Coss Ear2
lakbima.lk
COSS Ear 1

අපි ඔබට මුතුකුඩ මැණිකේ කියන්නද? එහෙම නැත්නම් තිළිණි පෙරේරා කියන්නද?
කැමැති නමක් කියන්න. මොකද මම ඔය නම් දෙකටම කැමැතියි. “මුතුකුඩ” ටෙලි නාට්‍ය මේ රටේ ප්‍රේක්ෂකයෝ ආදරෙන් වැළඳගත් නිසානේ මම මුතුකුඩ මැණිකේ වුණේ.
 
කොහොමද ඔබට “මුතුකුඩ මැණිකේ” වෙන්න අවස්ථාව ලැබුණේ? 
මම “ගිරිකු‍ලේ දෝංකාරය” කියලා ටෙලි නාට්‍යයක රඟපෑවා. හැබැයි ඒ කතාව විකාශනය වුණේ නැහැ. ඒ ටෙලි නාට්‍යයේ ඇඳුම් නිර්මාණය කළේ සෑම් පෙරේරා. සෑම් අංකල් තමයි ටිකිරි රත්නායක මහතාට මා ගැන කියලා තියෙන්නේ. ඒ විදිහට තමයි මට මුතුකුඩ මැණිකේ වෙන්න අවස්ථාව ලැබුණේ. 
 
තිළිණි ක්‍ෂේත්‍රයට ආවේ අහඹු සිදුවීමකින් කියන්නේ ඇත්තද? 
ඔව්, ඒ මට අවුරුදු 13දී. ටයිටස් ප්‍රනාන්දු මහතා අධ්‍යක්ෂණය කළ “කැදැල්ල නෑ උණුසුම්” ටෙලි නාට්‍යය රූගත කළේ අපේ ගමේ. මම අක්කලා එක්ක මුහුදු වෙරළට ගියා සෙල්ලම් කරන්න ගවුමකුත් ඇඳගෙන. ඒ වෙනකොට බිච් එකෙත් “කැදැල්ල නෑ උණුසුම්” කියන ටෙලි නාට්‍යයේ රූපගත කිරීම් කරනවා. එත කොට ටෙලි නාට්‍යයේ නිෂ්පාදක කණ්ඩායම මාව දැකලා තියෙනවා. ඊට පස්සේ මගෙන් ඇහුවා රඟපාන්න කැමැතිද කියලා. ඔය විදියට මටත් පුංචි කෑල්ලක් ඔය කියන ටෙලි නාට්‍යයේ රඟපාන්න ලැබුණා. එදා පටන්ගත් ගමන තමයි මේ.
 
මේ වෙනකොට ඔබ රඟපෑ වෙනත් නිර්මාණ මොනවාද?
ඩබ්.පතිරණ මහතාගේ ගිරිකු‍ලේ දෝංකාරය, ජෝසප් ජෙරම් මහතාගේ සිහපතක සිහිනය ඇතුළු ටෙලි නාට්‍ය කිහිපයකම මම ප්‍රධාන නිළියගේ චරිතයට පණ දුන්නා. ඔක්කොම ගත්තොත් ටෙලි නාට්‍ය 10ක විතර මේ වනවිට රඟපාලා තියෙනවා. 
 
රිදී තීරයෙන් තවම ආරාධනාවක් ලැබුණේ නැද්ද? 
චිත්‍රපට කිහිපයකට නම් ආරාධනා ලැබුණා. ඒත් ඒ එක චරිතයක්වත් මට නොගැළපෙන නිසා මම ඒ චරිත ප්‍රතික්‍ෂේප කළා. මං සිනමාවට එන්න කැමැති ඓතිහාසික වීර චරිතයකින්. මං විශ්වාස කරනවා දැනට අපේ සිනමාවේ ඓතිහාසික වීර කතාවලට පණ‍පොවන්න පුළුවන් නිළියන් අතරේ මාත් ඉන්නවා කියලා. 
 
ඔබේ රංගන ජීවිතයට ගෙදරින් ලැබෙන සහයෝගය මොන වගේද? 
මගේ පවු‍ලේ ඉන්නේ අම්මයි, තාත්තායි, මමයි අක්කයි. මුලදී නම් මම රඟපානවට ගෙදරින් ‍පොඩ්ඩක්වත් කැමැති වුණේ නැහැ. ඒත් දැන් “මුතු කුඩ” ටෙලි නාට්‍යයට ලැබෙන ප්‍රතිචාරත් එක්කම ගෙදර අයටත් මගේ රඟපෑම ගැන සතුටුයි. 
ඒත් අම්මා නම් හැම වෙලාවෙම කියනවා චරිත තෝරා බේරා ගද්දී හොඳට හිතලා මතලා ඒ දේ කරන්න කියලා. මම කාගෙවත් දෝෂාරෝපණයකට ලක්වන චරිත රඟපානවට ගෙදර අය කැමැති නෑ. 
 
