආපසු යති.

නමුදු මිය ගිය තැනැත්තා දුෂ්ඨ ජීවිතයක් ගත කළ තැනැත්තෙකු (මුනාෆික්) නම් මෙම සුරදූතයන්ගේ ප්‍රශ්න වලට සාර්ථක ලෙස පිළිතුරු දීමට ඔහුට නොහැකි වෙයි. එවිට එම සුර දූතයන් ඔබ ජීවත් වන කාලයේදීත් දෙවියන් විශ්වාස නොකළ අයෙකු බව අපි දනිමු යැයි කියා ඔහුගේ ඇට කටු කුඩු වන තුරු සොහොන (පර‍ළොව ජීවිතය) තුළ ඔහු තදකොට තබන බව ඉස්ලාමීය දහමෙහි සඳහන් වෙයි.

ලොව සෙසු බොහෝ ආගම් වල දේවත්වයට පත් වන මිනිසුන් පිළිබඳව සඳහන් වෙයි. 'සාන්තු වරුන්' යන්නද මෙසේ දේවාරෝපණයට පත් මිනිස්සුය. ඉස්ලාම් දහමෙයි මෙවන් ශ්‍රේෂ්ඨ මිනිසුන් හඳුන්වනුයේ නබි වරු යනුවෙනි. ඔවුනට පමණක් දෙවන වන ‘ෂහීඩ්’ නමැති ශ්‍රේෂ්ඨ මිනිස්සුද වෙති. මෙම නබි වරුන් අතර ප්‍රමුඛයා ‘මොහොමඩ් නබි’ (සල්) තුමන්ය.

දෙවියන් වෙනුවෙන් කැප වූ එතුමන් වුව මරණයෙන් ‘උත්ථානය’ වූ බව පිළිගැනීම ඉස්ලාම් දහමට ඉඳුරාම පටහැනිය.  ඔවුන් පවසනුයේ මොහොමඩ් නබි තුමන්ටවත් මරණයෙන් පිබිදීමට නොහැකි  වී නම් සෙසු නබිවරුන්, ෂහීඩ් වරුන් ඇතුළු සාමාන්‍ය මිනිසුන් දෙවියන් යක්ෂයන්, භූතයන්  නැතහොත් හොල්මන් අවතාර ලෙස යළි  මිනිසුන් හමුවේ පෙනී සිටින්නේ ‘කෙසේද’ යන්නය.

ඒ අනුව ආගමික විශ්වාසයක් ලෙසින් හෝ මියගිය පුද්ගලයකු මුල්කොට හොල්මන් අවතාර පැන නැගිය හැකිය යන ලොවපුරා පවතින පොදු  විශ්වාසයට පටහැනි යථාර්තවාදී දහමක් සේ ඉස්ලාමය හඳුනාගැනීමේ කිසිදු වරදක් නැත.

තිලක් සේනාසිංහ

 

ඊයේ පස්වරුවේ ගනේමුල්ල, පහළයාගොඩ අංක 37/Aදරණ නිවසේ සුවිශේෂ අවමඟුලක් පැවැත්වුණි. ඒ ව්‍යාපාර ක්‍ෂේත්‍රයේ අංශ කිහිපයක නියුතු හා ඉදිකිරීම් ආයතනයක අධ්‍යක්ෂවරයකු වන ශ්‍රී ලංකා යොවුන් පාර්ලිමේන්තුවේ නියෝජ්‍ය අග්‍රාමාත්‍ය මලිත් සුදුසිංහ මහතාගේ නිවසේය.

මිනිස් අවමඟුලක් නොවුවද එය මිනිස් අවමඟුලකට නොදෙවෙනි ලෙස ගරු ගාම්භීර ලෙසින් හා චාම් ලෙසින් සංවිධානය කොට තිබුණි. එම නිවසේ ආලින්දයේ තැන්පත් කොට තිබූ හුරුබුහුටි කුඩා මිනී පෙට්ටියක සුදු පිරුවටයකින් වසා තිබූ එම දේහය වසර හයහමාරක් වයසැති ‘මිෂෙල්’ නම් සුනඛ ධේනුවගේය.

