lakbima.lk
2017-06-15 ඇමෙරිකා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.150.8400 , විකුණුම් මිල රු.154.6400 | බි‍්‍රතාන්‍යය පවුම ගැනුම් මිල රු.191.5800 , විකුණුම් මිල රු.198.1100 | යුරෝ යුරෝපය ගැනුම් මිල රු.168.2300, විකුණුම් මිල රු.174.5900 | ස්වීස් ප‍්‍රෑන්ක් ගැනුම් මිල රු.154.3400 , විකුණුම් මිල රු.160.4500 | කැනඩා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.113.2400 , විකුණුම් මිල රු.117.7200 | ඔස්ට්‍රේලියා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.113.7400 , විකුණුම් මිල රු.118.8200 | සිංගප්පූරු ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.109.0900 , විකුණුම් මිල රු.113.1000 | ජපානය යෙන් ගැනුම් මිල රු.1.3701, විකුණුම් මිල රු.1.4216 |

රත්නමාලා ගාථාවල ගුප්ත බලයක් නැත

සාමාන්‍යයෙන් දැනට දශකයකට පමණ ආසන්න කාලයක සිට විවිධ මාධ්‍යයන් ඔස්සේත්, වෙනත් විවිධ ස්ථානයන්හි දීත්, විවිධ විහාරස්ථානවල හා පූජනීය ස්ථානවලත්, රත්නමාලා ගාථාව නිතර ප්‍රචාරය කෙරෙන අතර මෙම ගාථා නිරන්තරයෙන් කීමෙන් ධනය, බලය, ශක්තිය, නිරෝගි සුව ලැබෙන බවට විවිධ මත පතුරවමින් සිටින බවක් දක්නට ලැබෙයි. ඒ ආකාරයෙන් මෙම ගාථාවන්ට යම් ගුප්තමය බලය ආරූඪ කරන්නට ඇතැමුන් උත්සාහ දරන බවක් දක්නට ඇත.
ඔවුන්ගේ ඒ මතය ඔස්සේ ගිය ඇතැමුන්ට මින් යමක් ලැබෙන්නට ද ඇත. නොලැබෙන්නට ද ඇත. ලැබුණ අය මේවා තවදුරටත් විශ්වාස කරන්නටත්, නොලැබුණ අය මේවා බොරු යැයි බැහැර කරන්නටත් ඇත.

ප්‍රථමයෙන් අපි මෙම රත්නමාලා ගාථා තුන ගෙන බලමු.

සංසාර සාරෝඝ විනීත නීසං  
සංණීත සාතං සුචිසාර ධීසං
සංධීරකං සොණ්ණ තනුපලාසං
සංලාප දේසිං පණමේහි සාසං

සංසාභිගං කේවල මෝහ නාසං
සංනාහකං මාර රණේවිසේ සං
සංසේවිතං දාසි මුදාර හාසං
සංහාර ධම්මං පණමේ සදාසං

සංදාසගං නාසිත පාප නාසං
සං නාප ධංසිං හතඝෝර පාසං
සංපාර ගාමිං සුචිසාර වාසං
සංවාර සංඝං පණමේ රසාසං