සමන්මලී නැලිගම 
 
ඡායාරූප:- මධුසංක සිරිවර්ධන

මුදල් අමාත්‍ය මංගල සමරවීර මහතා පසුගියදා (9) පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කළ 2018 වසර සඳහා වන අයවැය රටටම කිරි ඉතිරෙන ආකාරයේ යෝජනාවලින් සැදුම් ලත් එකක් බවට බොහෝ දෙනා විශ්වාසය පළ කළහ. කෙසේ වුවද ඇතැම් ක්ෂේත්‍රයන් අරභයා ගෙනෙන ලද අයවැය යෝජනාවල සැබෑ තත්ත්වය අනාවරණය වීමත් සමග අයවැය පිළිබඳ ජනතාවගේ බලා‍පොරොත්තු දැනටමත් බිඳ වැටෙන්නට පටන්ගෙන තිබේ. ඒ අතරින් ජනතාව වැඩි උනන්දුවක් දැක්වූ ක්ෂේත්‍රයක් ලෙස රථවාහන ක්ෂේත්‍රය හැඳින්විය හැකිය.
2018 වසර සඳහා වන අයවැය යෝජනා අතර හරිත සංකල්පය පෙරදැරි කරගනිමින් ගෙනා යෝජනා රැසක් ඇති බව මුදල් අමාත්‍යවරයා සිය අයවැය කතාවේදී ප්‍රකාශ කළේය. ඒ යටතේ 2040 වසර වන විට ඉන්ධන දහනයෙන් ධාවනය වන වාහන සම්පූර්ණයෙන්ම භාවිතයෙන් ඉවත් කර, පරිසර හිතකාමී වාහන පමණක් ධාවනයට යෙදවීමේ දැක්කම යටතේ ඉලෙක්ට්‍රික් වාහන සඳහා වන බදු ප්‍රතිශතය පහළ දැමීමට මෙවර අයවැයෙන් යෝජනා කර තිබිණ. ඒ බව දැනුම් දෙමින් මුදල් අමාත්‍යවරයා සිය අයවැය කතාවේදී පැවැසුවේ එම තීරණයට අනුව ඉදිරියේදී ඉලෙක්ට්‍රික් මෝටර් රථවල මිල රුපියල් ලක්ෂ දහයකින් පමණ අඩුවනු ඇති බවය. එම අයවැය යෝජනාව වාහනයක් මිලදී ගැනීමට සිහින මවමින් සිටින අයට මෙන්ම දැනට වාහනයකට හිමිකම් කියන අයටද පරිසර හිතකාමී ඉලෙක්ට්‍රික් මෝටර් රථ පිළිබඳ වැඩි ඇල්මක් ඇති කරවන ආකාරයේ එකක් වූ බව අමුතුවෙන් කිවයුතු නොවේ.
කෙසේ වෙතත් මෙම ගජ වාසිය ලාංකේය ජනතාවට කිසිසේත්ම හිමිකර ගත නොහැකි බව මෙරට වාහන ආනයනකරුවන්ගෙන් සැදුම් ලත් ප්‍රධානතම සංගමය වන ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය පසුගියදා (10) විශේෂ මාධ්‍ය හමුවක් පවත්වමින් දැනුම් දුන්නේ රුපියල් ලක්ෂ දහයකින් මිල අඩුවූ ඉලෙක්ට්‍රික් මෝටර් රථයක් තමන් සතු කර ගැනීමට බලා‍පොරොත්තුවෙන් සිටි සැමගේ සිහින බොඳ කරවමිනි. ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය එහිදී ප්‍රකාශ කළේ මුදල් අමාත්‍යවරයා සඳහන් කළ එම බදු සහනය අදාළ වන්නේ ලියාපදිංචි නොකළ අලුත් ඉලෙක්ට්‍රික් රථ සඳහා පමණක් බවත්, එවැනි ඉලෙක්ට්‍රික් රථ මෙරටට ගෙන්වීමක් සිදු නොවන බැවින් ජනතාවට එම සහනය ප්‍රායෝගිකව හිමි නොවන බවත්ය. ඉලෙක්ට්‍රික් වාහන නඩත්තුව සඳහා වන යටිතල පහසුකම් තවමත් අප රටේ දියුණු තත්ත්වයක නොමැති බැවින් එම මෝටර් රථ නිෂ්පාදකයන් මෙරට ඒජන්තවරුන්ට අලුත් රථ අලෙවිය සඳහා ලබා නොදීම ඊට හේතුව බවද එම සංගමය එහිදී පෙන්වා දුන්නේය. ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය පවසන්නේ 2018 වසරේ නවතම නිසාන් ලීෆ් ඉලෙක්ට්‍රික් මෝටර් රථයට පවා මෙම බදු සහනය හිමි නොවන බවය.
මෙවර අයවැයෙන් පහර වැදුණු තවත් වාහන කාණ්ඩයක් තිබේ. එනම් එන්ජින් ධාරිතාව 1300cc සහ 1500cc අතර වන හයිබ්‍රිඩ් මෝටර් රථය. එම කාණ්ඩයේ මෝටර් රථ සඳහා වන ඒකක බද්ද රුපියල් 500 කින් ඉහළ නංවා ඇති බැවින්, මෙරට ඉතා ජනප්‍රිය හයිබ්‍රිඩ් මෝටර් රථ මාදිලි වන ටොයෝටා ඇක්වා, ඇක්සියෝ, හොණ්ඩා ග්‍රේස්, වෙසල් වැනි වාහනවල මිල ඉදිරියේදී රුපියල් ලක්ෂ හතහමාරකින් පමණ ඉහළ යන බව ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය පවසයි. ඛනිජමය ඉන්ධන මගින් ධාවනය වන අති සුඛෝපභෝගී වාහනද රුපියල් ලක්ෂ 25 කින් පමණ ඉහළ යයි.
ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය මෙවර අයවැය සඳහා සිය යෝජනා රජයට ලබාදුන්නද සිය සංගමයට ඒ පිළිබඳ කිසිදු සාකච්ඡාවක් අයවැයට පෙර ලබා නොදුන් බව එම සංගමයේ සභාපති කීර්ති ගුණවර්ධන මහතා පැවැසීය.
එමෙන්ම මෙරට භාවිත කරන ලද ත්‍රිරෝද රථ බංග්ලාදේශයට අපනයනය කිරීම වැනි යෝජනාද කෙතරම් ප්‍රායෝගික වේද යන්න ගැටලු සහගත බවද ඒ මහතා සඳහන් කළේය.
කෙසේ වෙතත් ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමය පවසන්නේ මෙවර අයවැය යෝජනා අතර රථවාහන කර්මාන්තයට සුබවාදී ලෙස බලපාන යෝජනාද කිහිපයක් තිබෙන බවය. මතෛක් පැවැති වටිනාකම් මත බදු ගණනය කිරීමේ ක්‍රමවේදය අහෝසි කර වාහන සඳහා වන බදු ගණනය සරල කිරීම මෙන්ම මගී ආරක්ෂාව තහවුරු නොකෙරෙන ආකාරයේ වාහන ගෙන්වීම 2018 ජනවාරි මස 1 වැනිදා සිට තහනම් කිරීම එවැනි සාධනීය යෝජනා බව ලංකා වාහන ආනයනකරුවන්ගේ සංගමයේ සභාපති ඉන්දික සම්පත් මෙරෙංචිගේ මහතා පවසයි. මෙවර අයවැයෙන් කරනු ලබන සංශෝධන වසර 3 ක් යනතුරු සංශෝධනය නොකිරීමට රජය ‍පොරොන්දු වී තිබිමද අගය කළ යුතු ආකාරයේ තීරණයක්  බවද ඔහු සඳහන් කරයි. කෙසේ වෙතත්, සභාපතිවරයා වැඩිදුරටත් කියා සිටියේ ලියාපදිංචි කළ ඉලෙක්ට්‍රික් වාහන සඳහාද බදු සහනයක් ලබාගැනීම වැනි යෝජනා සහ අනෙකුත් ගැටලුකාරී තත්ත්වයන් ගැන සාකච්ඡා කිරීමට මුදල් අමාත්‍යවරයා ඉක්මනින්ම සිය සංගමයට අවස්ථාවක් ලබාදෙනු ඇතැයි බලා‍පොරොත්තු වන බවයි.
කිෂාන් කනංකෙ