මිනිසාගේ සමීපතම මිතුරා වන සුනඛයාට වත්මන් ශ්‍රී ලාංකීය ජන සමාජයේ බොහොමයකගෙන් ‘බලු සැලකිලි’ අත්වුවද සත්ව හිමිකම්, අයිතිවාසිකම් සහ සුභසාධනය පිළිබඳව විශේෂ උනන්දුවක් පළ කරන දියුණු බටහිර ජාතීහු සුනඛයන් තුළ පවත්නා මිනිසුන් තුළ පවා නොමැති උතුම් ගතිගුණ වෙන්ව හඳුනාගැනීමට සමත්ව සිටිති.  මිනිසා සුනඛයාට දක්වන ආදරය මෙන් දහස් ගුණයක ආදරයක් සුනඛයා මිනිසාට දක්වන බව සත්ව චර්යාවන් සම්බන්ධ විශේෂඥයන් විසින් තහවුරු කරගෙන තිබේ.

මේ තරුණ ව්‍යාපාරික ප්‍රජා නායකයා තම සුනඛ සුරතලිය වන ‘මිෂෙල්’ උදෙසා මෙවන් ගෞරවනීය අවමඟුලක් සංවිධානය කරනුයේ ඒ දියුණු මානසිකත්වය මුල් කර ගනිමිනි.


‘මිෂෙල්’ සම්බන්ධයෙන් මලිත් තම මතකය අවදිකරනුයේ මෙලෙසිනි.

“මිෂෙල්ව ගෙනාවේ මම; ඒ ලෙවල් කරන කාලේ. එතකොට මිෂෙල්ට වයස මාස 2 යි. හැමදාම මගේ කාමරේ මගේ ඇඳ ළඟ තමයි ඉන්නේ. මනුස්සයෙක්ගෙ වගේ ගති පැවතුම් තිබුණේ මිෂෙල්ට. අවුරුදු 7 ලබන්නේ මේ නොවැම්බර් 20 ට.

ඒත් එකපාරටම මිෂෙල් කිසිම කෑමක් කන්නේ නැති වුණා. බ්ලඩ් ටෙස්ට් කරලා බලද්දි කිඩ්නි දෙකම නරක් වෙලා. ඒකට කිසිම බෙහෙතක් නෑ. දවස් තුනක් විතර වි‍ඳෙව්වා , වමනේ දැම්මා. මම මගේ අත් දෙකෙන්මයි කැත කුණු හැමදේම අයින් කළේ. කවදාවත් මිෂෙල්ව දම්වැල් දාලා හැදුවේ නෑ. එයා නිදහසේමයි හිටියේ. කුඩු කළේ නෑ. ජීවත් වෙලා ඉද්දිත් ලෙඩ උනාට පස්සෙත් මිෂෙල්ට මනුස්සයෙක්ට වගේම අපි සැලකුවා. අවසන් කටයුතුත් ඒ ආකාරයටම කළා.

මිෂෙල් අපිව දාලා ගිය එක ඉවසගන්න පුලුවන් දුකක් නෙවෙයි. ඒත් එයා ගොඩක් වාසනාවන්ත ජීවිතයක් ගතකළා. මගේ එකම පැතුම මිෂෙල් මගේ දරුවෙක් වෙලා මගේ ළඟට එන්න කියන එකයි.”

එම අවමඟුලේ මතකවස්ත්‍ර පූජාව සඳහා වැඩම කරන ලද්දේ කැලණි විශ්වවිද්‍යාලීය පාලි හා බෞද්ධ අධ්‍යයන අංශයේ හිටපු ජ්‍යෙෂ්ඨ මහාචාර්ය පූජ්‍ය දේවාලේගම මේධානන්ද හිමිපාණන්ය.  

එහිදී අනුශාසනාවක් පැවැත්වු උන්වහන්සේ මෙසේ කීහ.