මෙම ගාථා තුන මහා බලසම්පන්න ගාථා බවත්, මේවා නිතර කීමෙන් විශිෂ්ට ප්‍රතිඵල ලැබෙන බවටත්. නොයෙකුත් මත ප්‍රකාශ වේ. ගමනක් පිටත් වීමට ප්‍රථම මෙම ගාථා තුන කීමෙන් ඒ ගමන ඉතා සාර්ථක වන බවට කියැවේ. ඇතැම් ‍පොත්පත්වල පූර්විකා ලෙස මෙම අදහස් යොදා ඇත. ඔවුන් ඉන් අදහස් කරන්නේ මෙම ගාථා ගණ පිහිටුවා ලියා ඇති බැවින් ඒ ආකාරයේ ගුප්තමය බලයක් මෙම ගාථාවලට ලැබි ඇති බවකි. එහෙත් ගණ පිහිටුවීම යනු කුමක් ද?, ඉන් අපේක්ෂා කරන්නේ කුමක් ද? යන්න පිළිබඳව අපි ඉකුත් සතියක දී වඩා හොඳින් කරුණු පැහැදිලි කළෙමු.
කෙසේ වෙතත් මෙම ගාථා ලියැවී ඇත්තේ මහනුවර යුගයේ දී ය. පාලි, සංස්කෘත, සිංහල ආදී සියලු භාෂාවන්හි ප්‍රවීණ හිමිවරුන් විසින් මෙම ගාථා රචනා කර ඇත. ඒ ආකාරයට මෙම ගාථා රචනා කර ඇත්තේ ඒ හික්ෂුන් වහන්සේලාගේ ව්‍යක්ත බව ප්‍රකට කිරීමට මිස, මන්තර ලෙස ජප කිරීමට නොවේ. මෙම ගාථාවල කිසිදු ගුප්තමය බලවේගයක් නැත.
මෙම ගාථා ගායනා කිරීමේ පහසුව පිණිස මෙන්ම අලංකාරය වැඩි කිරීම සඳහා ගණ පිහිටුවා රචනා කිරීමට උන්වහන්සේලා කටයුතු කර ඇත. ඒ අනුව මෙම ගාථා රචනා වී ඇත්තේ “ඉන්ද්‍රවජ්‍රා” යන වෘත්තයට අනුවය. එහි වෘත්ත ලක්ෂණ වන්නේ “ත” ගණ දෙකක්, “ජ” ගණ එකක් සහ ගුරු දෙකක් ය. එය නිදසුනක් ලෙස ප්‍රකාශ කරන්නේ නම්, මේ ආකාරයෙනි.
සංසාර /  සාරෝඝ /  විනීත /  නීසං
භභ- භභ- -භ- භභ
ඒ අනුව ගුරු දෙකයි ලඝු එකයි යනු “ත” ගණයයි. ලඝු එකයි ගුරු එකයි ලඝු එකයි යනු “ජ” ගණයයි. අනෙක් ඒවා, ගුරු මාත්‍රා ය.
මෙවැනි රචනාවක් කළ හැකි වන්නේ විශිෂ්ට රචකයෙකුට පමණි. එමෙන් ම මේ ආකාරයේ ගණ පිහිටුවීමක් නොමැතිව මෙම ගාථා ගායනා කිරීමට ද නොහැකි ය. මේවා අපි “දුෂ්කර බන්ධන” ලෙස ද හඳුන්වමු. මෙය මලක ආකාරයකින් සකස් කර ඇත. එය පද්මබන්ධන ලෙස හඳුන්වයි. එමෙන් ම “ගෝමුත්‍ර බන්ධන” ලෙස ද රටාවක් ඇත. එනම්, ගවයෙකු මුත්‍රා කරමින් ගමන් කරන විට සෑදෙන රටාවට අනුව බන්ධනය කළ ගාථා, ශ්ලෝක ආදිය ඒ වර්ගයට අයත් වේ. එමෙන් ම කොඩියට ආකාරයට සකසන ලද ගාථා ශ්ලෝක ආදිය “ධජබන්ධන” ලෙස හඳුන්වයි.
අර්ථ මතුකෙරෙන ආකාරයට ලියා ඇති මෙම ගාථා නමස්කාර ගාථා ලෙස ද හඳුන්වයි. මෙම ගාථා තුනෙහි අර්ථ ගෙන බලමු.

1. සංසාරය නමැති මහා සැඩ පහර නැසූ, යහපත් සැප දෙන, මනා නුවණ හා රන් සිරුරක් ඇති, උතුම් දහම් දෙසන බුදුරජාණන් වහන්සේට නමස්කාර වේවා.

2. සංසාරය නමැති රෝදයේ මෝහය නමැති බොස්ගෙඩිය සිඳ සන්නාහ සන්නද්ධ මාර සේනාව පරාජය කළා වූ, ඇසුරු කිරීමෙන් උදාර සතුට ගෙන දෙන, උතුම් ධර්ම රත්නයට මාගේ නමස්කාරය වේවා.

3. තම හදවත් තුළ තිබෙන පාප, කෙළෙස්, ගුණදහම් නමැති රශ්මියෙන් දුරු කළා වූ ද, සුන්දර වූ, නිවන් මගට පැමිණියා වූ ද, සංවරයෙන් යුක්ත වූ, ආර්ය මහා සංඝ රත්නයට මාගේ නමස්කාරය වේවා.