ලාංකේය සිනමා නිළියක් පහුගියදා අන්තර්ජාතික සම්මාන උළෙලකදී හොඳම නිළියට හිමි සම්මානයෙන් පිදුම් ලැබුවා. ඒ රංගන ශිල්පිනිය තමයි අනෝමා ජිනාදරී. ඇමෙරිකා එක්සත් ජනපදයේ ලොස් ඇන්ජලීස් නුවරදී පැවැත්වුණු “Asian world Film Festival හිදී තමයි ඇයට එම සම්මානය හිමි වුණේ. අනෝමා එම සම්මානය දිනා ගත්තේ, සංජීව පුෂ්පකුමාරගේ නවතම සිනමා පටය වන “දැවෙන විහඟුන්” හි ඇය කළ රංගනය වෙනුවෙන්.  කොහොම නමුත් එම සම්මානය පිටුපස ඇති කතාව සම්මානය තරම් මිහිරි නොවන බව පවසමිනුයි ඇය අප සමග මේ විදිහට සංවාදයකට එක් වුණේ. 
 
Asian world Film Festival හිදී පිරිනැමෙන සම්මානය ලබාගත්තේ ඔබ නොවෙයි අධ්‍යක්ෂවරයායි. ඇයි ඔබ සම්මානය පිළිගන්න නොගියේ? 
සංජීව දැනටමත් සිනමා උළෙල 13කට මේ චිත්‍රපටය රැගෙන ගොස් තිබෙනවා. නමුත් ඒ කිසිදු අවස්ථාවක ප්‍රධාන චරිතය රඟපෑ මට මේ කියපු එකම සම්මාන උළෙලකටවත් ඇරයුම් කළේ නැහැ. ඒ වෙනුවට සුළු චරිත රඟපාන ආධුනික නළු නිළියන්ව තමයි ඒවාට සහභාගි කරවාගත්තේ. ඒ විතරක් ‍නෙවෙයි තරග වදින ඉසව්වලදී තිර නාටකය සහ අධ්‍යක්ෂවරයා යන 
ඉසව්වලට පමණක් චිත්‍රපටය යොමු කරවනවා. “ඉගිල්ලෙන මාළුවෝ” චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන නිළිය වන ගයේෂා පෙරේරාත් එම ඉසව්වලදී  රඟපෑම් අංශ ඇතුළත් නොකරන බවට මේ අධ්‍යක්ෂවරයාට මීට කලිින් බරපතළ චෝදනා එල්ල කළා.
 
නමුත් ඔබට මෙවර ඔබේ රඟපෑම වෙනුවෙන් සම්මානයක් හිමි වෙනවා?  
ඔව්. Asian world Film Festival ජූරිය මගේ රඟපෑම ඒකමතිකව අගය කිරීමට ලක් කළ නිසා මට ඒ සම්මානය ලැබුණා. සම්මානය ගන්න ගිය පුද්ගලයාට අඩුම තරමේ සහතිකයක්වත් නොතිබියදී තමයි ඔහු මට හිමි සම්මානය ගන්න තනිවම ගියේ්. 
 
සම්මානය ලබාගත් පසු අධ්‍යක්ෂවරයා ඔබට කතා කළාද? 
මට මේක කියන්නත් ලැජ්ජයි. මේ වෙන තුරු ඔහු ඒ ගැන මට කතා කරලා නැහැ. චිත්‍රපටයේ අධ්‍යක්ෂණය ඔහුගේ නිසා චරිතයත්, එය රඟපාන නිළියත් ඊට ලැබුණු සම්මානයත් ඔහුගේ කියලා ඔහු හිතනවා ඇති. 
 
ඔබ බොහෝ විට ආන්දෝලනාත්මක චරිතවලට පණ ‍පොවන නිළියක ලෙසයි ප්‍රකටව සිටින්නේ. සම්මානයට පාත්‍ර වූ “දැවෙන විහඟුන්” චිත්‍රපටයේ ඔබේ චරිතයත් එවැනි එකක්ද? 
ඇත්තෙන්ම ඔව්. කුසුම් නමැති එම චරිතය සමස්ත චිත්‍රපට වෘත්තාන්තය පුරාම ඇගේ මානයෙන් රූප කථනය වෙනවා. 1989 භීෂණය සමයේදී සිය සැමියා පැහැරගෙන ගොස් මරා පුළුස්සා දැමීමෙන් පසුව කුසුම් තමන්ගේ දරුවන් අට දෙනා සහ නැන්දනියත් සමග ජීවන අරගලයට මුහුණ දෙන ආකාරය තමයි චිත්‍රපටයෙන් කියැවෙන්නේ. 
 
නිරුවත් දර්ශන ඇතුළත් වීම හේතුවෙන් ඔබ රඟපෑ ඇතැම් චරිත මීට පෙර විශාල වශයෙන් කතා බහට ලක් වූ අවස්ථා තිබෙනවා. මෙම චිත්‍රපටයේදිත් ඔබට එවැනි දර්ශනවලට පෙනී සිටින්නට සිදුවුණාද? 
ඔව්. චිත්‍රපටය පුරා ලිංගික ජවනිකා 14ක් තිබෙනවා. කුසුම් තමන්ගේ දරුවන් ජීවත් කරවීමට දරන අරගලයේදී ඇයට අවසානයේ ගණිකා වෘත්තිය තමයි තෝරා ගැනීමට සිදුවන්නේ. ඒ නිසා මට එවැනි දර්ශනවලට පෙනී ඉන්න සිදුවුණා. 
 