සුනඛයා සහ මිනිසා අතරේ තියෙන සමීපත්වය මිනිස් ශිෂ්ටාචාරයටත් වඩා අතීතයට දිව යන්නක්. ඒ සම්බන්ධය කවදාවක්වත් පළුලු වන දෙයක් නොවේ. අප මිනිසුන් උසස් යැයි කීවද බොහෝ මිනිසුන් තුළ පවා නැති උතුම් ගති ගුණ සුනඛයන් කෙරෙන් අපි දකිනවා. ඒ ගුණාංග නිසි ඇගයුමට ලක් කිරීම උතුම් මිනිසත් බවේ ලක්ෂණයක්. මිනිසුන්ගෙන් ලැබෙන ඉතා සුළු දෙයක් සඳහා වුවත් උපරිම කෘතවේදීත්වයක් දැක්වීම මිනිසුන් ගෙන් නොදකින උතුම් සුනඛ ගුණයක්.  ඒ වගේම කිසිම සුනඛයෙකු කන්න දීපු අත හපා කෑ අවස්ථාවක් ලෝක ඉතිහාසයේ කොතනකවත් නෑ. උදෑසනම නිවසින් පිටවෙන හාම්පුතා සවස නිවසට පැමිණෙන විට සුනඛ සුරතලා තුළ ඇති වන සතුට අපට රටක් රාජ්‍යයක් ලැබීමෙන් අත්වන සතුටට සමානයි. සුනඛ ආදී සතුන් තුළ පවතින මේ වගේ ගුණ දම් අගය කිරීම තුළින් අපගේ මිනිසත් බව තවදුරටත් වර්ධනය කර ගැනීම දෙලොව යහපතට හේතු වන්නක්. ඒ නිසා මේ මතක වස්ත්‍ර පූජාවෙන් ලබන ආනිශංසය හේතුවෙන් මේ සුනඛ ධේනුවගේ භවගාමී ජීවිතයට සුගතියක් අත්වේවා කියා අප ධර්මානුකූලව ප්‍රාර්ථනාකරනවා.

ඊයේ පෙරවරු අළුයම 5.30 ට මිෂෙල් ගේ මරණය සිදුවූ අතර පෙරවරු 11.30 සිට පැය 5 ක කාලයක් ඇ‍ගේ දේහය නිවසේ ආලින්දයේ තැන්පත්කොට තබන ලදී. ඉන් අනතුරුව පස්වරු 4.30ට මතක වස්ත්‍ර පූජාව කිරීමෙන් පසු ඇගේ දේහය මෙම නිවසේ ගෙවත්තෙහිම භූමදාන කරන ලදී.


ඒ සම්බන්ධයෙන් මලිත්ගේ පේස්බුක් වෙබ් අඩවියේ මෙම පැදි පෙළ සඳහන්ව තිබුණි.

තාමත් හීනයක් - බෑ මට අදහන්න
මෙතුවක් ළඟින් හිදි බව්වෝ පවසන්න
එකටම ළඟින් හිටි මා අද හැරයන්න
හිතුවේ කෙලෙස දිගු නින්දක සැතපෙන්න

දෙමාසයයි පැටියෝ නුඹ ගෙට එද්දී
සත් වසරක් වත් නෑ නුඹ සමුගද්දි
අමාරුවෙන් කෙඳිරිලි හඩ නික්මෙද්දි
මා තනි වුණා මෙලෙසින් නුඹ මියයද්දි

මිනිසත් බවක් නොලැබූවත් උතුම් ගති
තිබුණා මිෂෙල් නුඹෙ ගුණ නම් නිමක් නැති
මියැදුණු නුඹේ රුව දැකුමින් දුකක් එති
සියලුම දෙනා අද කදුළින් පිරී ඇති

පවුලේ කෙනෙක් අද දිනයෙදි සමුගන්නේ
බුහුමන් තියා සුසුමින් නුඹ සිපගන්නේ
මා ළඟ කවුද දැන් තනියට ළඟ ඉන්නේ
මතු භව පැමිණ දරුවෙක් වී උපදින්නේ

ලෝකයේ දියුණු ජන සමාජයක් තුළ සත්ව හිමිකම්, අයිතිවාසිකම් සහ සුභසාධන කටයුතු පිළිබඳව සුවිසල් ඇඟයුමක් ලබා දෙන පසුබිමක වර්තමානයේ අපේ රටේ තත්ත්වය ඉතා දුක්ඛිත බව අමුතුවෙන් කිව යුතු නොවේ.