මේ අර්ථය ගද්‍යයක් ලෙස පාලි භාෂාවට නැඟුවහොත් කර්ණ රසායන ආකාරයට ගායනා කළ නොහැකි ය. ඊට හේතුව එහි ගණ පිහිටුවීමක් නැති නිසයි. එමනිසා එය ඉන්ද්‍රවජ්‍රා ස්වරූපයට ගණ පිහිටුවා ගායනා කළ හැකි පරිදි සකස් කර ඇත.
ඇතැමුන් මෙම ගාථාවල ගුප්තමය බලයක් තිබෙන බවට මත පතුරුවාලීම සඳහා දුටුගැමුණු රජු ද මෙය භාවිත කළ බවත්, මෙය මහා බලසම්පන්න බවත්, ප්‍රකාශ කරයි. එහෙත් මේවා රචනා කළ හිමිවරු අද ජීවත් සිටියා නම්, තම රචනාවලට මේ මිනිසුන් දී ඇති ව්‍යාජ අර්ථ දැක ඉතා කම්පාවට පත්වනු නියත ය.
එබැවින් මේවායේ කිසිදු ගුප්තමය බලවේගයක් නොමැති බව අප හොඳින් වටහා ගත යුතු ය. ඒ හිමිවරු මෙම ගාථා රචනා කරන ලද්දේ ඒ සඳහා ගුප්තමය බලයක් දීමට නොව, ගායනා කිරීමේ පහසුව හා අලංකාරය වැඩි කිරීම සඳහා පමණක් ගණ පිහිටුවා සකස් කර ඇත. එබැවින් මෙම ගාථා මන්තර ලෙස නිරන්තරයෙන් ජප කිරීමෙන් කෙනෙකුට ලැබෙන දෙයක් හෝ නොලැබෙන දෙයක් නැත. එමනිසා බුදුදහම තුළ ඇති මෙවැනි ගාථාවලට ගුප්තමය බලයක් ආරූඪ කරගනිමින් එය මිථ්‍යාවට හසුකිරීමෙන් වැළකී සිටීමට සියලු බෞද්ධයෝ කටයුතු කළ යුතුව ඇත.

ගයාත්‍රි ගීගනආරච්චි

Add comment

ප්‍රතිචාර දැක්වීමේ කොන්දේසි : -
ප්‍රතිචාර දැක්වීමේදී පරුෂ වචන අපහාස කිරීම් ලිපියට අදාල නොවන ප්‍රතිචාර පල කිරීමෙන් වලකින ලෙස කරුණාවෙන් දන්වා සිටිමු.


Security code
Refresh

 
IMAGE

ජීවිතයේ මුල්වරට කෝච්චියේ අධිවේගයේ ගිය කෙවිලියාමඩුවේ...

IMAGE 2017 Jun 25 11:18
කෙවිලියාමඩුව ගමේ දරුවෝ හරියට “හෝ ගාන ‍පොකුණ” චිත්‍රපටයේ හුන් දරුවන් මෙන් යැයි මට සිතුණේ...
Views - 61

මළවුන්ට පණ දීමට තරම් බලගතු කතරගම තුන්නූරු

IMAGE 2017 Jun 23 10:33
කතරගම වාර්ෂික ඇසල මංගල්‍යය පසුගිය ජූනි 10 වෙනිදා කප්සිටුවීමෙන් ආරම්භ කෙරිණ. මෙම ජූලි 23 වෙනිදා...
Views - 1097

සමහරු මට මඩ ගහන්න වචනයක් වරදිනතුරු බලා ඉන්නවා

IMAGE 2017 Jun 22 09:57
“දෙරණ” නාලිකාවෙන් රටම හඳුනාගත් සහන් අබේසේකර දැන් අප හමුවට එන්නේ “සියත” රූපවාහිනී...
Views - 2629

මීළඟ ස්වභාවික අපදාවකදී ළඟ තිබිය යුතු ආපදා කට්ටල

IMAGE 2017 Jun 21 10:19
හෙට අනිද්දා හා ඉන්අනිද්දා දිවයිනේ ඇතැම් ප්‍රදේශ වලට අධික වර්ෂා තත්වයක් ඇතිවන බව කාලගුණ...
Views - 1823

ක්ෂේත්‍රයේ ඉන්න කුහකයෝ පිරිසක් මගේ ගමනට බාධා කරනවා

IMAGE 2017 Jun 20 20:48
ග්‍රේෂන් ආනන්ද කියන්නේ ලංකාවේ ගීත කලාව තුළ කැපී පෙනෙන භූමිකාවකට පණ පෙවූ සංගීතඥයෙක්....
Views - 2773

උකස්කරන්නවත් තව කිසි දෙයක් ඉතිරිවෙලා නැහැ

IMAGE 2017 Jun 20 20:36
90 දශකයේදී සංගීත ක්ෂේත්‍රයට පිවිස ගීතලෝලීන්ගේ සිහින කුමාරයකු බවට පත් වු ප්‍රින්ස් උදය...
Views - 3804

Please publish modules in offcanvas position.