සංජීව පුෂ්පකුමාර මීට පෙර අධ්‍යක්ෂණය    කළ “ඉගිල්ලෙන මාළුවෝ” චිත්‍රපටය තහනමට පවා ලක් වුණා. එසේ තිබියදී ඇයි ඔබ ඔහුගේ නිර්මාණයකට නොබියව සම්බන්ධ වුණේ? 
ඒ චිත්‍රපටය තහනම් කළ අවස්ථාවේදී එහි රඟපෑ නළු නිළියන් බහුතරය පරීක්ෂණ සඳහා කැඳවූවා. ඔය කියන සිදුවීමේදී තමන්ගේ ශිල්පීන් අනතුරට වැටී සිටියදී මගහැර යාම නිසා තමයි අධ්‍යක්ෂවරයා අපකීර්තියට පත් වුණේ. “දැවෙන විහඟුන්” චිත්‍රපටය ඊට සපුරා වෙනස් තේමාවක් රැගත් එකක් වීම සහ එය මගේ සමාජ දැක්මට ගැළපෙන එකක් වීම නිසයි මම සංජීවගේ ආරාධනාව බාරගත්තේ. 
 
මීට පෙර දායක වූ ඇතැම් නිර්මාණවලදී ඔබට, ඔබ රඟපෑ චරිතයේ වටිනාකමට සරිලන ගෙවීමක් නොලැබුණු බවට ඔබ මීට පෙර චෝදනා නගා තිබෙනවා. මේ චිත්‍රපටයේදී ඔබට එවැනි ගැටලුවලට මුහුණ දෙන්න සිදුවුණේ නැද්ද? 
මේ චිත්‍රපටයේදිත් මට එවැනි ගැටලු මතු වුණා. මගේ චරිතය සඳහා රුපියල් දෙලක්ෂ විසි පන්දාහක් දෙනවා කියලයි අධ්‍යක්ෂවරයා කිව්වේ. නමුත් මම ඒ සඳහා රුපියල් මිලියන දෙකක් ඉල්ලුවා. ඔහු ඊට මුලින් එකඟ වුණත් චිත්‍රපටයට ගිවිසුම් අත්සන් කරන විට මගේ ගෙවීම විදිහට තිබුණේ ලක්ෂ පහළොවයි. ඉතුරු මුදල ඔහුගේ අතින් හරි දෙනවා කියලා සංජීව කිව්වා. චිත්‍රපටය ප්‍රදර්ශනයෙන් ලැබෙන ආදායමෙන් කොටසක් ගෙවන ‍පොරොන්දුව මත රඟ පෑ නිසා මට තවමත් ඒ මුදලින් 1/4ක්වත් ලැබිලා නැහැ. 
 
කිෂාන් කනංකෙ

පසුගියදා පැවැති සුමති සම්මාන උළෙ‍ලේදී ජීවිතයේ එක්වරක් පමණක් පිදෙන යූ.ඩබ්.සුමතිපාල අනුස්මරණ සම්මානයෙන් පිදුම් ලැබූ නීටා ප්‍රනාන්දුගේ රංගන දිවියේ අලුත් වෙනසක් සිදුවී ඇති බව අපට දැනගන්නට ලැබුණා. ඒ ගැන වගේම ඇගේ  කලා දිවියේ නවතම තතුත් දැනගන්නත් එක්කයි අපි ඇයව මෙලෙස සංවාදයට එක්කාසු කරගත්තේ. 
 
කාලයක් වේදිකාවෙන් ඈත්වෙලා හිටපු නීටා මේ දවස්වල ආයෙමත් වේදිකාවට ගොඩවෙලා නේද? 
මම රඟපෑම ආරම්භ කළ අලුතම 1970දී ගුණසේන ගලප්පත්තිගේ සඳකිඳුරු නාට්‍යයට එකතු වුණා. ඒ තමයි මගේ මුල්ම වේදිකා රංගනය. ඒත් ඉන්පසු සිනමාවේදී කාර්යබහුල වීම නිසා වේදිකාවෙන් මට ඈත්වෙන්න වුණා. හැබැයි කාලෙන් කාලෙට ඉඳහිට වේදිකා නාට්‍යවලට එකතු වුණා. දැන් මම වේදිකා නාට්‍යයකට එකතු වෙලා තියෙන්නේ අවුරුදු 8කට විතර පසුවයි. 
 
ඔබේ ඒ නවතම වේදිකා රංගනය ගැන කතා කළොත් ? 
තනුජ් අනවරත්න නිර්මාණය කළ සඳ එළියට වෙඩි තියන්න නාට්‍යයේ තමයි මම මේ දිනවල රඟපාන්නේ. මා නිෂ්පාදන කළ නිසලගිර අධ්‍යක්ෂණය කළෙත් තනුජ්මයි. මේ මස 22 හා 23 දිනවල පුංචි තියටර්හිදී මෙම නාට්‍යය වේදිකාගත වෙනවා. 
 
සිනමා හා ටෙලි නාට්‍ය රංගනයෙන් ඔබ දැන් ඈත් වෙලාද? 
එහෙම දෙයක් නෑ. මම රඟපෑ තේජා හා ස්වර යන චිත්‍රපට ඉදිරියේදී තිරගත වේවි. ඒ වගේම ටෙලි නාට්‍ය කිහිපයකුත් විකාශය වීමට නියමිතයි. 
 
නීටා ප්‍රනාන්දු නිළියක් වගේම නිෂ්පාදිකාවක්. අදහසක් නැද්ද අධ්‍යක්ෂණය පැත්තට යොමුවෙන්න?
අධ්‍යක්ෂණය කියන්නේ සුළුපටු රාජකාරියක් නමෛයි. මට හිතෙන්නේ මම තවම ඊට සුදුසු නැහැ කියලයි.
 