එහෙත් වත්මන් ශ්‍රී ලංකා යොවුන් පාර්ලිමේන්තුවේ නියෝජ්‍ය අග්‍රාමාත්‍යවරයා තම සුනඛයා පිළිබඳව දක්වන මෙම සුවිශේෂ කෘතවේදිත්වය තුළින් අනාගතයේ අප රට තුළ ඇතිවිය හැකි දියුණු ප්‍රබුද්ධ දේශපාලනයක සහන් එළියක් මගේ මනස හමුවේද මැවී පෙනේ.

එහෙත් ඒ සමඟම මගේ සිත තුළ සියුම් සංවේගයක් ද හටගනී. ඊට හේතුව තව දශක කිහිපයකින් ශ්‍රී ලංකාව තුළ ඇතිවන එවන් ප්‍රබුද්ධ දේශපාලන සංස්කෘතියක සහන් සුවය විඳ ගැනීමට  මගේ ආයුකාලය කෙසේවත් ප්‍රමාණවත් නොවීමය.









තිලක් සේනාසිංහ

IMAGE

55 වියැති බැංකු ලොක්කා 29 කන්තෝරු නෝනා සමඟ 'හනිමූන්' ගිහින්

IMAGE 2017 Nov 22 12:50
බැංකුවක උසස් නිලයක් දරන පනස්පස් හැවිරිදි සිය සැමියා වසර ගණනාවක් තිස්සේ විසිනව හැවිරිදි රජයේ...
Views - 2493

අහසේ සිට බිමට පනින එස්.ටී.එෆ්. යුවතියෝ

IMAGE 2017 Nov 22 10:55
අම්පාර උහන ගුවන් ධාවන පථයෙන් අහසට නැඟගත්, එම්. අයි. 17 වර්ගයේ හෙලිකොප්ටරය  නිලඹර දෙපළු කරමින්...
Views - 1636

මිහිදුම සහ වැස්ස ගැන 'කාලගුණ විද්‍යාවෙන්' බොරු කී‍වේ ඇයි?

IMAGE 2017 Nov 22 10:43
මේ දිනවල අළුයම් කාලයේ අගනුවර ඇතුළු ප්‍රදේශ රැසක දැඩි මිහිදුම් තත්ත්වයක් දක්නට ලැබුණු බව...
Views - 874

මුගාබේගේ බිරිඳ ද පක්ෂයෙන් නෙරපයි

IMAGE 2017 Nov 21 09:37
වසර 37  ක කාලයක් සිම්බාබ්වේ දේශය පාලනය කළ රොබට් මුගාබේ නිවාස අඩස්සියට ගනිමින් හමුදාව එරට...
Views - 1897

ඒ ආදර කතාව ඉවරයි මම දැන් සින්ගල්

IMAGE 2017 Nov 19 17:31
සිරස ජුනියර් සුපර් ස්ටාර් කියන්නේ මේ දවස්වල ප්‍රේක්ෂකයන් ආදරයෙන් වැළඳ ගත් රියැලිටි...
Views - 5538

කේන්ද්‍රයක මාරක අපල තිබීමටත් වඩා නොතිබීම භයානකය

IMAGE 2017 Nov 19 15:19
මහජන බැංකු විශ්‍රාමික සංගමයේ පිළියන්දල කැස්බෑව ශාඛාවේ අටවන සංවත්සරික සභාව පසුගිය...
Views - 3475

Please publish modules in offcanvas position.

Web Analytics