වේදිකාවේ, ටෙලි නාට්‍යය ක්‍ෂේත්‍රයේ, සිනමාවේ විවිධ චරිත රඟපෑ ඔබට තවමත් රඟපාන්නට නොහැකි වූ රඟපාන්න ආශාවෙන් සිටින චරිතයක් තියෙනවාද? 
කන්‍යා සොයුරියකගේ චරිතයක් රඟපාන්න ආසයි. මම දායක වූ ඇතැම් නිර්මාණවල කන්‍යා සොයුරියන්ගේ චරිත ඇතුළත් වුණේ කතාවේ කේන්ද්‍රගත ප්‍රධාන චරිතය ලෙස ‍නෙවෙයි. මම කැමැති කන්‍යා සොයුරියන්ගේ චරිතය කේන්ද්‍ර වූ නිර්මාණයක ප්‍රධාන චරිතය රඟපාන්න.
 
ඔබ දශක ගණනක් කලාවේ රැඳී සිටියා. ඔබේ සමකාලීනයන් බොහොමයකගේ පවුල්වල පසු පරපුරේ අයගේ දූ දරුවෝ කලාවට පිවිසුණා. ඒත් ඔබෙන් පසු ඔබේ පරපුරේ කෙනෙකු කලාවට ආවේ නැහැ.
ඒක ඇත්ත. මගේ සහෝදර සහෝදරියෝවත් ඒ අයගේ දූ දරුවෝවත් කලාවට ආවේ නැහැ.
 
ඔබට දරුවකු සිටියා නම් කලාවට යොමු කරන්න තිබුණා යයි සිතෙන්නේ නැද්ද? 
නැහැ. මට දරුවන් නැතිවීම ගැන මා තුළ කිසිදු දුකක් පසුතැවීමක් නැහැ. යම් විදියකට මට දරුවකු සිටියා නම් මම ඔහුගේ හෝ ඇයගේ ජීවිතය ළඟ විතරක් නතර වෙනවා. ඒත් දැන් මට සමාජයටම මෙහෙවරක් කරන්න පුළුවන්. 
 
දේශපාලනයට යොමුවුණා නම් ඊටත් වඩා වැඩි මෙහෙවරක් කළ හැකිව තියෙනවා කියා සිතෙන්නේ නැද්ද? 
කවදාවත් දේශපාලනයට යොමු වීමේ අදහස් මට ඇතිවී නැහැ. ඉදිරියේදී ඇති වෙන එකකුත් නැහැ.
 
ඔබේ සහෝදර නිළියක් වන මාලනී ෆොන්සේකා සහ ගීතා කුමාරසිංහ දේශපාලනයට යොමු වීම ගැන මොකද හිතෙන්නේ? 
ඒක ඒ අයගේ කැමැත්ත. මම කවදාවත් කාගේවත් කැමැත්තක් විවේචනය කරන කෙනෙක් නමෛයි. ඔවුන් දෙදෙනා ගැනම මට සතුටුයි.
 
ආරියවංශ කුලතිලක
 
ඡායාරූප - අසන්ත ගමආරච්චි

“ගමනක් බිමනක් යාම සඳහා උදයේ නිවසින් පිටවන විට මුලින්ම නෙත ගැටෙන පුද්ගලයා සතා හෝ වස්තුව කෙරෙහි ඔබ කොතෙක් සංවේදීද? මම මේ පැනය සමාජයේ විවිධ තරාතිරම්වලට අයත් බොහෝ දෙනෙකුගෙන් වරින් වර අසා ඇත්තෙමි. එවිට උදයේ ගමනක් යන විට මුලින්ම හමුවන පුද්ගලයා සතා හෝ ද්‍රව්‍ය පිළිබඳව කිසිදු සංවේදීතාවයක් නොදක්වන බව පවසා සිටියේ ඉතා සුළු පිරිසකි. මගේ නිගමනය අනුව එය සියයට දහයකටත් අඩු ප්‍රතිශතයකි. 
සෙසු පිරිස එවන් පෙරමග නිමිති පිළිබඳව කිනම් හෝ සංවේදීතාවයක් කරන බව කී අතර එය කරුණු දෙකක් මත පදනම් වන බවක් පැහැදිලි විය. 
එනම් තමන් යන ගමනේ වැදගත්කම පුද්ගලයා සතා හෝ වස්තුවේ සුවිශේෂී බව නිදසුනක් ලෙස සම්මුඛ පරීක්ෂණයක්, විභාගයක් නඩු විභාගයක් මුදල් ගනුදෙනුවක් දේපළ මිලදී ගැනීමක් විවාහ කටයුත්තක් ආදී විශේෂිත කරුණුවලටද බොහෝ දෙනකු පෙරමග නිමිතිවල සම්බන්ධයක් සංවේදී වන බව මෙහිදී අනාවරණය විණි. මීට අමතරව ගමනේ දුර ප්‍රමාණය හා අවදානම අනුවද මෙම සංවේදීතාව ඉහළ නංවන අයුරක් නිරීක්ෂණය කළ හැකි විය. 
ඊට අමතරව මෙම පෙර මග නිමිත්ත වශයෙන් හඳුන්වාගත හැකි පුද්ගලයා සතා හෝ වස්තුවෙහි ඇති සුවිශේෂත්වය මතද සමහරුන් සංවේදී වන බව අනාවරණය විය. නිදසුනක් ලෙස කිසියම් ගමනක් යාමට මගට බසින විට ඉදිරියට අවමංගල්‍ය රථයක් හමුවීම අසුබ නිමිත්තක් සේ යමකුට හැඟී යා හැක. ආබාධ සහිත යාචකයකු ඉදිරියට මුණගැසීමද එවන් අසුබ සංඥාවක් සේ සැලකේ. 
මෙලෙස පෙරමග නිමිතිවලින් යන ගමනේ සුබ අසුබ නිශ්චය කළ හැකිය යන විශ්වාසය එක් රටකට සංස්කෘතියකට හෝ ජන සමාජයකට සීමා වූවක් නොවේ. කිසිදු ආගමකට අයත් නොවූවද ආගමික විශ්වාසයන්ගෙන් බැහැරව ලොව පුරා බොහෝ දෙනකු අදහනු ලබන මේවා සමාජ විද්‍යාවේදී හැඳින්වෙනුයේ අධි විශ්වාසය යනුවෙනි. මෙම අධි විශ්වාස ආගමික සංස්කෘතික පදනමක් තිබිය හැකි අතර එසේ නොවන ලොවටම ‍පොදු පෙරමග නිමිතිද තිබේ. 
රථයකින් ගමනක් යාම අරඹන විටම කළු බළලකු පාර හරහා පැනීම ඒකාන්ත වශයෙන්ම අසුබ පලයක් ගෙන දෙන බවට ලොව පුරා පැතිර යන අධි විශ්වාසයක් තිබේ. ඇතැම් ජන සමාජයන්හි මෙම විශ්වාසය කොතෙක් බරපතළ ලෙස මුල් බැස තිබේද යත් එලෙස පාර හරහා මාරු වන කළු බළලකු වාහනයකට හසු වුවහොත් එම වාහනය යළි භාවිතයට නොගෙන කීයකට හෝ විකුණා දමන්නෝද අප රටේද සිටිති. 
එක් එක් ජන සමාජයන්හි පෙරමග නිමිතිවල සුබ අසුබ බව තීරණය කෙරෙන ආකාරයන්ද එකිනෙකට වෙනස්ය. එමෙන්ම ඇතැම් විට ඒවා ආර්ථික බවින්ද තොරය. පැරණි භාරතීය පෙරමග නිමිත ශාස්ත්‍රයට අනුව පෙරමග හමුවන ශ්‍රමිකයා අසුබ නිමිත්තකි. ගණිකාව සුබ නිමිත්තකි. ඒ කෙසේ හෝ පෙරඅපර දෙදිග පෙරමග නිමිති ශාස්ත්‍රයන් හි ඇති විෂමතාවයන් සේම පෙරදිග පෙරමග නිමිති ශාස්ත්‍රය තුළද මෙවන් නොයෙකුත් විෂමතා සහ පරස්පරතා දක්නට ලැබේ. 
බල පෙරමග නිමිති සුබ නැකතටත් වැඩි කෝට්ටේ යුගයේ තොටගමුවේ ශ්‍රී රාහුල හිමිපාණන් විසින් රචනා කරන ලද සැලලිහිණි සංදේශ කාව්‍යයේ එන එම කවිපදය අදටත් අප ජන සමාජයේ මුවින් මුව නිරතුරුවම රැව් පිලිරැව් දෙන්නකි. එහිදී කතුවරයා සංදේශ කාරක සැලලිහිණියාට උපදෙස් දෙනුයේ නැකත් බැලීමටත් වඩා පෙරමග නිමිති බැලීමට උත්සුක වන ලෙසය. එවක තත්ත්වය එසේ වුවද නුතන සමාජය නැකත් බැලීමට දක්වන උනන්දුව පෙරමග නිමිත කෙරෙහි නොදක්වන බව නම් අතිශයින් පැහැදිලිය. මක් නිසාද යත් රාජ රාජමහා මාත්‍යවරුන්ගේ සිට සාමාන්‍ය ජනතාව දක්වා අද ‍ජ්‍යොතිෂයට වහ වැටී හිඳින බැවිනි. පෙර දිග හින්දු ආභාෂයෙන් අපට හිමිව ඇති නැකත් සේම පෙරමග නිමිති ආදිය කෙරෙහි විශ්වාසය තැබිම මූලික බුදුදහමට ඉඳුරාම පටහැනිය. එහෙත් මහනුවර යුගයේ රජ කළ කීර්ති ශ්‍රී රාජසිංහ රාජ්‍ය කාලයේ සිට එතුමන්ගේ මනාපය පරිදි මෙවන් අන්‍යාගමික විශ්වාස බුදු දහම පදනම් කරගනිමින් අප විසින්ම තනාගත් 'බුද්ධාගමට' බරපතළ ලෙස ඇතුළු වී තිබේ. එහෙත් මෙබඳු විශ්වාස දරන්නවුන් උපාසක චණ්ඩාලයන් උපාසක දීනයන් ලෙස බුදුන් වහන්සේ විසින් හඳුන්වා ඇති අන්දම අංගුත්තර නිකායේ පංචම නිපාතයේ් එන උපාසක චණ්ඩාල සූත්‍රය කියැවීමෙන් මනාව වටහා ගත හැක. 
දැන් අපි මේ සියලු පෙරමග නිමිති නියෝජනය වන පරිදි කළු බළල් පෙරමග නිමිත්ත වෙත නැවත යොමු වෙමු. 
ගමනක් යන පෙරමගට පළමුව කළු බළලකු පිවිසිය හොත් විපතක් සිදු වන්නේය යන කරුණෙහි සම්භාවිතාවක් තිබේ. එහෙත් එය සැබැවින්ම අර්ථකථනය කළ යුත්තේ එපරිද්දෙන් නොවේ. ගමනක් යන පෙරමගට කළුබළලකු පිවිසීම මගතොට විපත් වලින් අත්මිදීමට හේතුවක් නොවන බව සනාථ කරවීමෙනි. මෙය වඩාත් පැහැදිලි ලෙස මෙලෙස දැක්විය හැක. 
 
1. පෙරමගට කළු බළලකු පිවිස  මඟතොට විපතක් සිදුවීම 
2. පෙරමගට කළු බළලකු පිවිස මගතොට විපතක් සිදු නොවීම 
3. පෙරමගට කළු බළලකු නොපිවිස මගතොට විපතක් සිදුවීම. 
 
පසු සිදුවීම පෙර සිදුවීමේ  ප්‍රතිඵලයක්ය යන්න මිථ්‍යා තර්කයකි. ඒ අනුව බොහෝ විට මෙම කළු බළල් මග පෙර නිමිත්ත විමසා බැලෙනුයේ රිය අනතුරක් වැනි මගතොට විපතක් මුල් කොට ආපසු කරුණු විමසා බැලීමේදී එවන් අනතුරක් හෝ මගතොට විපතක් මුල් කොට යළි කරුණු විමසීමේදී ඇතැම් විට  ඒ කරුණු අතර තිබි කළු බළල් සාධකයක් හමුවීමට පුලුවන. එවිට ඒ අනතුර, විපත, පිළිබඳව කතා කරන සැම විටෙකම ඒ කළු බළල් සාධකයද ඉදිරිපත් වීම නිසා එම මිථ්‍යා තර්කය සමාජය පුරා ශීඝ්‍රයෙන් පැතිර යයි. නමුදු එසේ කවර හෝ වැදගත් ගමනක් යන විටෙක කළුබළලකු පෙරමග හමුවී එම ගමන නිරුපද්‍රිතව සාර්ථක ලෙස අවසන් කළ හැකි වුවහොත් ඉහත සඳහන් කළු බළල් සාධකයද නිරායාසයෙන්ම යටපත් වනු ඇත. එවිට කිසිවෙක් ඒ පිළිබඳව කතා නොකරති. 
ඒ අනුව මෙම පෙරමග නිමිති සම්බන්ධයෙන් කීමට ඇත්තේ එම නිමිති මුල් කොට ප්‍රතිඵලය විමසීමක් නොව ප්‍රතිඵලය මුල් කොට එම පෙරමග නිමිත විමසීමක් පමණක් බව කිව යුතුය. එය මුලුමනින්ම අවිද්‍යාත්මක පර්යේෂණ ක්‍රමවේදයකි. ඒ කෙසේ හෝ පෙරමග නිමිති ඇතුළු මෙවන් ගුප්ත විශ්වාස දැඩිව සිත දරා හිඳින්නවුන් යථාර්ථවාදී ලෙස සිතන්නවුන්ට වඩා මානසික කම්පන ගැටුම් අර්බුදවලට මුහුණ දෙන බව ලොව පුරා සිදු කරනු ලැබු විවිධ සමීක්ෂණවලින් අනාවරණය වී තිබේ. ඒ අනුව මෙම කළු බළල් පෙරමග නිමිත්තක් දැක තමන්ට කිනම් හෝ අනතුරක් සිදුවේය යන විශ්වාසයේ දැඩිව එල්බගැනීම මත හදිසි අවස්ථාවකදී ආත්ම විශ්වාසය ගිලිහී ගොස් අනතුරකට මං පාදන්නක් වීමටද බැරි කමක් නැත. එවිට සිදුවනුයේ ඒ හේතුව නිසාම එම කළු බළල් වැනි පෙරමග නිමිති මිථ්‍යාවන් සමාජය පුරා තවදුරටත් පැතිර යාම පමණි. 
 
තිලක් සේනාසිංහ 

බ්‍රිතාන්‍යයේ කිරුළ හිමි විලියම් කුමරුගේත්, කේට් මිඩ්ල්ටන් කුමරියගේත් වැඩිමල් පුතු වන ජෝර්ජ් කුමරු කේන්ද්‍ර කරගෙන මේ වනවිට යම් ආන්දෝලනයක් හටගෙන තිබේ. එයට පසුබිම් වූයේ ඔහු අයිසිස් සංවිධානයේ ඉලක්කයක් බවට පත්ව ඇති බව ඇඟවෙන ආකාරයේ පණිවුඩයක් සම්බන්ධයෙන් පැතිරුණු ආරංචියයි. තවමත් පස්වෙනි වියේ පසුවන ජෝර්ජ් කුමරු මේ ආකාරයෙන් සිය ඉලක්කයක් බවට පත්ව ඇති බව අයිසිස් සංවිධානය ඉඟි කර තිබූ බව පැවැසුණේ එක්තරා සමාජ මාධ්‍ය අඩවියක පළ කර තිබූ පණිවුඩයක ය. මෙම පණිවුඩයත් සමග ජෝර්ජ් කුමරු ඉගෙන ගන්නා පෞද්ගලික පාස‍ලේ ඡායාරූපයක්ද පළ කර තිබූ බව සඳහන් වෙයි. එම ඡායාරූපයත් සමග 'රාජකීයයන්ට පවා පාඩුවේ ඉන්න දෙන්නේ නැත' වැනි අදහසක් ගම්‍ය වන ආකාරයේ වැකියක්ද සඳහන් වී තිබේ. මෙම පණිවුඩය නිසා මේ වනවිට කිසියම් තැතිගැන්මක් හටගෙන තිබෙන්නේ ජෝර්ජ් කුමරුට ඔහුගේ පාසල තුළදී කිසියම් අනතුරක් කිරීමට අයිසිස් සංවිධානය පියවර ගනු ඇත්ද කියාය.
ජෝර්ජ් සිය පාසල් ගමන ආරම්භ කර දැන් වැඩි කාලයක් නැත. ඔහු පළමු වරට පාසල් ගියේ සැප්තැම්බර් මාසයේ 7 වෙනිදා ය. ලන්ඩනයෙ හි පිහිටි මෙම පාසල හැඳින්වෙන්නේ තෝමසස් බැටර්සි යන නමිනි. ඒ වනවිට ජෝර්ජ්ගේ මව වන මිඩ්ල්ටන් කුමරිය අසනීප තත්ත්වයෙන් පසු වූ නිසා විලියම් කුමරුට සිය පුතු පාසලට බාර දීමට යාමට සිදු වූයේ තනිවමය. (ජෝර්ජ් පාසල් යන්නේ එතරම් ආසාවකින් නොවන බවක් පසුගිය දිනෙක විලියම් සඳහන් කර තිබිණැයිද මාධ්‍ය වාර්තා කර තිබිණි.)
ජෝර්ජ් පාසලට ඇතුළත් වීමට ටික දිනකට පෙර එහි ආරක්ෂාව සම්බන්ධයෙන් තරමක ආන්දෝලනයක් ඇති කළ සිදුවීමක්ද විය. එක්තරා කාන්තාවක් පාසලට ඇතුළු වී එහි ඇතැම් ස්ථාන වීඩියෝගත කිරීමට පියවර ගෙන තිබූ අතර පසුව ඇය පවසා තිබුණේ තමාට කිසිවෙකුගෙන් අවහිරයක් සිදු නොවුණු බවයි. මෙයින් ඇය පෙන්වා දීමට පියවර ගත්තේ පාස‍ලේ ආරක්ෂක තත්ත්වයේ ඇති දුර්වලතාව ගැනය. තමාට අවශ්‍ය වී නම් බෝම්බයක් වුවද රැගෙන යාමට තිබුණු බව ඇය පවසා තිබූ බැව් සඳහන් විය.


තවත් අවස්ථාවක පාසලට අනවසරයෙන් ඇතුළු වීමට ගිය වෙනත් කාන්තාවක අත්අඩංගුවට ගැනීමක් ගැනද වාර්තා විය. ජෝර්ජ් මෙම පාසලට පැමිණීමට නියමිත බව දැනගත් ඒ ආසන්නයේ පදිංචිකරුවන් මෙන්ම පාස‍ලේ ඉගෙනුම ලබන සෙසු දරුවන්ගේ මව්පියන්ද ආරක්ෂාව සම්බන්ධයෙන් වැඩි සැලකිල්ලක් දක්වන්නට පටන් ගත් බව සඳහන් වෙයි. කෙසේ වෙතත් ජෝර්ජ් කුමරු පාසලට ඇතුළත් වීමෙන් පසු එයට සුවිශේෂී ආරක්ෂාවක් යොදන්නට පියවර ගෙන තිබේ.
අයිසිස් සංවිධානය ජෝර්ජ්ට අදාළව පළ කර ඇති පණිවුඩය සුළුවෙන් නොතැකිය යුතු බවට ඇතැම් ආරක්ෂක විශේෂඥයින් අදහස් දක්වා තිබෙනු දැකිය හැකි විය. ඒ පිළිබඳව විශේෂ අවධානයක් යොමු කළ යුතු බව ඔවුන්ගේ විශ්වාසය බව පෙනේ. මෙයට පෙර ද කිහිප වතාවකම බ්‍රිතාන්‍ය රජ පවු‍ලේ අය ඉලක්ක කර මෙවැනි තර්ජන ඉදිරිපත් වූ බව රහසක් නොවේ. ලෝක යුද්ධයේ 70 වෙනි සැමරුම පැවති 2015 වසරේ මහ රැජින සම්බන්ධයෙන්ද මෙවැනිම තර්ජනය කිරීමක් සිදු විය. ඉන්පසු හැරී කුමරුටද තමුන් සමග සටනට එන ලෙස අයිසිස් සංවිධානය අභියෝග කර තිබූ බැව් වාර්තා විය.
ජෝර්ජ් කුමරුට අදාළව අයිසිස් පණිවුඩය පළ වූ සමාජ මාධ්‍ය අඩවිය මේ වනවිට බ්‍රිතාන්‍ය බුද්ධි අංශවල විශේෂ පරීක්ෂාවට ලක්ව ඇති බව මාධ්‍ය වාර්තා කර තිබිණි. ඒ අයිසිස් සංවිධානයේ කටයුතු පිළිබඳ අවධානයෙන් පසුවීම සඳහාය. ඒ අතර ජෝර්ජ් වැනි කුඩා දරුවෙකු මේ ආකාරයෙන් ඉලක්ක කිරීම ගැන විශාල විරෝධයක් සමාජ මාධ්‍ය ඔස්සේ පළවෙමින් ඇති බවටද තොරතුරු වාර්තා විය.

ජෝර්ජ් කුමරු විලියම් සහ කේට් දෙපළගේ වැඩිමල් පුතු වන අතර ඔහුට චාලට් නමින් නැගණියකද සිටියි. ඇගේ වයස අවුරුදු 2 කි. මේ වනවිට කේට් මිඩ්ල්ටන් කුමරිය තුන්වෙනි දරු උපත සඳහාද සූදානම් වෙමින් සිටින අතර මෙවර ඇය නිවුන් දියණියන් දෙදෙනකු බිහි කිරීමට යන බවටද ආරංචි පළ වී තිබිණි. කේට් කුමරියට ජෝර්ජ් සමග පළමු දිනයේ පාසලට යාමට නොහැකි වූයේද ගැබිනි බව නිසා හටගත් අසනීප තත්ත්වය හේතුවෙනි.

කිත්සිරි මල්වත්ත

 

IMAGE

බසයේදී දුන් බොරු විවාහ පොරොන්දුවෙන් පවුල්ජීවිතේ 'හබක්'

IMAGE 2018 Feb 23 12:25
ඔහු අගනුවර ප්‍රසිද්ධ සමාගමක විධායක නිලධාරියෙකි. වයස අවුරුදු 40 ඉක්මවූ ඔහුට රූමත් බිරිඳක් සහ...
Views - 3630

අහිමි පෙම ඉල්ලා පෙම්වතියට ප්‍රසිද්ධියේ ගුටි ඇනලා

IMAGE 2018 Feb 23 10:42
පැරණි පෙම්වතියගෙන් අහිමි වූ ආදරය නැවත ඉල්ලා එය නොලැබුණු විට නාරාහේන්පිට ප්‍රදේශයේදී ඇයට...
Views - 2411

සංසාර සිහිනයේ ගී සංකල්පනය මම 'ටැබ් එකේ ටයිප් කරපු' එකක්

IMAGE 2018 Feb 21 12:00
සනුක වික්‍රමසිංහ ගායනා කරන “සංසාර සිහිනේ” කලක පටන් බොහෝ ගීත දර්ශකවල පෙරමුණ ගෙන තිබෙන...
Views - 3564

මම නාට්‍ය කලාවෙ ඉන්නේ ඒ ගැන තියන 'උණ' නිසයි

IMAGE 2018 Feb 21 11:53
වේදිකාව, පුංචිතිරය සහ සිනමාව යන මාධ්‍ය ත්‍රිත්වයෙහිම සිය ප්‍රතිභාව ප්‍රකට කළ කලාකරුවකුවන...
Views - 2124

බිරිඳ රැකියාවක් නොකිරීම මගේ සාර්ථකවයට හේතුවක්

IMAGE 2018 Feb 20 14:38
“සිරස ජූනියර් සුපර් ස්ටාර්..” තරගය ගැන මුලින්ම අප ඔබගෙන් විමසන්න කැමතියි.. ඇත්තෙන්ම “සිරස...
Views - 7208

බිරිඳට පින් තකා සුනඛයන්ට දිනපතා සහල් කිලෝ 08ක දනක්

IMAGE 2018 Feb 20 14:23
මිනිසා තිරිසනුන් වන අවස්ථාත් තිරිසනා මිනිසුන් වන අවස්ථාත් අපට බොහෝ විට දක්නට ලැබුණද...
Views - 4434

Please publish modules in offcanvas position.